Stránka 2 z 3

Napsal: 23 led 2016, 16:28
od Jodr
rezis píše:Typicky když zašlápneš vždy se bloknou všechny kola.
Snaží se bloknout, ale předpokládá se, že ne všechna kola budou mít pod sebou stejně "kluzko". Vyhodnocuje se diference mezi otáčejícím se kolem a kolem nebo koly zablokovanými. Zablokovaná kola ABS odbrzdí, aby nebyla ve smyku, tudíž neřiditelná. Určitě se shodnem na tom, že rychlost se snímá buď z ABS nebo na výstupu převodovky. Pokud zabrzdíš na souvislém ledu je Ti ABS naprosto k ničemu, systém není schopen vyhodnotit ŽÁDNOU rychlost, protože kola stojí, tak to zkrátka je.

Napsal: 23 led 2016, 20:04
od p32
Jak jsem četl, tak ano, ABS jen na bezpečné zastavení a ne na rychlé. Bezpečné znamená zastavit v tom směru, v kterém jedu.

Napsal: 23 led 2016, 21:01
od jiriS
metagold:
Jestli Ti takhle problikávají světla apod., projdi si veškerý kostry a kontakty na baterce.
I kdyby baterka byla dobíjená po nastartování jen v řádu mA, pořád dává cca >12V. A jestli Ti při tomto napětí (ale i při 10,5V) dokáže ABS vyhodnotit chybu ABS, nech si ten krám opravit. Pokud je to vlastnost auta (sic!), pak ho daruj nepříteli a kup si něco bezpečnýho.
Jirka

Napsal: 23 led 2016, 22:08
od Milan_F
Taky mi poblikávají světla, když je v činnosti ABS. Nejedná se ale o nějaké razantní pohasínání. Přece jen čerpadlo ABS si něco vezme. Je jištěný 60A pojistkou. Když sepne sahara, taky světla trochu probliknou.

jiriS: Mondeo mk2 není krám! Sice hnije, žere snad i trávu kolem silnice, ale krám to neni. Místa je v něm habaděj, kufr velkej jako kráva, relativně pohodlný sezení, neni nacpaný zbytečnou elektronikou, nijak moc se nesere. Dnešní auta jsou krám.

Napsal: 23 led 2016, 22:45
od breta1
S tím ABS je to všelijaké, když se snaží o udržení řiditelnosti.
Situace- jedu po silnici s kopce, třeba 20km/h, levá kola jedou po ledovce, pravá po asfaltu, fest na to dupnu, do pedálu to kope, řiditelnost bude jakžtakž, ale jedu třeba ještě 20m.
Zatímco bez ABS sice musím ve stejné situaci fest držet volant, ale zastavím možná na 4m.
Takže ne o něco, ale o hodně delší brzdná dráha s ABS v určitých režimech.

Napsal: 23 led 2016, 22:49
od rnbw
Neviem, ci ti fest drzanie volantu pomoze.

Napsal: 23 led 2016, 23:54
od MetalGod
jiriS píše:metagold:
Jestli Ti takhle problikávají světla apod., projdi si veškerý kostry a kontakty na baterce.
I kdyby baterka byla dobíjená po nastartování jen v řádu mA, pořád dává cca >12V. A jestli Ti při tomto napětí (ale i při 10,5V) dokáže ABS vyhodnotit chybu ABS, nech si ten krám opravit. Pokud je to vlastnost auta (sic!), pak ho daruj nepříteli a kup si něco bezpečnýho.
Jirka
Chlape, bez ABS jsem jezdil od roku 2002 do loňska, takže že bych na něm ňáko lpěl, to se říct nedá. Nevím, jak moc tam kolíslo napětí, ale kde jako bereš ono minimum 10.5V? Když je 45Ah baterie skoro vyblitá, promrzlá, a tedy s větším vnitřním odporem, pak najednou si na její šťávě pochutnává žrout s vysokým příkonem, jako je ABS, tak je jasný, že tam mohlo bejt o dost míň.

Napsal: 24 led 2016, 00:00
od p32
breta1 píše:Zatímco bez ABS sice musím ve stejné situaci fest držet volant, ale zastavím možná na 4m.
To jistě, ale na 100% ve smyku a v protisměru nebo v pangejtu. :lol:

Jinak mě při ABS žádná světla neproblikávají. To bude jedině tím, že elektřina u takového auta není v pořádku. To musí být zábava, jet v noci s kopce na sněhu s blikajícím autem. :wink:

Napsal: 24 led 2016, 09:42
od MetalGod
No tak je to trochu discovehicle :lol:
Ale nic neřešitelnýho.

