Trpělivost se zákazníky

Servisní část určená pro profesionály

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#16 Příspěvek od Yarda1 »

Tak mne napadlo, přímo v hlavě:
Pokud máte (a já vám to věřím) takové problémy se zákazníky, nestálo by za úvahu natočit video, co taková oprava
"Asi tomu moc nebude, prej nějakej kondenzátor asi za 10 korun."
obnáší?
A zákazníkovi ho pustit, kolik by si účtoval, kdyby to opravoval on?
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od p32 »

mi-ro píše:Ale tento standardní a jediný možný postup běžně praktikujeme. Jenže zákoš to vidí jinak. Von kdyby měl doma tu pájku, tak si to udělá sám. Někdy mě to už pěkně sere.
To je v pořádku. Ať si to hezky udělá sám.
Já osobně beru do opravy s vyplněním formuláře.

a) už to někdo opravoval? ANO = možná přirážka za opravu po opraváři
b) definice závady od zákazníka
c) cena za demontáž
d) cena za vyčištění
e) cena zjištění závady
f) cena výměna součástky či dílu
g) cena za součástku či díl
h) cena za kompletaci/sestavení
i) cena za otestování
k) cena za režii pro opravu (zápis, tisk, dokumentace atd.)
l) celková cena za opravu, příp. s přírážkou dle bodu a)
m) termín převzetí z opravy
n) složená záloha od zákazníka (min. 50%)

To se zákazníkem vyplním, převezmu samozřejmě se zápisem i sér. čísla, vyfasuji zálohu a pokud to chce rychle (před ostatními zákazníky), tak bez přirážky, ale vyfasuji celou cenu za opravu předem. Je to v občanském zákoně.

Zákazník ví předem, co ho to bude stát a je jasno ihned. Pokud by trval na ceně za opravu neshodující se s mojí, tj. menší, tak bych mu poradil, kde si to má doma opravit (nejlépe v kuchyni celé rozdělat na stole a před obědem) a popřál mu hezký den.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#18 Příspěvek od mi-ro »

Yarda1 píše:Tak mne napadlo, přímo v hlavě:
Pokud máte (a já vám to věřím) takové problémy se zákazníky, nestálo by za úvahu natočit video, co taková oprava
"Asi tomu moc nebude, prej nějakej kondenzátor asi za 10 korun."
obnáší?
A zákazníkovi ho pustit, kolik by si účtoval, kdyby to opravoval on?
To by asi bylo pro zákazníka hodně dlouhá a velká nuda (někdy). Ty hodiny hledání schema na netu a pak měření, zase koukání do dokumentace, výměna součástky třeba jen na zkoušku, pak zase vrátit původní-dobrou, malování obvodů a nakonec po výměně dílů za stokoruny konečné zapnutí a někdy bohužel zlověstné lupnutí a video můžeš pustit od začátku.
..to bude jen ňákej odpůrek

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#19 Příspěvek od samponek »

b) definice závady od zákazníka
c) cena za demontáž
d) cena za vyčištění
e) cena zjištění závady
f) cena výměna součástky či dílu
g) cena za součástku či díl
h) cena za kompletaci/sestavení
i) cena za otestování
k) cena za režii pro opravu (zápis, tisk, dokumentace atd.)
l) celková cena za opravu, příp. s přírážkou dle bodu a)
m) termín převzetí z opravy
n) složená záloha od zákazníka (min. 50%)

WTF ? co je to za omáčku ? V telce se vymění nafouklej elyt z jiný telky 20 minut, jedny cigarety a konec. Když jsou provalený štěnice, je to stejně na vyhození.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Šampi, zcela zjevně jseš mimo mísu - tady se mluví o situaci, kdy tu opravu někdo dělá na základě živnosti a jako takovou ji musí garantovat - ne že se kámošovi řekne "kdyby něco, víš kde bydlím", ale skutečně takovej živnostník za svou práci ručí. A protože musel pořídit vybavení, má náklady na provoz i na náhradní díly (který nepřemísťuje v časoprostoru z portfolia svýho zaměstnavatele jako někdo jinej, že???, ale normálně je nakupuje) a taky musí za svoje podnikání odvádět státu (nepopírám že značně hamižný) daně a další odvody - tohle všecko za normálního zaměstnance zařizuje mzdová účetní jeho zaměstnavatele a toho zaměstnance nemusí zajímat KDE NA TO FIRMA VEME - na rozdíl od toho živnostníka, kterej si na tohle všecko musí vydělat... Ale protože jaxi taxi sám nechápeš, co to znamená bejt OSVČ (já po prostudování reality jsem se do takovýho dobrodružství radši nepouštěl), zůstaň u svojí amatérský těžby kádéček a esúček "švajcem", případně u vytváření někdy dost podivnejch konstrukcí s nima - a do týhle problematiky se nepouštěj ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#21 Příspěvek od samponek »

Já se do žádnýho portfolia a dalších nesmyslů nepouštím, jednoduše kondík vyměním a nedělám kolem toho takový caviky a naco ho budu kupovat, když je dalších X rozbitejch televiz.

