Stránka 2 z 7

Napsal: 19 zář 2015, 11:42
od Yarda1
Já bych se pořádně rozhlédl a kdybych viděl cyklistu, předpokládal bych, že je to bezmozek co nezná dopravní předpisy a myslí si, že má všude přednost. Tak bych si připravil nohu na brzdu - i kdyby při případné nehodě byl vinen ten cyklista, pomačkaný plech a utírání krve z předního okna bych musel řešit já.
Už se mi stalo, že jsem v pravém pruhu čekal na zelenou, vpravo ode mne byla zeď a mezi mnou a zdí se protlačil cyklista. Kdybych si ho nevšimnul a na křižovatce zahýbal doprava, vyrobil bych z něj dárce orgánů.

Napsal: 19 zář 2015, 11:46
od p32
S tím cyklistou mají ale problém. Kde je tam napsáno, že pojede rovně když nejede v předepsaném pruhu na silnici? Když chce jezdit na chodníku, tak nikdo neví prokazatelně, že neodbočí doleva, že? Na cyklistu bych se vybodl a případně mu nadal. Nebo sem dávej příště testy pro Argentinu nebo Japonsko a neříkej to odkud to je.

Napsal: 19 zář 2015, 11:58
od nekmil
Pokud jedu na kole do práce, jedu zásadně po chodníku. Tak "chrabrý" abych jel po silnici, skutečně nejsem. :D

Napsal: 19 zář 2015, 12:00
od xsc
To chodci určitě ocení. Správně by to měla ocenit i policie, ta na to ovšem kašle.

Napsal: 19 zář 2015, 12:01
od EKKAR
frpr666 píše:Jde o otázku z autoškoly od našich sousedů. Zdroj: bild.de->auto->fahrschule
Richtig je:
-Před odbočením se pořádně rozhlédnu
-Nechám projet cyklistu
pozn. v ČR je praxe trochu jiná, zvláště pokud mám za zadkem rozjetý kamion.
Hlavně v Kocourkovsku nemá šlapavej plevel silnic na chodníku vůbec co dělat, tudíž pro nás je už zadání chybný. Až si všichni, co za volantem nadávají na cyklisty po přesednutí na šlapací silostroj uvědoměj, že už kolem sebe nemají tunu plechu a nezačnou se podle toho i chovat vůči těm, co zůstali za volantem, nebudou v bezpečí - a žádný zákazy nebo předpisy to nezmění. Cyklista se prostě nemá co cpát někam, kde si jen apelem na soucit se "slabším" vynucuje ústupky - NE, V ŽÁDNÝM PŘÍPADĚ NE. Je mnohokrát menší, slabší, zranitelnější, tak ať se podle toho chová - PASIVNĚ!!! Málo kdo za řídítkama si totiž uvědomuje, že NEMÁ na to, aby si respekt vynutil silově - a že když to zkusí, nejspíš poteče JEHO krev. Přitom většina řidičů si zranitelnost cyklisty uvědomuje, ale nikdo z nich už nic nezmůže proti tom, když ten cyklista začne KRAVIT = procpávat se mezi autem a pravým obrubníkem dopředu na křižovatce, jezdit ve skupince jak bezmozci roztažený po celý silnici, za zhoršený viditelnosti bez světel i bez odrazek a reflexních prvků nebo naopak s intenzívní LED blikačkou - čelovkou namířenou protijedoucím do xichtu, přejíždět křižovatku po přechodech "nezdržuj vole já spěchám!" a další a další věci, který od většiny cyklistů vidíme a nuceně trpíme z pozice řidičů dnes a denně. Ministr vnitra požaduje zvýšení pokut za přestupky na několikanásobek - a já se ptám: KDY ZAČNOU PaCHové S PODOBNÝM PŘÍSTUPEM JAKO K ŘIDIČŮM MOTOROVEJCH VOZIDEL TRESTAT I PŘESTUPKY CHODCŮ A CYKLISTŮ?????

