Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?
Moderátor: Moderátoři
Jo dva tyristory a kondenzátor, už si to vybavuju, nucená komutace se to jmenovalo. V životě jsem to nepotkala, tak jsem to založila hodně hluboko.
Hakamusai píše, že se ten tyristor vypínal KDčkem, to by to KDčko muselo snést stejný proud jaký spínal ten tyristor (130A?) nebo dokonce špičkově ještě větší.
Hakamusai píše, že se ten tyristor vypínal KDčkem, to by to KDčko muselo snést stejný proud jaký spínal ten tyristor (130A?) nebo dokonce špičkově ještě větší.
Stavěl jsem blikač na 12V baterku , byly tam dva tyristory KT705 a dvě káefka, kdyby se na generátoru zvýšila frekvence, fungovalo by to jako regulátor, ale seplý tyristor ubírá na svícení žárovek, tak u motoru by musel být zkratovací spínač, aby motor jel naplno, mosfety jsou na to lepší.
Ona to není PWM regulace, ty dvě káefka pouští krátké impulzy, prvním se žárovka zapne a druhým vypne.
Ona to není PWM regulace, ty dvě káefka pouští krátké impulzy, prvním se žárovka zapne a druhým vypne.
Možná by to KD503 taky vypnuly ( dva tři paralelně ) přeci jenom ten tranzistor vydrží velké přetížení, víc než všechny ostatní kádéčka. Přece jen stačí, když motorem teče proud, na tyristoru je úbytek 1.5V, tak ho stačí na okamžik přizkratovat kádéčkem ( 15 mikrosekund ) a tyristor vypne. Ale pokud se prorazí, vozík už nejde zastavit, jedině odpojovačem. Schéma je jednoduché, dvě káefka a potenciometr a + KU605 na buzení těch KD503.
Ako inak, typicky rusko-komoussky pristup Naco jazdit ekologicky a potichu, ked to moze smradit a hucat a otravovat prirodu a vsetkych naokolo, vsak? Este stastie, ze ludi s takymto pristupom je cim dalej, tym menej, a vdaka tomu je k dispozicii neustaly pokrok, ak by vsetci uvazovali takto, mohli by sme dnes zabudnut napriklad na prevratne LiFePO4 akumulatory, ktore urobia neocenitelnu sluzbu nielen v elektrickych bicyklochp32 píše:To raději pomocný benzínový motorek...udělá to to samé a za pár korun...
Ty seš zase pěkně zhulenej, že? Žena od bráchance to používá a nic nesmrdí, žádnej randál není a je to nakonec ekologičtější než ta elektřina a ty baterky. Ještě, že jsi nám nenapsal, že tvůj smradlavej nafťák jede na elektromotor.PeteBurns píše:Ako inak, typicky rusko-komoussky pristup Naco jazdit ekologicky a potichu, ked to moze smradit a hucat a otravovat prirodu a vsetkych naokolo, vsak? Este stastie, ze ludi s takymto pristupom je cim dalej, tym menej, a vdaka tomu je k dispozicii neustaly pokrok, ak by vsetci uvazovali takto, mohli by sme dnes zabudnut napriklad na prevratne LiFePO4 akumulatory, ktore urobia neocenitelnu sluzbu nielen v elektrickych bicyklochp32 píše:To raději pomocný benzínový motorek...udělá to to samé a za pár korun...
To, že ty se v tom nevyznáš, viděl jsi jen pár samodomo, ještě neznamená, že vše je takové jako co jsi viděl ty.
To, ze ty to necitis ani nepocujes, este vobec neznamena, ze to je aj pravda Zial, nie, moj naftak jazdi stale na naftu, aj vdaka ludom ako si ty, ktori budu vsetko pokrokove dopredu odsudzovat, no aspon ma katalizatory, recyklaciu vyfukovych plynov, jazdi na odsirenu naftu a staci mu 6.5l na 100km - ak by to bolo na tebe a ruskych gerojov, dodnes by kazde auto zasmradovalo celu ulicu a zralo by cez 20l na 100km Este mi skus vysvetlit, co je neekologicke na akumulatoroch, nepouzivajucich ziadne toxicke materialy, so zivotnostou neporovnatelne vyssou s inymi typmi, pohanajucich bezkomutatorove bezuhlikove bezudrzbove motory, nabijajuce sa cele desatrocia zadarmo bezudrzbovymi solarnymi panelmi, neprodukujucimi ziadne znecistenie