Inverze analogového signálu 4,4V - 0,7V
Moderátor: Moderátoři
Je to na plynovým pedálu - takže stabilitu to potřebuje jako prase drbání. Bez stabilního napájení bude minimálně courat volnoběh, v horším případě to za jízdy bude přidávat nebo ubírat plyn jak se tomu bude samo chtít = bude to vysloveně nebezpečný...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ahoj, tak vidím, že se tu trochu diskuze rozjela. No pokus jsem dělal, nastavil jsem poťákem přesně onu hodnotu co mi ukazuje originál klapka, po otočení klíčku v pohodě, auto to vzalo, ale jakmile jsem začal startovat, ještě ani motor řádně nenastartoval, tak se rozsvítila kontrolka chyba elektroniky, pak už kontrolka svítí celou dobu, dokud nevypnu klíček. Takže jsem přemýšlel co, a jak píše masar, zkusím použít stabilizátor na 9V, díval jsem, že GL358 pro svoji funkci potřebuje 3-32V, takže 9V bude stačit, nevím jestli bych mohl použít i ten 5V stab.? Aby OZ byl schopen mi dát ten signál. No jde o to, že si myslím, že při startování poklesne napětí na baterii, takže snad to ten 9V stabilák vyřeší. Samozdřejmě jsem měřil vstupní signály, výstupní, střídal jsem i signál z tohoto obvodu ze signálem z klapky, ale řádně jsem neměřil vstupní napětí těch 12V, a na těch dvou multimetrech co mám, jsem nespozoroval nějakou velkou změnu, ale nemusejí to stíhat, jsou tedy celkem slušný, ale přece ty digitály mají nějaký spoždění. Takže zřejmě až zítra budu mít čas, to znovu vyzkoušet. Dám vědět.
Ahoj, takže 9V stabilák, sice zafungoval, auto nastartovalo, ale kolísali otáčky, aji jednou zdechlo, podle měření tam lítalo cca 300mV, ale poťákem už se nedalo přidat, pomohlo by asi vyměnit ty dva odpory za jinou hodnotu, ale já jsem tam narval ten 5V stabilák, a ejhle všechno v pohodě. Nicméně nastala situace kdy mě původní klapka hodila tu chybu, tak jsem chcípnul auto, přepojil signál z obvodu do ECU, a po nastartovani chyba zůstala, už jsem ale neměl čas s tou chybou chvili jet, ona by pak zmizla, a pak by snad už nenaskočila. Takže ještě dám vědet.
Tak jsem tu zas, před chvílí jsem se dočetl, že auto pozná když vyměním klapku, zřejmě to tedy zjistilo když přehazuji signální vodič z klapky ze signálním vodičem z obvodu, takže je potřeba použít nějakej postup (zapnout klíček, chvílí počkat, vypnout, atd....)
Dnes jsem tedy udělal testovací jízdu s obvodem, venku 35°, auto taky pěkně zahřáto, a vždy nastartovalo v pohodě, takže si myslím, že super, ale musím obvod nějak doladit, teď používám poťák 50Kohm, jiný nemám, musím použít nějakej trimr s hodnotou jak píšete 15Kohm, protože tento se velmi blbě ladí, takže tipuji, že se mě rozhazuje ten napěťový posun, což mám také změřeno, vždycky tak okolo 0,3ohm. Také jsem zkoušel při nastartovaném vozidle za volnoběhu, měnit napětový posun (přidával jsem poťákem), a po 80mV auto hodilu chybu, takže určitě se mě to rozhazuje.
Dnes jsem tedy udělal testovací jízdu s obvodem, venku 35°, auto taky pěkně zahřáto, a vždy nastartovalo v pohodě, takže si myslím, že super, ale musím obvod nějak doladit, teď používám poťák 50Kohm, jiný nemám, musím použít nějakej trimr s hodnotou jak píšete 15Kohm, protože tento se velmi blbě ladí, takže tipuji, že se mě rozhazuje ten napěťový posun, což mám také změřeno, vždycky tak okolo 0,3ohm. Také jsem zkoušel při nastartovaném vozidle za volnoběhu, měnit napětový posun (přidával jsem poťákem), a po 80mV auto hodilu chybu, takže určitě se mě to rozhazuje.