Napsal: 19 zář 2015, 12:13
od nekmil
to xsc: Nikdy jsem žádného chodce "neomezil ani neohrozil". Blikám třemi světly vepředu třemi vzadu i za plného slunce. A policie ? Stalo se. Jsem ochoten zaplatit pokutu, souhlasím se zabavením kola. Ale v žádném případě nepojedu po silnici 1, 2, 3, nebo 286 třídy. Jak to dopadlo ? "Jeďte" :D

Napsal: 19 zář 2015, 13:11
od Hill
To neexistující dopravní značení vychází z nových německých dopravních předpisů StVO, které platí od 1.4.2013 - hlavní změny sledovaly "prokácení" lesa dopravních značek (podle hesla "co nejméně, pokud možno, jen nejnutnější počet, protože často suplují obecně závazný předpis"), zjednodušení výkladu jednotlivých paragrafů, a zavedením nových předpisů pro cyklisty obecně zvýšit bezpečnost na pozemních komunikacích.
Mimo jiné tedy platí pro cyklisty, že při vjezdu na vozovku jsou povinni dát přednost, není-li dopravním značením stanoveno jinak. A řidič odbočující vpravo musí tak jako tak respektovat ty, kdo již do vozovky vstoupili nebo vjeli, nesmí je ohrozit.
V případě nehody se posuzuje, jestli motorové vozidlo nabralo cyklistu přední částí, nebo se do něj cyklista pokoušel nastoupit zadním oknem. Nicméně poslední slovo má vždy policejní vyšetřovatel.

Nové předpisy například výslovně zakazují předjíždění na železničním přejezdu (bez rozlišení druhu) a v jeho blízkosti, takže značky "zákaz předjíždění" zde postupně zmizí.
Některé jiné značky ze seznamu platných dopravních značek zmizí úplně, naproti tomu se zavádí značka "slepá ulice, pro cyklisty průjezdná".

EDIT: opravuji chybu v odkazu

Napsal: 19 zář 2015, 14:14
od Spiral
Dle stínu mají v Germanii Slunce zweimal, kološlap bez přilbice, odrazky nikde ...

Napsal: 19 zář 2015, 15:22
od frpr666
Není špatné znát zvyklosti na cestách u sousedů, zvláště, pokud tam třeba někdy pojedeme...

Otázka č.2. Blížíte se k zobrazeným vozidlům. Jak se zachováte?
A/ Zůstanu v prostředním jízdním pruhu, snížím rychlost a nepředjíždím osobní auta.
B/ Zařadím se do levého jízdního pruhu a použiju světelnou houkačku nebo dojíždím k vozidlu, dokud vozidlo přede mnou neuvolní jízdní pruh.
C/ Předjedu ve středním pruhu.

Napsal: 19 zář 2015, 17:34
od Soemtron
Klidně odbočím. Ciklista stejně trefí dopravní značku uprostřed chodníku.

Napsal: 19 zář 2015, 18:21
od EKKAR
MÍJEJÍ SE VOZIDLA JEDOUCÍ VZÁJEMNĚ V PROTISMĚRU. Defenzivně jedoucí řidič zůstane u možnosti A, agresivní zvolí B - céčko je nesmysl, protože s výjimkou SOUBĚŽNÝ JÍZDY A PŘEDJETÍ VOZIDLA NEPOCHYBNĚ ODBOČUJÍCÍHO VLEVO (Cowley - doporučuju zopakovat si zákon 361 plus jeho novelizace - KDY A KDE se může o souběžnou jízdu jednat) JE PŘEDJÍŽDĚNÍ ZPRAVA ZAKÁZÁNO. A tady by se nepochybně o předjetí zprava jednalo ...

Napsal: 19 zář 2015, 18:31
od rnbw
Niekde som cital, ze predbiehanie je to len vtedy, ked sa zaradim pred predbiehane vozidlo.

