Stránka 2 z 4

Napsal: 07 bře 2016, 22:47
od JMJarre
forbidden píše:Tak hlavně ať tam nemá nic výrazně pulsní odběr větších proudů, to je na napěťový špičky nejhorší.
Takže tam mám dát odpory 1KΩ a 850Ω odpory? Nebude to moc hřát? Bude to běhat denně dá se říct 20hodin v kuse

Napsal: 07 bře 2016, 22:51
od forbidden
Dej oba dvouwaťáky a budeš mít bohatou rezervu. Na dotek budou jen lehce teplý.

Napsal: 07 bře 2016, 22:52
od EKKAR
JMJarre píše:Dobře, tak zahodím stabilizátor, dám tam vyšší odpory.
Co se týče toho vedení, vím co je na to vše napojený, pracuju s tím a zapojuju ty periferie, které jsou na to pověšený.
Neriskuj, natáhni si pro tuhle blikačku zvlášť kabeláž přímo od baterie. Těch pár metrů drátu se svou vlastní pojistkou přímo od baterky (předpokládám, že ten bus je cosi jako "pojízdný velitelský stanoviště" a bude při takový činnosti někde zaparkovanej s vypnutým motorem) se určitě vyplatí právě proto, že ta baterka je nejlepší filtr špiček.

A odpory vyšší nedávej, pokud můžeš, využij vyšší napájecí napětí a napočítej si LEDky na 1 segment tak, abys jich mohl mít v sérii co nejvíc a k nim co nejmenší odpor = víc energie se prosvítí než "protopí" na předřadným odporu. Předpokládám že tam chceš mít modrý, když udáváš Uf = 2,1V - pak si dej na segment 10ks LED a k nim do série odpor přibližně 150Ω až 180Ω místo toho, abys tam měl jen 6ks LED a zbytek "pálil" na odporu přibližně 560Ω - v prvním případě při proudu 20mA máš na odporu ztrátu asi 60mW, zatímco když dáš jen 6 LED, musí odpor rozptýlit asi 225mW neboli skoro 4x tolik ... Odběr z baterky přitom budeš mít pořád stejnej - 20mA (pro každej segment).

Napsal: 07 bře 2016, 22:58
od JMJarre
EKKAR píše:
JMJarre píše:Dobře, tak zahodím stabilizátor, dám tam vyšší odpory.
Co se týče toho vedení, vím co je na to vše napojený, pracuju s tím a zapojuju ty periferie, které jsou na to pověšený.
Neriskuj, natáhni si pro tuhle blikačku zvlášť kabeláž přímo od baterie. Těch pár metrů drátu se svou vlastní pojistkou přímo od baterky (předpokládám, že ten bus je cosi jako "pojízdný velitelský stanoviště" a bude při takový činnosti někde zaparkovanej s vypnutým motorem) se určitě vyplatí právě proto, že ta baterka je nejlepší filtr špiček.

A odpory vyšší nedávej, pokud můžeš, využij vyšší napájecí napětí a napočítej si LEDky na 1 segment tak, abys jich mohl mít v sérii co nejvíc a k nim co nejmenší odpor = víc energie se prosvítí než "protopí" na předřadným odporu. Předpokládám že tam chceš mít modrý, když udáváš Uf = 2,1V - pak si dej na segment 10ks LED a k nim do série odpor přibližně 150Ω až 180Ω místo toho, abys tam měl jen 6ks LED a zbytek "pálil" na odporu přibližně 560Ω - v prvním případě při proudu 20mA máš na odporu ztrátu asi 60mW, zatímco když dáš jen 6 LED, musí odpor rozptýlit asi 225mW neboli skoro 4x tolik ... Odběr z baterky přitom budeš mít pořád stejnej - 20mA (pro každej segment).
Pracuji pro autobusového dopravce a nebude to jen v jednom autobuse. Autobus vozí cestující a rozhodně stát s tím někde nebude :-D. Barva ledky je oranžová. jinak co se týče počtu ledek, inspiroval jsem se originálem od výrobce. Ten má takovéto počty a tak bych tady měl zachovat jistý standard....

Napsal: 07 bře 2016, 23:02
od MetalGod
Když už dávat co nejvíc LEDek kvůli eliminaci topení odporů, tak radši bych to napájecí napětí přece jen stabilizoval, totiž když se to "povede", tak s kolísáním napětí bude výrazně kolísat jas LEDek.

Napsal: 07 bře 2016, 23:09
od EKKAR
Mno, tak to máš vybalit hned - jak už jsem napsal, když to z tebe leze jak z chlupatý deky, je těžko radit.
Ergo kladivo - potřebuješ INFORMAČNÍ DISPLEJ ve tvaru sedmidegmentovek čitelnej i za jízdy = musí vydržet napájení kolem 28,8V, chceš ho stavět z oranžovejch LED (mívají úbytek napětí kolem 1,8V na kus) a máš předem daný počty LED, který chceš na 1 segment rozložit (4ks nebo 6ks - podle polohy segmentu na displeji). Tudíž všecko smazat a začít znova.
Budeš potřebovat spínanej DC-DC měnič, kterým srazíš palubní napětí busu na nějakejch 13V, maximálně 14V. Vycházím z požadavku na 6LED v sérii - odpovídá asi 10,8V celkovýho úbytku napětí na 6ks oranžovejch LED plus něco na spínací tranzistor a proud stabilizující odpor. Jinak ti z toho displeje půjde teplo jak z bufíku. Proud měničem budeš muset napočítat na zobrazení "osmiček" na všech místech displeje = na maximální nejvyšší odběr. Spínače z řady ULN200x ti usnadní život, pro celkový zapojení bych volil multiplex.

