Povinné měřeni tlaku v pneu

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#16 Příspěvek od pocitujlasku »

Budeme setrit prirodu, aj za cenu jej znicenia. To je podobny pripad, ako tie usporky. Ortutove teplomery su nebezpecne, ale ortut v usporkach bola dobra.
Usetrime par kw nahradou klasiky za usporky, ale to, ze vyroba a likvidacia je podstatne nakladnejsia a viac zasahuje do ziv. prostredia - to je nepodstatne.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od PavelFF »

Je to přesně tak. Až se plně rozjede kšeft s LED a hlavně až skončí životnost linek na rtuťové úsporky, tak se najednou zjistí, jak jsou úsporky strašně škodlivé.

Jak je to s přesností měření tlaku těch ventilků? U jednoho typu jsem našel údaj ±1,6%. Jsem na mobilu a nemůžu moc dobře vyhledávat. Ale dost pochybuji, že to bude tak přesné za všech teplot a tlaků. Čínské levnější náhražky budou mít chybu tak ±20%.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od p32 »

Však o nic nejde, ty čínské sračky budou všechny stejné, takže stačí je porovnat v jedné duši a máš kalibrovaný výsledek. Nebo si vem podobné od značkového prodejce, který je stejně bere z Číny a budou za 2x tolik. :wink:

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#19 Příspěvek od pocitujlasku »

a uz vyriesili ten problem, ze to posiela nesifrovane a chlapici skusali za jazdy posielat jednotke RJ falosne udaje? - akoze je nizky tlak, alebo defekt?
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#20 Příspěvek od breta1 »

K té přesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nějak přehnaný, když jenom samotná změna tlaku v pneu je před/během jízdy vlivem ohřevu pneu nějakých 10%.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#21 Příspěvek od PixelOrgy »

Tak povinne je mit system nainstalovany ne? Nebo musi byt i funkcni? bude ho kontrolovat napr. STK?

Mam to na aute r.v. 2001, a pochopitelne baterky jsou po smrti. Sice by bylo pekne videt tlak v gumach, ale stejne sem tam dofukuju na benzinkach (cca 1x mesic) a davat za to cca 1800kc/kus.... to spis preziju tu hlasku pri zapnuti elektriky TPMS fail :-)

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#22 Příspěvek od pocitujlasku »

PixelOrgy: samozrejme funkcne, ich predstava je, ze v pripade nehody zistia, ci nemal tesne predtym defekt - aj ked je to blbost, lebo sa to meria raz za cas, alebo makke kolesa - nesposobile na jazdu.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#23 Příspěvek od rnbw »

breta1 píše:K té pøesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nìjak pøehnaný, když jenom samotná zmìna tlaku v pneu je pøed/bìhem jízdy vlivem ohøevu pneu nìjakých 10%.
Meria to aj teplotu.
Toto je pekna praca: http://www.winlab.rutgers.edu/~Gruteser ... tpms10.pdf

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#24 Příspěvek od Jimmi2 »

Stačí nechat auto chvíli na sluníčku, aby svítilo jen na jednu stranu. A hned se nedoměříte.
Ovšem při správné funkci by to nepříjemnostem na dálnici mohlo zabránit. Mně taky praskla guma (naštěstí zadní) při plné (tedy maximálně povolené) rychlosti, samozřejmě do kopce, v levém pruhu, na úrovni několika těsně nalepených kamionů. Docela se pak člověk zapotí.
Přitom bezdušovky by takhle prudce ztrácet tlak neměly, ale guma byla úplně na šrot a to se primární příčina zjišťuje těžko.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#25 Příspěvek od Standa99 »

Na Wikipedii se mluví o evropské legislativě, kde je zmíněno, že jde o povinnou výbavu (u nových aut) a "s nefunkčním TPMS nesmí být automobil provozován na pozemních komunikacích". Nevím, jestli to je už povinné u nás, ale pokud ještě ne, tak časem určitě bude. Každopádně už to může být povinné v okolních zemích.

Nakonec jsem objednal originální čidla, protože na ty čínské nejsou nejlepší reference, hlavně jde o přesnost měření a životnost (u nevyměnitelných baterií).

Další věcí je několikrát ročně (při přezutí) ty čidla spárovat a přizpůsobit je v ECU. Samoaktivační čidla tady nemohla být věčně a proto přichází nutnost je pokaždé spárovat na přesně dané místo. V tom PDFku od rnbw ten dotyčný naměřil až 9m dosah a to by opravdu dělalo bordel, až těch čidel přibude.
Na autě se dá navolit příjímač do učícího módu, ale potom je potřeba každé čidlo k tomu spárování donutit. Na to už jdou sehnat nějaké strojky např. tento, ale ještě by to chtělo tu cenu snížit. Ony jsou i levnější (pouze pro Forda), ale časem snad bude větší výběr. Potom si to každý spáruje doma v garáži.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Lukas-Peca »

Bez čínského programátoru už si člověk na autě nevymění ani kolo. Fakt super. Ve Škodě 1000MB se celá elektroinstalace ovládá pomocí čtyř vypínačů a dvou páček. Přemýšlím, jestli mi tam vůbec něco chybělo.

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#27 Příspěvek od Standa99 »

Co naděláš, je to naprd, ale nějak se z toho vybruslit musí, samozřejmě za prachy. Na minulé auto jsem kupoval na zimu 15" disky + gumy, v akci mi to obuli, nafoukali dusíkem a dovezli domů za 7,2 tis., teď dám za 16" + čidla skoro 3x víc.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#28 Příspěvek od TAKJAN »

Horší je napichování motoru - nebo všeho? na STK. To se pak emise těžko obelstí. V "naší STK" diagnostiku už mají a jezdí tam i ze servisu, protože toho umí dost. Na druhé straně nevím, jestli musí být OBD2 funkční. Naštěstí to má platit až u vozů od 2002..

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#29 Příspěvek od Standa99 »

Naposledy jsem byl na STK se starým autem minulý rok a ještě nic nenapichovali, ale jak píšeš, tak letos to může být jinak.
Každopádně dá se koupit bluetooth OBD-II diagnostika (za cca 6$) a na Androidu (např. pomocí Torque Pro) jsem načetl letošní Astru, Clio 2 (2006), Oktávu RS (2008), ale klasickou 2006 ne (VCDS + OPCom mám, ale tohle je jednoduché a účelné). Tímto také smažeš všechny chyby (pokud nejsou trvalé) a jedeš na STK. A jestli něco přetrvává, tak je ve tvém zájmu, abys to spravil.

Edit: Navíc to Torque umí i slušné "ptákoviny".
Přílohy
torque-pro.png
(158.38 KiB) Staženo 44 x
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA :D

Uživatelský avatar
pavoucisit
Příspěvky: 176
Registrován: 02 lis 2008, 01:00
Bydliště: Havířov

#30 Příspěvek od pavoucisit »

Jestli to tak půjde dál, tak za chvíli bude povinnost mít i měřiče hloubky dezénu.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“