Uživatelský avatar
ohryzek36
Příspěvky: 2369
Registrován: 24 pro 2008, 01:00
Bydliště: Zlínsko

#22 Příspěvek od ohryzek36 »

Zkus si uvědomti, že se tím někdo i živí a za jedny cigára si nic nekoupíš - když si spočítáš práci, náklady, daně a všechen bordel okolo (třeba i nutnost držet 3 měsíce záruku na práci), tak jsi rád, že jsi rád.
jimirek píše:V této době si každý na youtrubce najde, jak je to opravování jednoduché, jen se někam šáhne, vymění se součástka za pár halířů a za pár minut to jede. No a kdo to takhle neumi a chce větší peníze, je podle zákazníka buďto vydřiduch, nebo neschopák, případně kombinace obojího.
Lepší to nebude. :twisted:
Takoví zákazníci jsou "nejlepší" - v pondělí jsem jednomu podobnému na otázku "jestli jsem se zbláznil" odpověděl zcela vážně, že ano 8-) .

Uživatelský avatar
Venda
Příspěvky: 431
Registrován: 22 bře 2006, 01:00
Bydliště: Na soutoku Labe a Orlice

#23 Příspěvek od Venda »

Při cenách nových televizí a dalšího domácího elektra si vůbec nedovedu představit, že by mě uživily jenom pozáručky, kdo to takhle máte tak před váma smekám. Moje trpělivost dostává zabrat, když někdo pošle půl roku starý přístroj vyzkratovaný ochcáváním od kocoura a ještě se hádá, že to není oprava v záruce :roll:

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#24 Příspěvek od samponek »

Berte to čistě prakticky, když není jenom nafouklej kondík, který se vymění a jsou provalené štěnice, stejně to radši každej vyhodí, dobře vím jak to chodí, každý den jde na sběrný dvůr několik takových televiz.

Profesionál nejsem, jsem obyčejný šumák, přesto kondíků jsem vyměnil více než dost, co není jenom kondíkem, jde do šrotu.
Naposledy upravil(a) samponek dne 05 srp 2015, 15:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#25 Příspěvek od kokun »

Šampone - když se chlapi baví, stáhni ocas mezi nohy a vrať se na ten tvůj SD opravovat C416-ky.
Esůček a kádéček máš na to dost :wink:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#26 Příspěvek od samponek »

čtyřista šestnáctek už chodí málo, jenom samý LCD a podobný a v nich nic není :cry:

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#27 Příspěvek od pocitujlasku »

samponek: ty asi nepatris medzi najbystrejsich, vsak? kondik za cigarety mozes vymenit akurat tak znamemu, ostatne veci tu uz boli napisane.
Nie je to len o vymene kondika, ale vediet identifikovat ktory to je, vybavenie a dalsie veci viz. vyssie.
No vidis, a tak si sa bal

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#28 Příspěvek od samponek »

Tak to poznám, který je nafouknutý, netřeba kolem toho dělat navíc žádné caviky, když po výměně televiza nejde, stejně jde do šrotu, v nejhorším případě ještě vyměním mosfet s pojistkou, ale to už je úplný maximum, ale rozhodně bych si za to neodvážil říct víc jak jedny Sparty.

Pokud má televiza po opravě opravdu fungovat delší dobu ( ne jenom půl roku ) musí se vyměnit všechny elyty a to pochybuji, že opravář udělá.

Prostě neudělá, vymění jenom jeden , přidá omáčku a naúčtuje ti litry.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#29 Příspěvek od rnbw »

Tu sa ale nebavia vymienaci nafuknutych elytov, ale ludia, co dokazu opravit aj nieco viac.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#30 Příspěvek od samponek »

To věřím, ale k čemu je to dobré ? Když je odprásknutá nějaká deska, vyměním ji ze stejné televize, jenže pokud ji kupovat novou , kdo to potom zaplatí ?

Zamčeno

Zpět na „Servis televizorů, monitorů a projektorů - PROFI sekce“