Stránka 2 z 3

Napsal: 29 říj 2015, 22:49
od kulikus
samponek píše:Ucpaný vysavač nesaje, zároveň se dostatečně nechladí motor, otáčky vzrostou, protože není zátěž a teplem a následnejma jiskrama se rozdrbou lamely komutátoru.
Souhlasí, plast nad motorem pro uchycení plošných tlačítek je pokroucený z neodvedeného tepla. Kupodivu plastové díly přímo na motoru jsou vpořádku, jen plastová vložka pod vinutím se pokroutila. A vinutí smrdí.
Je to vysavač Quinto Virtuos classic 1500W (vyroben v naší zemi). Šlo by na něj sehnat kryt pod tlačítka či motor? Vyplatí ce to cenově?

Napsal: 29 říj 2015, 23:01
od kovar
Cenově se to určitě nevyplatí!
Zkus navštívit nějaký SD a vyber tam vysavače.
Většinou je lidi vyhazujou jen proto že si koupí nový!
Spousta agregátů je stejných.
A nebo se podívej tady : http://www.nadeta.cz/

Napsal: 30 říj 2015, 06:36
od ohryzek36
Hodně podobně vypadá komutátor v případě, když je mezi "čerevenou" lamelou a tou vpravo od ní špatný kontakt (přerušená cívka) - uhlíkem potom tečou na tomto místě velké vyrovnávací proudy a na té jedné lamele komutátor "hoří".

U tohoto motoru je ale jiný problém - je narušená celistvost komutátoru a ten při provozu roztrhávají odstředivé síly - zrovna u těchto původních motorů od Ety se to stávalo docela často (ne, že by tak skončil každý motor, ale v srovnání s motory jiných výrobců). Často vysavač prostě nejel a něco v něm hrkalo - to něco byl komutátor rozsypaný na kusy popadaný pod motorem. To, že je taková závada neopravitelná a nějaké přebrušování, popřípadě seostružení komutátoru je zbytečnost snad už psat nemusím.

Napsal: 30 říj 2015, 09:05
od kulikus
Je jasné, že upadané lamely jsou doma neopravitelné. U tohoto motoru však má komutátor všehny lamely a dobře držej.

Napsal: 30 říj 2015, 09:06
od rnbw
Nesral by som sa s tym - vymenit motor alebo vyhodit.

Napsal: 30 říj 2015, 09:25
od samponek
Tomuto komutátoru nic není a stočený je to za deset minut, motor s jinýho vysavače ze sběráku je taky řešení.

Napsal: 30 říj 2015, 11:40
od jova1
Ano komutátoru nic není, ale ta jedna jasně červená opálená lamela nasvědčuje na poškozené vinutí. Takže soustružení komutátoru bude zbytečná práce :(

Napsal: 30 říj 2015, 13:18
od samponek
To by se zjistilo až po sestavení. :D Jasně, že když se tavily plasty tlačítek vysavače, tak vinutí může být taky spečený.

Napsal: 30 říj 2015, 13:29
od kulikus
Jak nejsnáze sundat ten plech přes turbínu? Obr

Napsal: 30 říj 2015, 13:52
od samponek
Normálně to poboucháš dokola a srazíš kladivem. ( bum, bum, bác, na sílu, pětkrát a spadne to ) :D

Je to naražený na tom prstencu.

Napsal: 30 říj 2015, 16:44
od ujosvec
Ten rotor je po smrti!!!

Napsal: 30 říj 2015, 17:30
od fredis
Chytré :lol: přebroušení smirkem ho zcela určitě opraví!

Napsal: 30 říj 2015, 18:41
od Artaban001
Zdarec. Ten plech srazíš "bouchacím šroubovákem" - Zkrátka šroubovák, do kterýho se nebojíš prásknout kladivem. Pomocník Ti motor za tělo podrží, nebo jej upevníš a po obvodu ten kryt turbíny srazíš v místech, kde ten kryt končí - předejdeš demolici krytu. Matku turbíny sundáš tak, že použiješ trhák, motor položíš na pevnou podložku a trhákem roztočíš celý rotor po směru dotahování matice (zjistiš dle závitu) při praštění trháku o stůl (podložku) setrvačnost rotoru povolí matku (postup lze opakovat). Označíš si lihovkou pořadí kol, rozvodných kol a distančních podložek a můžeš vyrazit kotvu. Pokud je to běžně dostupný agregát, opiš jeho typový číslo a pokud Ti to stojí za to, kup nový set rotor-uhlíky-ložiska. Jinak jej vyhoď. Pokud by jsi ten rotor chtěl převinout, musel by se vyměnit komutátor (u některých motorů to jde), převinout a vyvážit.
Pokud ten vysavač není Tvá srdeční záležitost, nevyplatí se vůbec převíjení a někdy se nevyplatí též ani výměna rotoru - cca před 20-ti roky to stálo 900Kč, set kotva ložiska a uhlíky U agregátu 983 co byl v ETA 400 - teď nevím jak je to teď z cenama. Dělám v jiným oboru.

Napsal: 30 říj 2015, 18:49
od kulikus
Díky za rady. Respektuju vaši zkušenost a vnímám to podobně - čekám zkrat na vinutí. Bude to na vyhození. Beru to však jako možnost zkusit, co obnáší demontáž a přelíznutí komutátoru na soustruhu.

Novej motor stojí 1300, vzhledem k pokroucenejm plastům nad motorem to nemá význam zdlouhavě resuscitovat. Dám tomu ještě ty dvě hodiny a pak to půde do kontíku.

Napsal: 30 říj 2015, 20:39
od termit256
Kdyz jsem jeste delal ve fabrice zabrusovali jsme uhliky ke komutatoru u novych motoru tak, ze se na komutator prilozil spalik pemzy a za oblaku bileho prachu se uhliky srovnaly s komutatorem. Komutatoru to nijak neublizilo. Je ale pravda ze se to tak delalo u podstatne vetsich motoru nez je ve vysavaci.