Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

Ještě si musíš lesano hodně nastudovat o tyristorových pohonech ...

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#17 Příspěvek od lesana87 »

Ne, nemusím, ale když sem dáš schéma tyristorového PWM regulátoru ss proudu, tak ti slibuju, že se na něj kouknu. :)

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od Sendyx »

Co tak Johansonův měnič? A nebo měnič s pomocnou komutací. Staré, ale fungovalo to...
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#19 Příspěvek od misocko »

v nejakom starsom AR bol elektro vozik s tyristormi, vtedy sa tomu este nehovorilo PWM aj ked to bolo PWM. matne si spominam ze ten hlavny tyristor sa vypol skratnutim pomocneho tyristora (ako sa vypinal ten, uz neviem)

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#20 Příspěvek od lesana87 »

Sendyx píše:Co tak Johansonův měnič?
Neznám a Google taky mlčí.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#21 Příspěvek od samponek »

Spojí se baterka s tyristorem a motorem a přes anodu a katodu je zapojí druhý tyristor, kterým se do něho odpálí opačně nabitý kondík, oba tyristory vypnou a tak stále dokola. Když nebyly mosfety a kádéčka na to byly slabý, jinak to nešlo.

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#22 Příspěvek od lesana87 »

Jo dva tyristory a kondenzátor, už si to vybavuju, nucená komutace se to jmenovalo. V životě jsem to nepotkala, tak jsem to založila hodně hluboko. :D
Hakamusai píše, že se ten tyristor vypínal KDčkem, to by to KDčko muselo snést stejný proud jaký spínal ten tyristor (130A?) nebo dokonce špičkově ještě větší.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#23 Příspěvek od Sendyx »

Johanson je rezonanční měnič. Musím to asi vyškrábat někde z pomocného paměťového média na bázi celulózy...
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#24 Příspěvek od samponek »

Stavěl jsem blikač na 12V baterku , byly tam dva tyristory KT705 a dvě káefka, kdyby se na generátoru zvýšila frekvence, fungovalo by to jako regulátor, ale seplý tyristor ubírá na svícení žárovek, tak u motoru by musel být zkratovací spínač, aby motor jel naplno, mosfety jsou na to lepší. :D

Ona to není PWM regulace, ty dvě káefka pouští krátké impulzy, prvním se žárovka zapne a druhým vypne.

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#25 Příspěvek od hakamusai »

lesana87> Nejsem si jistej (mluvil o KDčkách).Já to schéma neviděl.Ten známej o tom pouze mluvil a ukazoval to v provozu.Je hodně pravděpodobný,že to bylo řešený taky tím kondenzátorem jak píší ostatní.To řízení mu navrhoval někdo jinej.On elektrotechnice bůhvíjak nerozumí.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#26 Příspěvek od samponek »

Možná by to KD503 taky vypnuly ( dva tři paralelně ) přeci jenom ten tranzistor vydrží velké přetížení, víc než všechny ostatní kádéčka. Přece jen stačí, když motorem teče proud, na tyristoru je úbytek 1.5V, tak ho stačí na okamžik přizkratovat kádéčkem ( 15 mikrosekund ) a tyristor vypne. Ale pokud se prorazí, vozík už nejde zastavit, jedině odpojovačem. Schéma je jednoduché, dvě káefka a potenciometr a + KU605 na buzení těch KD503.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#27 Příspěvek od PeteBurns »

p32 píše:To raději pomocný benzínový motorek...udělá to to samé a za pár korun...
Ako inak, typicky rusko-komoussky pristup :evil: Naco jazdit ekologicky a potichu, ked to moze smradit a hucat a otravovat prirodu a vsetkych naokolo, vsak? :roll: Este stastie, ze ludi s takymto pristupom je cim dalej, tym menej, a vdaka tomu je k dispozicii neustaly pokrok, ak by vsetci uvazovali takto, mohli by sme dnes zabudnut napriklad na prevratne LiFePO4 akumulatory, ktore urobia neocenitelnu sluzbu nielen v elektrickych bicykloch ;)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#28 Příspěvek od BOBOBO »

Když něco dá pulzy a spustí a dá pulzy a vypne , co jiného , než PWM jest ? Možná nová doba dá jiné vysvětlení .... Trolejbusy a další takto jezdí 50 let ....

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#29 Příspěvek od p32 »

PeteBurns píše:
p32 píše:To raději pomocný benzínový motorek...udělá to to samé a za pár korun...
Ako inak, typicky rusko-komoussky pristup :evil: Naco jazdit ekologicky a potichu, ked to moze smradit a hucat a otravovat prirodu a vsetkych naokolo, vsak? :roll: Este stastie, ze ludi s takymto pristupom je cim dalej, tym menej, a vdaka tomu je k dispozicii neustaly pokrok, ak by vsetci uvazovali takto, mohli by sme dnes zabudnut napriklad na prevratne LiFePO4 akumulatory, ktore urobia neocenitelnu sluzbu nielen v elektrickych bicykloch ;)
Ty seš zase pěkně zhulenej, že? Žena od bráchance to používá a nic nesmrdí, žádnej randál není a je to nakonec ekologičtější než ta elektřina a ty baterky. Ještě, že jsi nám nenapsal, že tvůj smradlavej nafťák jede na elektromotor. :lol:
To, že ty se v tom nevyznáš, viděl jsi jen pár samodomo, ještě neznamená, že vše je takové jako co jsi viděl ty.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PeteBurns »

To, ze ty to necitis ani nepocujes, este vobec neznamena, ze to je aj pravda ;) Zial, nie, moj naftak jazdi stale na naftu, aj vdaka ludom ako si ty, ktori budu vsetko pokrokove dopredu odsudzovat, no aspon ma katalizatory, recyklaciu vyfukovych plynov, jazdi na odsirenu naftu a staci mu 6.5l na 100km - ak by to bolo na tebe a ruskych gerojov, dodnes by kazde auto zasmradovalo celu ulicu a zralo by cez 20l na 100km :twisted: Este mi skus vysvetlit, co je neekologicke na akumulatoroch, nepouzivajucich ziadne toxicke materialy, so zivotnostou neporovnatelne vyssou s inymi typmi, pohanajucich bezkomutatorove bezuhlikove bezudrzbove motory, nabijajuce sa cele desatrocia zadarmo bezudrzbovymi solarnymi panelmi, neprodukujucimi ziadne znecistenie ;)

Odpovědět

Zpět na „Poradna“