Balíková služba

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#16 Příspěvek od Celeron »

Já používám něco jinýho. Zkus se zeptat adresáta, zda nemá smlouvu s nějakou dopravkou. Já to používám u svých dodavatelů zboží, pokud potřebuji něco poslat zpět úplně běžně. Prostě požádáš adresáta aby objednal dopravu od tebe k nim a pak ti to přefakturuje. Samozřejmě, že to je o dobrých vztazích aby to fungovalo a slevě na dopravě, co má adresát. Nedávno jsem takhle posílal paletu s podobnou váhou Toptransem a stálo to 280,- na vzdálenost 170 km.
Jirka
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#17 Příspěvek od kokun »

rezis píše:Mám dobré zkušenosti s www.globkuryr.cz
I díky tomuto doporučení jsem před měsícem využil jejich služeb (poprvé). Podělím se se zkušeností s nimi.
Ano, byl jsem to já, kdo už. stanik84 poslal osciloskop BM 566A.
Poněvadž nás dělí poměrně velká vzdálenost (z východu Moravy do jižních Čech), tak osobní převzetí nepřipadalo v úvahu. A zaslání se neobešlo bez problémů i rizika rozbití. Přesto jsme do toho rizika šli - naštěstí to dopadlo dobře - osciloskop cestu "ve zdraví" přežil.
Z mé strany byl hlavní problém v dostatečně dobrém zabalení - při váze samotného skopu 17kg + cca 1kg příslušenství (v doku je váha skopu udávána: 20kg; v orig. obalu: 32kg!). Už jsem uvažoval, že se tady zeptám, jestli někdo náhodou nevlastní orig. obal, předpokládal jsem dřevěnou bednu - při té jeho váze (k zapůjčení jen na tu přepravu), ale nakonec jsem ho zabalil do neorig. obalu sám. Málokdo z vás by do toho takto šel.
Zvolil jsem proto dvojitý obal (balík v balíku) a vyplatilo se. Nakonec byla jeho konečná váha 23,5kg.
Jirka preferoval přepravu PPL (má u nich známého, který tyto balíky doručuje) a páč nebyl v době doručení doma, chtěl ho využít kvůli jeho složení, aby se s tím nemusela tahat jeho paní.
U Glogkuryr si lze přepravce vybrat (určit): http://www.globkuryr.cz/kuryrni-sluzba- ... prava.html , takže i z tohoto důvodu jsme jej za přepravce zvolili.
U mně (v bydlišti) lze sice i přímo využít PPL ParcelShopu, avšak v malých sběrnách nejsou na objemnější (a těžší) zásilky vybaveni a ještě bych k nim musel balík přivézt.
Globkuryr si pro něj přijel ke mně domů - následující den, po dni objednání. A doručení pak bylo v další den - tj. služba velmi rychlá: do 48 hod. od objednání. Potud naprostá spokojenost.
Prvně jsem je oslovil po chatu, na jejich stránkách. Tam jsem se od paní dozvěděl, že není ani nutná registrace a že si mohu přepravu objednat přímo u ní přes E-mail. Takto jsem to i provedl a jak jsem psal, Jirka měl za 2 dny balík (v pořádku - jen s "vytahanými špagáty", kterými byl několikráte převázaný) doma.

Potud tedy s jejich službou naprostá spokojenost, jen mám 2 malé připomínky k "nestandardu":
1) Nebylo mně (ze strany přepravce) oznámeno doručení (uskutečnilo se ve ČT), jak garantují na svých stránkách. Sdělil mně to až Jirka (v PA), až se vrátil z týdenní služebky.
2) Doteď mně fa neposlala žádnou fakturu - ne, že bych měl tu přepravu zadarmo (mailama mně byly zaslány fakturační údaje) a částku: 183,-Kč jsem jim uhradil převodem z mého účtu. Poněvadž jsem zásilku neposílal ala "firma", nýbrž jako "fyzická osoba" (mé "nacionále" měli v objednávce), tak jsem jim v podstatě nemusel žádné peníze poslat, když mně žádnou fakturu (ani papírovou, ani elektronickou) neposlali. Nwm, jestli "hřeší" na to, že své prachy mají, ale považuji to za nestandard. - mailem mně tehdy sdělili, že mně fakturu pošlou v březnu.
Je tu už jeho polovina (přeprava se udála 17. a 18. února) a faktura nikde. V podstatě ji k ničemu nepotřebuju (proto je ani "nebombarduju" - mailem), ale považuju to za nestandard. Nemyslím si, že by někomu ta (mizerná) částka uvízla v kapse (přecejen byly peníze poukázány na jejich účet), ale nwm, co si o tom mám myslet.

