Stránka 2 z 3

Napsal: 30 led 2016, 22:43
od workhard
No do série taky nebudou, to by na výstupu bylo 0V. Tak to mě taky zajímá :)

Napsal: 30 led 2016, 22:53
od ZdenekHQ
BTW, mám dojem, že moje - už dříve zmíněné - řešení s 3F usměrňovačem a jednoduchým step-down na DC 230V se stává stále více aktuální... :)

Jen to neodpovídá normám, to by tam muselo být i PFC a pak je to pro bastlíře už orloj...

Napsal: 30 led 2016, 23:24
od TAKJAN
To je jednodušší vyměnit těleso, i za cenu převaření závitu, i když by do určitých značek asi pasovalo http://www.eltoppraha.cz/cs/14011-ohrev-vody/

Napsal: 31 led 2016, 08:54
od Sandal
jjilek píše:... to už může být zajímavé pro snížení hodnoty hlavního jističe.
Ale trafo zase spotřebovává jalovinu.To bych do tý ampéráže taky nezapoměl započítat.Možná by se to trafo vyplatilo kompenzovat.Změřit mu Cos fí a přiřadit nějakou tu kapacitu.

Napsal: 31 led 2016, 09:08
od lesana87
workhard píše:No do série taky nebudou, to by na výstupu bylo 0V. Tak to mě taky zajímá :)
A co když jedno vinutí otočíš, pak už na výstupu nebude nula, ne? Sice to není ideální rovnoměrné rozložení na tři fáze, dvě vinutí budou zatížená i jalovinou (při odporové zátěži), ale tu elektroměr neměří a nic lepšího mě nenapadá. :)

Napsal: 31 led 2016, 10:13
od Olchor
Problém řeší přednostní relé. U bojleru je celkem jedno, jestli se bude nabíjet přerušovaně.

Napsal: 31 led 2016, 10:17
od danyel
Z toho fakt děláte orloj.Není jednoduší koupit za 500Kč tu 3fázovou spirálu?
Někdo tady psal že má udělanou relátkovou logiku na zásuvky.Když zapne rychlovarnou konvici tak vypne pračka atd.Mmch rýpat se v bojleru.V Kuřimi tehdy spad kus paneláku když místní odborník přemostil ochrany proti přehřátí.

Napsal: 31 led 2016, 12:27
od BOBOBO
Jak píše Honza , měli bychom se na to již připravovat .

Napsal: 31 led 2016, 15:21
od vasekpetr1
danyel píše:Někdo tady psal že má udělanou relátkovou logiku na zásuvky. Když zapne rychlovarnou konvici tak vypne pračka atd...
Akorát pozor na jednu nepříjemnou vlastnost některých "chytrých" spotřebičů (mám to u myčky, pračka si pamatuje), že po výpadku napájení a jejím obnovení se vynuluje program :? .

Napsal: 31 led 2016, 18:41
od weed_smoker
Jednoduše to jde jen ze 2 fází(trafo 400/230) a ani to nebude laciný (japonskej 3kW oddělovák s odbočkama vim že stál 2000).Osobně bych šel cestou 3F spirály a stykače za termostatem(ze starý spirály a matky by snad šla posvářet redukce,kdyby nová spirála nesedla do závitu).Většina elektrikářů beztak dává k bojlerům přívod 5Cx2.5 a při 1F bojleru zapojej jenom jednu na obou stranách (v bedně jednoduchej B16 obvykle po hnědý a zbylý dvě v luftě).

Napsal: 31 led 2016, 20:48
od Habesan
A měl ten japonec odbočku 230V na primáru???
2000 není přemrštěná cena za 3kW.

Napsal: 01 úno 2016, 08:48
od Olchor
Nevím, proč to řešit tak složitě. Přednostní relé je běžně používaný prvek, stojí sice cca 1000kč, ale je to profi řešení, jednoduchá instalace a pro bojler bez problémů.

Napsal: 01 úno 2016, 09:05
od BOBOBO
NÓ , běžně používaný není , je to proti komfortu . Ale pokud projde navrhované , jasně protiekologické , řešení , tak se teprve začne množit . No ale jelikož mám tu cirkuli a nejspíše ještě budu dřevo řezat , tak nechám ten jistič 25A a přednostní relé nechám coby teoretickou možnost .

Napsal: 01 úno 2016, 09:29
od Achab
Taky vidím jako nejjednodušší navařit redukci na třífázové těleso. Ovšem dojde k poškození smaltu příruby a následné dřívější korozi. Možná by šlo svár a poškozený smalt něčím ošetřit nebo pokud je možnost galvanizovat.

Doma mám bojler Tatramat - příruba zavařena po prorezavění za cca 8 let provozu. Bojler má dnes celkově 25 let a příruba neteče ačkoliv je svár bez jakéhokoliv ošetření. Takže při životnosti současných výrobků a pokud má bojler po záruce bych se toho nebál. Stará příruba na vyzkoušení se dá většinou sehnat i na šroťáku.

Před lety se často dělaly bojlery podomácku, nádrže neměly smalt ani pozink a kolikrát přežily majitele. Co se týká termostatu tak ten se zapojil do série s cívkou stykače blokování. Často ale blokování nebylo - pak se stykač umístil poblíž bojleru.

Napsal: 01 úno 2016, 12:51
od ZdenekHQ
Proč to tam vařit? Stačí udělat redukci a přišroubovat jako původní těleso. Aspoň u mýho bojleru by to šlo.