Napsal: 19 zář 2015, 18:33
od Hill
Na to pozor: hustota provozu není zjevně velká, tak je správně a) a b).
Jen v tak hustém provozu, kdy nemá smysl přejíždět z pruhu do pruhu, toleruje se, když řidič ve středním nebo pravém pruhu jede rychleji, než ti v levém. Podobně není přestupkem taková situace v průtazích měst (viz A22 a A23 skrz Vídeň, tam bývá provoz chvílemi tak hustý, že i ta povolená osmdesátka je jen chimérou, zvlášť, když za chvíli přijde zúžení a vozidla z některého krajního pruhu se musí zařadit. Takové dálniční úseky jsou také například v Kolíně nad Rýnem (A552), Düsseldorfu (A52), Essenu (A40), Bonnu (A555, A565), Duisburg (dost dlouhý úsek A40), Bad Oeynhausen (A30) a asi stovka dalších jen v Německu.
Pokud ale řidič přejede do pravého pruhu, aby předjel a zase se zařadí do levého, předjíždí vpravo a může počítat s předvoláním nebo přímo odchytem motohlídkou, pokud ho zaznamenala některá z kamer, posouzení nebezpečnosti je čistě na policistovi a s ním se nediskutuje.
Mimo město je ovšem za normálního plynulého provozu předjíždění pravým pruhem nepřípustné vždy!

Mimochodem - v Rakousku je obecně limit na dálnicích 130, není-li značkou stanoveno jinak, skrz město 80 km/h. V Německu musí být rychlost omezená značkou, jinak omezená není.

V Německu funguje za b), většinou i bez blikání. Když se za někým objevíte, jste zjevně rychlejší, a on má kam uhnout, uhne. Od vás očekává, že budete respektovat jeho vůli, že se mezi kamiony soukat nebude, a že to za ním ve 160 km/h chvilku vydržíte, než se bude moci zařadit před ně.. Ovšem ve stovce bych se tam vlevo ani nehrnul - místy, hlavně, když se rozjede ucpaná dálnice, je vozidlo, které nejede aspoň 180 km/h v levém pruhu brzdou, a velmi brzy musí uhnout do pomalejšího pruhu. Několikrát vyzkoušeno - s dvoulitrem oktávkou jsem dojel po A4 od odbočky Kirchheim na výjezd Chemnitz přesně za 1:20', což dělá průměr 192 km/h. Prostě jsem držel krok s ostatními - v pravém pruhu to jelo "jen" do 150, pátek večer, kamion ani jeden. Ovšem spotřeba o téměř 4 litry na sto vyšší, než dlouhodobý průměr... s dnešními 1,6 oktávkami už je potřeba delší rozjezd na zařazení do levého pruhu, i když pak také dvoustovku zvládají... ale to jsem se zase rozkecal mimo téma... pardon.

Napsal: 19 zář 2015, 19:10
od EKKAR
Souběžná jízda je možná jen na katastru obce = mezi cedulema "Začátek obce" a "Konec obce" a to i na průtahu - všude jinde se pravej pruh nesmí pohybovat vyšší rychlostí než levej - v tom případě jde o předjíždění a zprava se to prostě může akorát v Anglii a v jejích bejvalejch koloniích (snad s výjimkou Egypta, kde se jezdí vpravo). Tolik předpisy kooptovaný v rámci €U i platný obecně ve světě. Že to někde chlupatý tolerujou v rámci zlepšení plynulosti průjezdu nějakým lokálním omezením je věc jiná - na to se ale při testech v autoškole nehraje...

Napsal: 19 zář 2015, 19:36
od monterjirka
ZdenekHQ píše:... že ty chodníky mají dlažbou barevně označený - šedá část vlevo pro chodce a červená vpravo pro cyklisty. U nás na Moravě na kopci absolutně neznámá věc.
A ten 🤐, co projektoval pruh pro cyklisty v Horšovském Týně, vymyslel červený pruh pro chodce a "šedý" pro cyklisty :smash:

----------
Rozumný cyklista raději pustí auto.
🤐 za řidítky zase raději pustím já!