Mám zbastlené tohle v můstku, jenom tak propojené MDA drátama s kádéčkama, každé kádéčko je čtyřikrát paralelně, jde do toho 72V ze spínaného zdroje a nejde to odprásknout ani když do toho za provozu strkáš šroubovák ( zdroj se vypne a přestane to hrát , když šroubovák vyděláš, začne to hrát ) Do čtyř ohmového basáku to posílá 225W ještě bez chrchlání. Když jsou MDA 2020 bez kádéček a naložíš jim 2x 22V, někdy se při zapnutí prorazí, s kádéčkama to je jinak, když totiž na spínaném zdroji zvyšuješ napětí, prvně 75V - 80V, pořád se nic neděje a jak zvýšíš na 88V začne to jakoby chrchlat a když ještě přidáš zablokuje se to. Když ubereš zase to začne hrát. Z toho vyplývá, že trvale 72V je tak akorát. Ty sériové zdroje s TIP nějak zabraňují úplnému proražení MDA2020 když je přepětí a když se to chce jako prorazit, tak kádéčka jsou zavřené a reprák přestává basovat. Když zvyšuješ napětí , začíná to mít jakoby postupně svod a pak vypne zdroj a přestane to basovat úplně. Svod nastává, když je na MDA 2020 přesně 46.5V a pak se to zadrhne.
Aby MDA2020 byl stabilní, musí mít zesílení ideálně aspoň 20, zároveň to při tomto zesílení ještě nešumí ( nad 30 už šumí ) proto tady odory 47k a 2k2, pak je 150p kondík zcela vyhovující.
Stejné pokusy jsem delal s A2030V, tam nastává svod při asi 50V, některé i 56V, ale v obou případech už basák chrchlá, chrchlání přestane, když snížíš na 45V Místo TDA2030 lze samozřejmě použít TL494, kádéčka zůstávají, nemusí jich být tolik ( jeden můstek - čtyři kusy ) nejsou potřeba PNP, kterých je málo, všechny jsou KU607 nebo KUY12, míň to potom hřeje a je skoro jedno jak hlasitě to hraje. TL494 při větším zesílení šumí stejně jako TDA, na basáku to ale stejně není poznat
Odpověď pro Kremika : MDA2010 se na hraně chovají úplně stejně jako MDA2020, taky začínají mít svod na 46V, pak se zadrhnou a musíš ubrat. Platí to s předřadnými TIP, samotné natvrdo se prorazí když postupně zvýšíš na 46 až 48V A záleží taky na teplotě, nažhavené se prorazí při menším napětí. Jsou kusy, které vydrží 50V, ale už chrchlají, to poznáš, tak snížíš.
Dá se to testovat na zdroji, samotné MDA bere 30mA, zapneš to na reprák a zvyšuješ, zdroji nedovolíš, aby proud překročil 200mA, jak to začne chrchlat ( 48V) tak je to jeho napětí, na které kdybys ho zapojil natvrdo ( s účinkem Ampér ) , tak se prorazí.
Stejným způsobem se dají nedestruktivně testovat i jiné IO, LM3886, L165, MBA810DS, ty na 22V hrají ještě normálně a na 25V už začnou drhnout.
MDA2010 chrchlají při přepětí trochu jinak než A2030V. A2030 ( 58V) se jakoby zvencne ale prochrchlávají basy a MDA začne mlčet a signalizuje svod.
Pokud jsou v zesilovači KD607, jsou dejme tomu vybrané na 120V a mají pracovat na hraně, není dobré dávat do zesilovače železné trafo. Když se zvýší napětí v síti, zvyšuje se napětí na nabitých kondech a už tam potom není nic, co by to zastavilo. Velké nabité kondy potom zesilovač prorazí. Pro hlasité hraní potřebuje zesilovač 10A, při zkratu na kondech teče mnoho desítek Ampér a jsou velké jiskry.
Stavebnice je pěkná, stačí už jenom pro jistotu dát k R1 a R7 kondíky 220p a připojit kádéčka a zdvojnásobit napájecí napětí
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)