Inverze analogového signálu 4,4V - 0,7V

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TubeGuru
Příspěvky: 514
Registrován: 21 pro 2011, 01:00
Bydliště: Havířov

#16 Příspěvek od TubeGuru »

Zdar, a taková stabilita je v autě nutná? Pochybuji. :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Je to na plynovým pedálu - takže stabilitu to potřebuje jako prase drbání. Bez stabilního napájení bude minimálně courat volnoběh, v horším případě to za jízdy bude přidávat nebo ubírat plyn jak se tomu bude samo chtít = bude to vysloveně nebezpečný...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jakuceli
Příspěvky: 24
Registrován: 12 srp 2015, 02:00

#18 Příspěvek od jakuceli »

Ahoj, tak vidím, že se tu trochu diskuze rozjela. No pokus jsem dělal, nastavil jsem poťákem přesně onu hodnotu co mi ukazuje originál klapka, po otočení klíčku v pohodě, auto to vzalo, ale jakmile jsem začal startovat, ještě ani motor řádně nenastartoval, tak se rozsvítila kontrolka chyba elektroniky, pak už kontrolka svítí celou dobu, dokud nevypnu klíček. Takže jsem přemýšlel co, a jak píše masar, zkusím použít stabilizátor na 9V, díval jsem, že GL358 pro svoji funkci potřebuje 3-32V, takže 9V bude stačit, nevím jestli bych mohl použít i ten 5V stab.? Aby OZ byl schopen mi dát ten signál. No jde o to, že si myslím, že při startování poklesne napětí na baterii, takže snad to ten 9V stabilák vyřeší. Samozdřejmě jsem měřil vstupní signály, výstupní, střídal jsem i signál z tohoto obvodu ze signálem z klapky, ale řádně jsem neměřil vstupní napětí těch 12V, a na těch dvou multimetrech co mám, jsem nespozoroval nějakou velkou změnu, ale nemusejí to stíhat, jsou tedy celkem slušný, ale přece ty digitály mají nějaký spoždění. Takže zřejmě až zítra budu mít čas, to znovu vyzkoušet. Dám vědět.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#19 Příspěvek od masar »

Pokud jsi použil stabilizátor na 12V (např. 7812), tak výstupní napětí nebylo při startu stabilizované, ale min. o 1v nižší, tedy +11V. Stabilizátor na 5V lze použít pouze při použití OZ s vlastnostmi Rail to Rail, jak psal frpr666. :wink:

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#20 Příspěvek od xsc »

Taky je tu možnost stabilizovat jen tu referenci, klidně 5V a OZ napájet přímo jen přes filtrační RC člen.

Uživatelský avatar
jakuceli
Příspěvky: 24
Registrován: 12 srp 2015, 02:00

#21 Příspěvek od jakuceli »

Aha, tak nejjednodušeji to vypada s tím 9V stabilakem, že? A kydyby to vyšlo tak jak by jste doporučovali to ošetřit? Jako vstupní signál, výstupní signál, a ten přívod 12V? Kole mě říkal, abych si ošetřil ten výstupní signál zenerkou, že kdyby něco tak ať přepetí svede pryč.

Uživatelský avatar
jakuceli
Příspěvky: 24
Registrován: 12 srp 2015, 02:00

#22 Příspěvek od jakuceli »

Ten 9V stabilák je L7809CV.

Uživatelský avatar
jakuceli
Příspěvky: 24
Registrován: 12 srp 2015, 02:00

#23 Příspěvek od jakuceli »

Ahoj, takže 9V stabilák, sice zafungoval, auto nastartovalo, ale kolísali otáčky, aji jednou zdechlo, podle měření tam lítalo cca 300mV, ale poťákem už se nedalo přidat, pomohlo by asi vyměnit ty dva odpory za jinou hodnotu, ale já jsem tam narval ten 5V stabilák, a ejhle všechno v pohodě. Nicméně nastala situace kdy mě původní klapka hodila tu chybu, tak jsem chcípnul auto, přepojil signál z obvodu do ECU, a po nastartovani chyba zůstala, už jsem ale neměl čas s tou chybou chvili jet, ona by pak zmizla, a pak by snad už nenaskočila. Takže ještě dám vědet.

Uživatelský avatar
jakuceli
Příspěvky: 24
Registrován: 12 srp 2015, 02:00

#24 Příspěvek od jakuceli »

Tak jsem tu zas, před chvílí jsem se dočetl, že auto pozná když vyměním klapku, zřejmě to tedy zjistilo když přehazuji signální vodič z klapky ze signálním vodičem z obvodu, takže je potřeba použít nějakej postup (zapnout klíček, chvílí počkat, vypnout, atd....)

Dnes jsem tedy udělal testovací jízdu s obvodem, venku 35°, auto taky pěkně zahřáto, a vždy nastartovalo v pohodě, takže si myslím, že super, ale musím obvod nějak doladit, teď používám poťák 50Kohm, jiný nemám, musím použít nějakej trimr s hodnotou jak píšete 15Kohm, protože tento se velmi blbě ladí, takže tipuji, že se mě rozhazuje ten napěťový posun, což mám také změřeno, vždycky tak okolo 0,3ohm. Také jsem zkoušel při nastartovaném vozidle za volnoběhu, měnit napětový posun (přidával jsem poťákem), a po 80mV auto hodilu chybu, takže určitě se mě to rozhazuje.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#25 Příspěvek od xmurgi »

V principe si si potvrdil, ze diagnostika nekecala a skrtiacu klapku mas isto KO. Takze pre svoj pokoj by som kupil novu, pretoze taketo udelatko ta v tom lepsom niekde necha a domov pojdes na podvale. Daj si bacha aby si pokusmi neodkuril aj vstup v RJ , lebo to nebude len tych 7000.

Uživatelský avatar
frpr666
Příspěvky: 1051
Registrován: 28 pro 2009, 01:00

#26 Příspěvek od frpr666 »

V autě chodí po kabelech napěťové špičky, které můžou zničit elektroniku bez ochrany.
Doporučuji před stabilizátor dát transil na 16V a směrem k napájecím svorkám do série diodu např. 1N4007, rezistor např. 10R/5W.

Odpovědět

Zpět na „Teorie“