Povinné měřeni tlaku v pneu
Moderátor: Moderátoři
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Budeme setrit prirodu, aj za cenu jej znicenia. To je podobny pripad, ako tie usporky. Ortutove teplomery su nebezpecne, ale ortut v usporkach bola dobra.
Usetrime par kw nahradou klasiky za usporky, ale to, ze vyroba a likvidacia je podstatne nakladnejsia a viac zasahuje do ziv. prostredia - to je nepodstatne.
Usetrime par kw nahradou klasiky za usporky, ale to, ze vyroba a likvidacia je podstatne nakladnejsia a viac zasahuje do ziv. prostredia - to je nepodstatne.
No vidis, a tak si sa bal
Je to přesně tak. Až se plně rozjede kšeft s LED a hlavně až skončí životnost linek na rtuťové úsporky, tak se najednou zjistí, jak jsou úsporky strašně škodlivé.
Jak je to s přesností měření tlaku těch ventilků? U jednoho typu jsem našel údaj ±1,6%. Jsem na mobilu a nemůžu moc dobře vyhledávat. Ale dost pochybuji, že to bude tak přesné za všech teplot a tlaků. Čínské levnější náhražky budou mít chybu tak ±20%.
Jak je to s přesností měření tlaku těch ventilků? U jednoho typu jsem našel údaj ±1,6%. Jsem na mobilu a nemůžu moc dobře vyhledávat. Ale dost pochybuji, že to bude tak přesné za všech teplot a tlaků. Čínské levnější náhražky budou mít chybu tak ±20%.
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Tak povinne je mit system nainstalovany ne? Nebo musi byt i funkcni? bude ho kontrolovat napr. STK?
Mam to na aute r.v. 2001, a pochopitelne baterky jsou po smrti. Sice by bylo pekne videt tlak v gumach, ale stejne sem tam dofukuju na benzinkach (cca 1x mesic) a davat za to cca 1800kc/kus.... to spis preziju tu hlasku pri zapnuti elektriky TPMS fail
Mam to na aute r.v. 2001, a pochopitelne baterky jsou po smrti. Sice by bylo pekne videt tlak v gumach, ale stejne sem tam dofukuju na benzinkach (cca 1x mesic) a davat za to cca 1800kc/kus.... to spis preziju tu hlasku pri zapnuti elektriky TPMS fail
- pocitujlasku
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 12 pro 2005, 01:00
Meria to aj teplotu.breta1 píše:K té pøesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nìjak pøehnaný, když jenom samotná zmìna tlaku v pneu je pøed/bìhem jízdy vlivem ohøevu pneu nìjakých 10%.
Toto je pekna praca: http://www.winlab.rutgers.edu/~Gruteser ... tpms10.pdf
Stačí nechat auto chvíli na sluníčku, aby svítilo jen na jednu stranu. A hned se nedoměříte.
Ovšem při správné funkci by to nepříjemnostem na dálnici mohlo zabránit. Mně taky praskla guma (naštěstí zadní) při plné (tedy maximálně povolené) rychlosti, samozřejmě do kopce, v levém pruhu, na úrovni několika těsně nalepených kamionů. Docela se pak člověk zapotí.
Přitom bezdušovky by takhle prudce ztrácet tlak neměly, ale guma byla úplně na šrot a to se primární příčina zjišťuje těžko.
Ovšem při správné funkci by to nepříjemnostem na dálnici mohlo zabránit. Mně taky praskla guma (naštěstí zadní) při plné (tedy maximálně povolené) rychlosti, samozřejmě do kopce, v levém pruhu, na úrovni několika těsně nalepených kamionů. Docela se pak člověk zapotí.
Přitom bezdušovky by takhle prudce ztrácet tlak neměly, ale guma byla úplně na šrot a to se primární příčina zjišťuje těžko.
Na Wikipedii se mluví o evropské legislativě, kde je zmíněno, že jde o povinnou výbavu (u nových aut) a "s nefunkčním TPMS nesmí být automobil provozován na pozemních komunikacích". Nevím, jestli to je už povinné u nás, ale pokud ještě ne, tak časem určitě bude. Každopádně už to může být povinné v okolních zemích.
Nakonec jsem objednal originální čidla, protože na ty čínské nejsou nejlepší reference, hlavně jde o přesnost měření a životnost (u nevyměnitelných baterií).
Další věcí je několikrát ročně (při přezutí) ty čidla spárovat a přizpůsobit je v ECU. Samoaktivační čidla tady nemohla být věčně a proto přichází nutnost je pokaždé spárovat na přesně dané místo. V tom PDFku od rnbw ten dotyčný naměřil až 9m dosah a to by opravdu dělalo bordel, až těch čidel přibude.
Na autě se dá navolit příjímač do učícího módu, ale potom je potřeba každé čidlo k tomu spárování donutit. Na to už jdou sehnat nějaké strojky např. tento, ale ještě by to chtělo tu cenu snížit. Ony jsou i levnější (pouze pro Forda), ale časem snad bude větší výběr. Potom si to každý spáruje doma v garáži.
Nakonec jsem objednal originální čidla, protože na ty čínské nejsou nejlepší reference, hlavně jde o přesnost měření a životnost (u nevyměnitelných baterií).
Další věcí je několikrát ročně (při přezutí) ty čidla spárovat a přizpůsobit je v ECU. Samoaktivační čidla tady nemohla být věčně a proto přichází nutnost je pokaždé spárovat na přesně dané místo. V tom PDFku od rnbw ten dotyčný naměřil až 9m dosah a to by opravdu dělalo bordel, až těch čidel přibude.
Na autě se dá navolit příjímač do učícího módu, ale potom je potřeba každé čidlo k tomu spárování donutit. Na to už jdou sehnat nějaké strojky např. tento, ale ještě by to chtělo tu cenu snížit. Ony jsou i levnější (pouze pro Forda), ale časem snad bude větší výběr. Potom si to každý spáruje doma v garáži.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Naposledy jsem byl na STK se starým autem minulý rok a ještě nic nenapichovali, ale jak píšeš, tak letos to může být jinak.
Každopádně dá se koupit bluetooth OBD-II diagnostika (za cca 6$) a na Androidu (např. pomocí Torque Pro) jsem načetl letošní Astru, Clio 2 (2006), Oktávu RS (2008), ale klasickou 2006 ne (VCDS + OPCom mám, ale tohle je jednoduché a účelné). Tímto také smažeš všechny chyby (pokud nejsou trvalé) a jedeš na STK. A jestli něco přetrvává, tak je ve tvém zájmu, abys to spravil.
Edit: Navíc to Torque umí i slušné "ptákoviny".
Každopádně dá se koupit bluetooth OBD-II diagnostika (za cca 6$) a na Androidu (např. pomocí Torque Pro) jsem načetl letošní Astru, Clio 2 (2006), Oktávu RS (2008), ale klasickou 2006 ne (VCDS + OPCom mám, ale tohle je jednoduché a účelné). Tímto také smažeš všechny chyby (pokud nejsou trvalé) a jedeš na STK. A jestli něco přetrvává, tak je ve tvém zájmu, abys to spravil.
Edit: Navíc to Torque umí i slušné "ptákoviny".
- Přílohy
-
- torque-pro.png
- (158.38 KiB) Staženo 44 x
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
- pavoucisit
- Příspěvky: 176
- Registrován: 02 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Havířov