Stránka 2 z 4

Napsal: 25 srp 2015, 07:51
od pocitujlasku
Budeme setrit prirodu, aj za cenu jej znicenia. To je podobny pripad, ako tie usporky. Ortutove teplomery su nebezpecne, ale ortut v usporkach bola dobra.
Usetrime par kw nahradou klasiky za usporky, ale to, ze vyroba a likvidacia je podstatne nakladnejsia a viac zasahuje do ziv. prostredia - to je nepodstatne.

Napsal: 25 srp 2015, 10:34
od PavelFF
Je to přesně tak. Až se plně rozjede kšeft s LED a hlavně až skončí životnost linek na rtuťové úsporky, tak se najednou zjistí, jak jsou úsporky strašně škodlivé.

Jak je to s přesností měření tlaku těch ventilků? U jednoho typu jsem našel údaj ±1,6%. Jsem na mobilu a nemůžu moc dobře vyhledávat. Ale dost pochybuji, že to bude tak přesné za všech teplot a tlaků. Čínské levnější náhražky budou mít chybu tak ±20%.

Napsal: 25 srp 2015, 11:18
od p32
Však o nic nejde, ty čínské sračky budou všechny stejné, takže stačí je porovnat v jedné duši a máš kalibrovaný výsledek. Nebo si vem podobné od značkového prodejce, který je stejně bere z Číny a budou za 2x tolik. :wink:

Napsal: 25 srp 2015, 11:48
od pocitujlasku
a uz vyriesili ten problem, ze to posiela nesifrovane a chlapici skusali za jazdy posielat jednotke RJ falosne udaje? - akoze je nizky tlak, alebo defekt?

Napsal: 25 srp 2015, 13:04
od breta1
K té přesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nějak přehnaný, když jenom samotná změna tlaku v pneu je před/během jízdy vlivem ohřevu pneu nějakých 10%.

Napsal: 25 srp 2015, 13:27
od PixelOrgy
Tak povinne je mit system nainstalovany ne? Nebo musi byt i funkcni? bude ho kontrolovat napr. STK?

Mam to na aute r.v. 2001, a pochopitelne baterky jsou po smrti. Sice by bylo pekne videt tlak v gumach, ale stejne sem tam dofukuju na benzinkach (cca 1x mesic) a davat za to cca 1800kc/kus.... to spis preziju tu hlasku pri zapnuti elektriky TPMS fail :-)

Napsal: 25 srp 2015, 13:37
od pocitujlasku
PixelOrgy: samozrejme funkcne, ich predstava je, ze v pripade nehody zistia, ci nemal tesne predtym defekt - aj ked je to blbost, lebo sa to meria raz za cas, alebo makke kolesa - nesposobile na jazdu.

Napsal: 25 srp 2015, 13:41
od rnbw
breta1 píše:K té pøesnosti - tam asi ten požadavek nebude asi nìjak pøehnaný, když jenom samotná zmìna tlaku v pneu je pøed/bìhem jízdy vlivem ohøevu pneu nìjakých 10%.
Meria to aj teplotu.
Toto je pekna praca: http://www.winlab.rutgers.edu/~Gruteser ... tpms10.pdf

Napsal: 25 srp 2015, 14:55
od Jimmi2
Stačí nechat auto chvíli na sluníčku, aby svítilo jen na jednu stranu. A hned se nedoměříte.
Ovšem při správné funkci by to nepříjemnostem na dálnici mohlo zabránit. Mně taky praskla guma (naštěstí zadní) při plné (tedy maximálně povolené) rychlosti, samozřejmě do kopce, v levém pruhu, na úrovni několika těsně nalepených kamionů. Docela se pak člověk zapotí.
Přitom bezdušovky by takhle prudce ztrácet tlak neměly, ale guma byla úplně na šrot a to se primární příčina zjišťuje těžko.

Napsal: 03 zář 2015, 19:53
od Standa99
Na Wikipedii se mluví o evropské legislativě, kde je zmíněno, že jde o povinnou výbavu (u nových aut) a "s nefunkčním TPMS nesmí být automobil provozován na pozemních komunikacích". Nevím, jestli to je už povinné u nás, ale pokud ještě ne, tak časem určitě bude. Každopádně už to může být povinné v okolních zemích.

Nakonec jsem objednal originální čidla, protože na ty čínské nejsou nejlepší reference, hlavně jde o přesnost měření a životnost (u nevyměnitelných baterií).

Další věcí je několikrát ročně (při přezutí) ty čidla spárovat a přizpůsobit je v ECU. Samoaktivační čidla tady nemohla být věčně a proto přichází nutnost je pokaždé spárovat na přesně dané místo. V tom PDFku od rnbw ten dotyčný naměřil až 9m dosah a to by opravdu dělalo bordel, až těch čidel přibude.
Na autě se dá navolit příjímač do učícího módu, ale potom je potřeba každé čidlo k tomu spárování donutit. Na to už jdou sehnat nějaké strojky např. tento, ale ještě by to chtělo tu cenu snížit. Ony jsou i levnější (pouze pro Forda), ale časem snad bude větší výběr. Potom si to každý spáruje doma v garáži.

Napsal: 03 zář 2015, 20:21
od Lukas-Peca
Bez čínského programátoru už si člověk na autě nevymění ani kolo. Fakt super. Ve Škodě 1000MB se celá elektroinstalace ovládá pomocí čtyř vypínačů a dvou páček. Přemýšlím, jestli mi tam vůbec něco chybělo.

Napsal: 03 zář 2015, 20:57
od Standa99
Co naděláš, je to naprd, ale nějak se z toho vybruslit musí, samozřejmě za prachy. Na minulé auto jsem kupoval na zimu 15" disky + gumy, v akci mi to obuli, nafoukali dusíkem a dovezli domů za 7,2 tis., teď dám za 16" + čidla skoro 3x víc.

Napsal: 03 zář 2015, 21:16
od TAKJAN
Horší je napichování motoru - nebo všeho? na STK. To se pak emise těžko obelstí. V "naší STK" diagnostiku už mají a jezdí tam i ze servisu, protože toho umí dost. Na druhé straně nevím, jestli musí být OBD2 funkční. Naštěstí to má platit až u vozů od 2002..

Napsal: 03 zář 2015, 23:10
od Standa99
Naposledy jsem byl na STK se starým autem minulý rok a ještě nic nenapichovali, ale jak píšeš, tak letos to může být jinak.
Každopádně dá se koupit bluetooth OBD-II diagnostika (za cca 6$) a na Androidu (např. pomocí Torque Pro) jsem načetl letošní Astru, Clio 2 (2006), Oktávu RS (2008), ale klasickou 2006 ne (VCDS + OPCom mám, ale tohle je jednoduché a účelné). Tímto také smažeš všechny chyby (pokud nejsou trvalé) a jedeš na STK. A jestli něco přetrvává, tak je ve tvém zájmu, abys to spravil.

Edit: Navíc to Torque umí i slušné "ptákoviny".

Napsal: 04 zář 2015, 09:02
od pavoucisit
Jestli to tak půjde dál, tak za chvíli bude povinnost mít i měřiče hloubky dezénu.