Stránka 2 z 3

Napsal: 21 led 2016, 08:31
od cputakt
Tady je celé PDFko http://uloz.to/xJPqNQqh/apd-pdf
Heslo je dudek,teď proměřím co pujde a jak dojdou ty trandy tak to porovnám podle toho funkčního kanálu a zkusím to s těma žárovkama.

Napsal: 21 led 2016, 10:00
od BOBOBO
Q15-18 vyzkoušet na funkčnost , od Q19 nahoru otestovat i na "napěťovou" odolnost . UCE₀ . Po kontrole pro jistotu zkratovat Q16 a s omezením proudu připojit . Lze vyzkoušet i bez Q23-26 . Pokud bude DC výstup kolem 0 do+-0,1V , lze začít nastavovat klidový proud . Jak je popsáno při minimálním odporu TR₁ .

Napsal: 21 led 2016, 19:17
od ZdenekHQ
On může při zkratu shořet i kus plošnýho spoje...

Napsal: 21 led 2016, 19:23
od ZdenekHQ
Mimochodem - stáhl jsem si to schema - ten zes musí fungovat s malým výkonem či bez zátěže i jen na budič. Koncáky osaď, až tam bude 0V a sinus.

P.S. Malý dodatek při vší úctě k autorovi - tohle zapojení budiče, přesněji řečeno umístění těch kondíků, mě připadá šílený. Je to blokovací kondík napájení nebo to má snižovat zisk toho budiče na vyšších kmitočtech? Mám štěstí, že nejsem hifista, dostal bych asi BAN.

Já vím, že takto to má rychlejší přeběh (nemyslím teď kondíky), ale asi až moc...

Napsal: 21 led 2016, 20:59
od ZVUK2000
Miri píše:- při oživování nahraď pojistky žárovkami nebo odpory, jinak si těch tranzistorů kup za takových deset litrů, ať máš co měnit.A ty tranzistory, co vyměňuješ bereš odkud? Od chobota, z gesu, nebo z Aldaxu?
Poslední dobou oživuji zesáky také pomoci odporů a ne žárovek. Jasně že pojistky s naletov. odpory jsou propálené :D

Napsal: 21 led 2016, 22:02
od ZdenekHQ
Já všechno podobný věci testuju přes starý 24V kombi žárovky tlumený/dálkový světla. Dají se vlákna zapojit do serie či paralelně podle potřeby.

Jo, už jsem se spletl a nahnal jsem do nich 100V. Z vlákna se udělá krásná kulička, neexplodují. Ale pak už nefungují...

Napsal: 22 led 2016, 09:16
od barnodaj
Poměrně solidní teorie k zesilovačům je tady:

http://ulozto.cz/xxvu8Sr/audio-power-am ... ndbook-pdf

jinde se dá najít i novější vydání z r. 2009

Něco k tomu budiči:

Napsal: 22 led 2016, 10:08
od ZdenekHQ
Jenže ty mnou zmíněný kondíky jsou "opřený" o nestabilizovaný napájení, nikoliv o proudovej zdroj - to má samozřejmě logiku.

Nemohl jsem zveřejnit celý zapojení, pokud je chráněný (i když známým) heslem, asi to má nějakej účel.

Napsal: 22 led 2016, 11:54
od barnodaj
Neutralizace stupně proti zákmitům, proti kmitání?

Napsal: 22 led 2016, 14:03
od ZdenekHQ
Právě jsi se dostal tam, kde já jsem začal. Tak napřed se použije rychlejší budič, který je zapojený tak, jak je zapojený a pak se musí "neutralizovat". Nemá to logiku a nemá to logiku i podruhé, pokud se "neutralizuje" vůči nestabilnímu napájení.

Napsal: 25 led 2016, 15:02
od cputakt
Tak jsem se k tomu zase dostal.Doplnil jsem trandy a začal měřit (deska mimo zdroj jen holá deska s pojistkama na stole).
Zatím všechny hodnoty stejné (porovnávané podle funkční desky)jen u odporu R2 M1 mi na funkční desce ukazuje hodnotu 97,5K a na nefunkční 1K (měřeno nevypájené z desky) jinak jsem dál zatím nic jiného nenašel.

Napsal: 25 led 2016, 15:17
od Michal22
To spíš vypadá, žes osadil špatnou hodnotu, než že by se hodnota změnila. Navíc tento odpor má vliv hlavně na vstupní odpor zesilovače, na odpalování tranzistorů by neměl mít vliv.

Neprohodils jej za R1, který mám mít právě 1k?

Napsal: 25 led 2016, 15:47
od cputakt
Tak na obou deskách jsou R1 1k ale po odpájení té R2 jsem zjistil že jsem se opravdu spletl a dal tam špatný odpor 1K.Vím že to je vstup může to mít vliv bez připojeného signálu na odpálení konce?
Možná jedině při nastavování klidového proudu když jsem měl vyskratovaný vstup.

Napsal: 25 led 2016, 15:54
od Michal22
Ne, určitě to nemohlo mít vliv, když navíc jsi tam neměl žádné buzení, a ve finál vyzkratovaný vstup.
Ale pokud to stavíš ze sady součástek, tak jsi někde ten 1k odpor musel vzít, ne?
Nemáš tedy na pozici R35 omylem zapájený ten M1?

Napsal: 25 led 2016, 16:01
od cputakt
Změřeno R35 je v obou kanálech 1K,možná chyba v aldaxu.