Napsal: 24 led 2016, 09:48
od jiriS
Já jezdil bez ABS do 2013 a dvakrát ho taky nemusím, nepříjemně mě překvapilo při prvním prudkém brždění na suchu. Snad je dobré při prudkém brždění při vysokých rychlostech (na D1 zvlášť), jinak pocitově ho hodnotím jako horší než klasický systém.
Společně s dalšími asistenčními systémy podle mě způsobuje, že se noví řidiči nenaučí pořádně řídit a netuší, že existují jisté fyzikální zákony a hlavně, kde je hranice, že se auto za konkrétních podmínek neutrhne.
10,5V jsem vzal jako spodní hranici vybitého Pb aku, za mrazů horkotěžko nastartuješ s touto hodnotou.
I přesto trvrdím, že se elektronika musí být schopná vyrovnat s případnými poklesy napětí i pod tuto mez. Pokud při zapracování ABS (a při příliš malých otáčkách alternátoru pro dobííjení) spadne palubní napětí tak, že to elektronika vyhodnotí jako závadu, je chyba nkde jinde, protože v případě, který popisuješ, musí být aku schopen pokrýt zvýšenu spotřebu bez větších potíží.
Jinak souhlasím, že krámy jsou ta nová auta, taky mám raději starší, ještě poctivá. Fordy jinak neznám, i když jsem kdysi toužil po Scorpiu.

(Ale Němci říkaji (na poruchu): Das ist Ford... :) )
Jirka

Napsal: 24 led 2016, 10:36
od TAKJAN
Je jasný, že AKU se musí vyrovnat s odběry těchto žroutů. Někde je chyba, dost velká asi. Vždyť to musí šlapat na severu, tam asi hlavně, i když v -30° to tak neklouže

Napsal: 24 led 2016, 11:00
od MetalGod
Mám takovej dojem, že je ta všechna šťáva tažená z jedinýho drátu, možná ze dvou. Pro světla, palubovku, topení, chlazení, pro ABS. A tam vzniká při zátěži značnej úbytek napětí.
Až bude teplo a sníh pryč, celý to zkouknu, světla hodím zvlášť přes relátka, protože současný řešení je kokotina - už mám 2. přepínač světel, lezou přes něj parkovačky, obrysovky, potkávačky, dálkovky i mlhovky, takže dostává dost na prdel a u toho prvního přepínače se uvnitř vyhřál a zkroutil kontakt tak, že jednak nešly potkávačky a jednak se natavil i konektor - všechno jsem to musel vyměnit a mít relátka a držáky na nožový pojistky, tak už to dávno řeším přes ně. Teď nastartuju auto, rozsvítím parkovačky, kontrolka uvnitř kapličky svítí nějakým jasem. Zapnu potkávačky, svítí tak na ²/₃, zapnu dálkovky a jas má poloviční. Kostření je přitom v pořádku - kontrolováno, vyčištěno.

Napsal: 24 led 2016, 11:19
od kewin
nokijec píše:Mě se zase přihodilo při brždění něco jiného.Ráno,vrstva nového sněhu.
Měl jsem Pick-up Favorit r.v.94.Jedu zkusil jsem prudčím přibrzděním zjistit jestli to není pod sněhem zmrzlý.Nějak jsem to nezvládl a motor mi chcípl za jízdy a konec už jsem to nenatočil.Odešla indučka.


to same ale podobne se my stalo taky vratim se z brna že až bude parkovaci misto u baraku tak že tam přejedu složim auto sem nechal za rohem tak trochu nadivoko zaparkovany.... přijdu rana spalena pojistka a už sem nenatočil........ :roll: tak sem to tam dostrkal a zbylej čas pokud bylo světlo sem patral po jiny indukčni civce...... :lol:

Napsal: 24 led 2016, 11:59
od p32
jiriS píše:(Ale Němci říkaji (na poruchu): Das ist Ford... :) )
Ano, Němci taky říkají (na podvod s emisema): Das ist Auto. :lol:

Napsal: 24 led 2016, 12:00
od p32
Spálené indukčky jsou projevem šmejďácké výroby auta, ale nemá to nic společného s funkcí ABS.