Stránka 2 z 3

Napsal: 03 led 2016, 20:16
od ZVUK2000
Habesan píše:A není to porušení Ohmova zákona, jen jeho "využití" nebo obejití.
Ne není. Stejný pokus můžeme udělat ve 100V technice. Při ohmickém zapojení dám v serii odpor 1kohm a reprák nehraje. Pokud ho dám před reprák 100V/10W tak bude hrát cca polovičním výkonem.

Napsal: 03 led 2016, 20:22
od Bernard
ZVUK2000 píše:... cca polovičním výkonem.
.. cca čtvrtinovým. Poloviční napětí, poloviční proud.

Napsal: 03 led 2016, 20:27
od ZVUK2000
Je to tak. Vté rychlosti co odepisuji mne to ani nedošlo :D

Napsal: 03 led 2016, 20:31
od Hill
Aby nebyly dohady: vlákno jsem už podruhé rozdělil, protože zejména Šamponkovy příspěvky značně přesáhly rámec zadání, tedy úlohy pro ZŠ.
První část skončila v koši, druhá zde. V té můžete pokračovat.
Snažte se prosím vyjadřovat k zadnému školnímu příkladu, ať v tom není zbytečně čurbes.

Napsal: 03 led 2016, 20:33
od lesana87
Nemá s tím zmenšováním ztrát přenosem na vn něco do činění spíš pan Joule než pan Ohm?

Napsal: 03 led 2016, 20:35
od Habesan
Dovoluji si upozornit, že kolektiv autorů onoho zadání napsal, že souprava obsahuje: "sadu cívek 6 závitů, 60 závitů, 300 závitů, 600 závitů, 1200 závitů", a očekává, že žák ZŠ při řešení nepoužije cívku, která není v sadě.

Takže: "1500 závitů na primáru" znamená, že už jsou použity cívky 300 a 1200 závitů.

Napsal: 03 led 2016, 21:08
od Zaky
Je mi opravdu líto těch žáků, které by to zajímalo a vyfasují takovéhleho pseudofyzikáře. Když učitel řekne dětem, že něčemu v učebnici nerozumí, OMG!!! Vždyť je to prakticky jen trojčlenka, fyzikář neovládá učivo základní školy. Vzpomínám na naši fyzikářku na zš, byla to stará babka po obrně, učila matematiku a fyziku a oba tyhle předměty mě fakt bavily, protože ona to nejen uměla, ale uměla i zaujmout a naučit. Když někdo něco neuměl, její oblíbená hláška byla "já se musím smát, ale šla bych do kabinetu zvracet" :-)

Napsal: 03 led 2016, 21:14
od Bernard
2 Habešan:
Sada cívek byla autory zadefinována pouze lokálně, pro rozsah příkladu 1. Jiné příklady mohou mít jiné cívky. Třeba s 12000 závity.

Napsal: 03 led 2016, 21:14
od ZdenekHQ
Hill píše:V té můžete pokračovat zde
Nerad Hilla opravuju, ale spletl si sekci pro přesun. To oddělené vlákno patří spíš do HP. Tam ať si řádí, jak chtějí...

Napsal: 03 led 2016, 21:38
od Hill
Není problém, přesouvám a opravuji původní odkaz.

Napsal: 04 led 2016, 17:47
od kulikus
Zaky píše:Je mi opravdu líto těch žáků, které by to zajímalo a vyfasují takovéhleho pseudofyzikáře. Když učitel řekne dětem, že něčemu v učebnici nerozumí, OMG!!!...
Myslím, že fyzikář, stejně jako děcka a my, nerozuměl zfušovanému zadání úlohy, ne fyzice.
Schopnost vyjadřovat se u mladých upadá s ústupem tištěného slova/knih. Proto, kdo můžete, podporujte svoje ratolesti v četbě literatury!!
Číst jen SMSky zjevně nestačí k vytvoření dostatečné slovní zásoby a schopnosti se vyjadřovat.

Napsal: 05 led 2016, 20:19
od barnodaj
V úkolu bylo použito pravděpodobně tohle trafo: 1 nebo 2
Souprava pro školy

Napsal: 22 led 2016, 12:21
od milavla
Nechci zbytečně zakládat nové téma, ale zajímalo by mě odstraní oddělovací transformátor poruchy v napájecí síti - rázy a poklesy napětí ?

Napsal: 22 led 2016, 12:32
od pocitujlasku
milavla: nie, ma to aj v nazve, on len transformuje aky priebeh bude na vstupe, taky na vystupe.
Zmeny riesi stabilizator.

Napsal: 22 led 2016, 14:28
od milavla
No jde mi o odstranění rázů při zapnutí nějakého spotřebiče. Slyšel jsem názor, že oddělovací transformátor díky vlastní indukčnosti vynutí tyto poruchy odstraní, tak nevím jestli tomu mám věřit nebo ne.