Co si o tom myslíte vy? Budu rád za každý názor. Děkuji.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ZdenekHQ »

Jestli Ti přišla faktura pouze mailem, tak je to běžnej zvyk. Já taky posílám faktury mailem a je to naprosto legální. Na vyžádání samozřejmě vytisknu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#19 Příspěvek od kokun »

Zdeňku díky, ale nerozumíme si:
kokun píše:. . .
2) Doteď mně fa neposlala žádnou fakturu - ne, že bych měl tu přepravu zadarmo (mailama mně byly zaslány fakturační údaje) a částku: 183,-Kč jsem jim uhradil převodem z mého účtu. Poněvadž jsem zásilku neposílal ala "firma", nýbrž jako "fyzická osoba" (mé "nacionále" měli v objednávce), tak jsem jim v podstatě nemusel žádné peníze poslat, když mně žádnou fakturu (ani papírovou, ani elektronickou) neposlali. Nwm, jestli "hřeší" na to, že své prachy mají, ale považuji to za nestandard. - mailem mně tehdy sdělili, že mně fakturu pošlou v březnu.
Je tu už jeho polovina (přeprava se udála 17. a 18. února) a faktura nikde. V podstatě ji k ničemu nepotřebuju (proto je ani "nebombarduju" - mailem), ale považuju to za nestandard. Nemyslím si, že by někomu ta (mizerná) částka uvízla v kapse (přecejen byly peníze poukázány na jejich účet), ale nwm, co si o tom mám myslet.


Tady je přepis našich mailů (číst odspodu!):
---------- Původní zpráva ----------
Od: Michaela Bystroňová | GlobKurýr.cz <bystronova@globkuryr.cz>
Komu: xxxxx <rts.horak@seznam.cz>
Datum: 24. 2. 2016 8:16:29
Předmět: Re: Objednávka přepravy balíku

Dobrý den,

ano částka je konečná - pokud na Depu nezjistí, že zásilka třeba váží více než uvádíte v objednávce. Ano použijte údaje z emailu fakturu Vám potom vystavíme konečnou příští měsíc.

S pozdravem a přáním hezkého dne


Michaela Bystroňová



tel.: +420 774 178 304
mail: bystronova@globkuryr.cz
web: www.globkuryr.cz
facebook: http://www.facebook.com/GlobKuryr

www.globkuryr.cz
profesionální nástroj pro správu zásilek

Dne 23. února 2016 22:33 xxxxx <rts.horak@seznam.cz> napsal(a):

Dobrý den.
Děkuji za odpověď. Fakturu uhradím jako fyzická osoba ze svého sporožirového účtu.
Zašlete mně nějakou, anebo použít Vaše údaje z tohoto E-mailu?
Předpokládám, že uvedená částka je konečná.
S pozdravem - xxxxx

---------- Původní zpráva ----------
Od: Michaela Bystroňová | GlobKurýr.cz <bystronova@globkuryr.cz>
Komu: xxxxxk <rts.horak@seznam.cz>
Datum: 22. 2. 2016 9:04:33

Předmět: Re: Objednávka přepravy balíku


Dobrý den pane xxxxx,

přepravné se hradí bankovním převodem.
Pokud chcete fakturu vystavit na firmu - prosím zašlete mi Fakturační údaje.
VS:99577668
183 kč
Pro platbu v rámci ČR:
FIO banka (měna CZK)
Číslo účtu: 2800150962/2010

S pozdravem a přáním hezkého dne


Michaela Bystroňová
No - a jak jsem už psal, fakturu bych očekával na zaslané "nacionále" (adresu), které jsem jim odeslal při objednávce služby.
Mohu ti přeposlat kompl. naši mail. korespondenci (vč. našeho chatu) na tvoji E-mail adresu. :wink:
Naposledy upravil(a) kokun dne 15 bře 2016, 20:35, celkem upraveno 1 x.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od p32 »

Firma je povinna na požádání vystavit fakturu a nemá smysl diskutovat jestli pro občana nebo pro firmu. Ze zákona má povinnost fakturu vystavit odběrateli s adresou, kterou dodal jako fakturační nebo poštovní.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#21 Příspěvek od kokun »

Děkuji za názory - v podstatě se s nimi ztotožňuji.
I po měsíci (od uskutečnění přepravy) mně fakturu dosud neposlali.
Asi jsem tomu trošku napomohl sám, že jsem jim úhradu provedl, aniž jsem tu fakturu obdržel - jak jsem už psal, pouze na základě výše uvedené mail. korespondence.
Pokud by prachy neměli, určitě by s ní tolik neotáleli.
Ale zase (jak už jsem napsal), v podstatě ji k ničemu nepotřebuju, tak ještě počkám třeba do konce měsíce, když mně napsali, že ji zašlou v březnu.
Pokud by ji neposlali ani do konce měsíce, pak jim ještě jeden mail tedy napíšu.
Výsledek pak napíšu sem.

Je to taková "malá kaňka" na jinak perfektní službě. 8O
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#22 Příspěvek od p32 »

Připomeň jim to s tím, že to není pro tebe a nepotřebuješ se s dotyčným hádat, takže ať to pošlou, jinak bude stížnost na ŽÚ. Dej jim tam taky poznámku, že stačí poslat e-mailem naskenovanou kopii faktury, kterou stejně musí mít založenou v účetnictví. Já nevidím jediný důvod, proč bych zákazníkovi nevyhověl např. do měsíce od dodání. Naskenuji v 600 dpi nebo to vytisknu do souboru s příponou PDF a pošlu e-mailem. Ať má radost.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od ZdenekHQ »

Při platbě na běžný účet stejně žádnou příjmovou transakci nezatajíte, i když nevystavíte fakturu. Nikomu to v soukromé kapse neskončí. Zvlášť, pokud platí DPH.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“