Napsal: 07 bře 2016, 23:56
od JMJarre
EKKAR píše:Mno, tak to máš vybalit hned - jak už jsem napsal, když to z tebe leze jak z chlupatý deky, je těžko radit.
Ergo kladivo - potřebuješ INFORMAČNÍ DISPLEJ ve tvaru sedmidegmentovek čitelnej i za jízdy = musí vydržet napájení kolem 28,8V, chceš ho stavět z oranžovejch LED (mívají úbytek napětí kolem 1,8V na kus) a máš předem daný počty LED, který chceš na 1 segment rozložit (4ks nebo 6ks - podle polohy segmentu na displeji). Tudíž všecko smazat a začít znova.
Budeš potřebovat spínanej DC-DC měnič, kterým srazíš palubní napětí busu na nějakejch 13V, maximálně 14V. Vycházím z požadavku na 6LED v sérii - odpovídá asi 10,8V celkovýho úbytku napětí na 6ks oranžovejch LED plus něco na spínací tranzistor a proud stabilizující odpor. Jinak ti z toho displeje půjde teplo jak z bufíku. Proud měničem budeš muset napočítat na zobrazení "osmiček" na všech místech displeje = na maximální nejvyšší odběr. Spínače z řady ULN200x ti usnadní život, pro celkový zapojení bych volil multiplex.
Předem se tedy chci omluvit za tu mou prezentaci toho zařízení.
Každopádně moc děkuju za pomoc :-) Odborník se pozná.
No já jdu studovat něco o těch spínačích a uvidím no :-)
Ještě jednou díky

Napsal: 08 bře 2016, 06:50
od ZVUK2000
A jsi si jistej že tebou navrhované LEDky mají dostatečnou svítivost. Zkus to udělat z LED pásku v poměru 3:2 Jeden dílek pásku ma tři LEDky. Pak tam dej 7812 a už nemusíš řešit žádné předřadné odpory. Jinak místo 7812 raději nějaký pulsní měnič.

Napsal: 08 bře 2016, 09:29
od JMJarre
>>>EKKAR
Tak co tohle?

Napsal: 08 bře 2016, 09:33
od ZVUK2000
Když už to bude ovládat procesor. Co ho naučit multiplex a ušetříš některé součástky zjednodušíš zapojení a dokonce snížíš sumární spotřebu LEDek až o polovinu.

Napsal: 08 bře 2016, 11:00
od Yarda1
JMJarre píše:Jsem začátečník, ....
JMJarre píše:...Pracuji pro autobusového dopravce a nebude to jen v jednom autobuse. Autobus vozí cestující ...
Co dodat?
Snad jen to, že, pokud se nemýlím, v autech (jak je to v autobusech, netuším) by všechno mělo být vyzkoušené a ocertifikované v nějaké autorizované zkušebně.

Napsal: 08 bře 2016, 11:11
od JMJarre
Yarda1 píše:
JMJarre píše:Jsem začátečník, ....
JMJarre píše:...Pracuji pro autobusového dopravce a nebude to jen v jednom autobuse. Autobus vozí cestující ...
Co dodat?
Snad jen to, že, pokud se nemýlím, v autech (jak je to v autobusech, netuším) by všechno mělo být vyzkoušené a ocertifikované v nějaké autorizované zkušebně.
Ano, s certifikací máš pravdu, nicméně nevím co se tu snažíš naznačit tím, že jsem se nazval začátečníkem k VYMÝŠLENÍ optimálního zapojení a přitom pracuji u autobusového dopravce. Hlavně že tu jsou lidé, kteří se chytají za hlavu, že jsem se tu na něco vůbec zeptal, místo toho aby poradili. Dál to raději komentovat nebudu

Napsal: 08 bře 2016, 12:02
od Yarda1
JMJarre píše:...Hlavně že tu jsou lidé, kteří se chytají za hlavu, že jsem se tu na něco vůbec zeptal, místo toho aby poradili...
Nevím, jak ty, já jsem se různými předpisy, certifikáty, značkami CE, ES Prohlášeními o shodě, zkouškami a podobnými hifikundacemi zabýval (pokud by obohacovači prohlašovali, že je to proti Alláhovi a každému, kdo to bude vyžadovat podřežou krk, tak bych se nabídl, že jim budu brousit nože), chodil jsem na školení a chtěl jsem ti jen poradit, že tady skončila sranda a začalo náboženství.

Napsal: 08 bře 2016, 12:25
od JMJarre
Yarda1 píše:
JMJarre píše:...Hlavně že tu jsou lidé, kteří se chytají za hlavu, že jsem se tu na něco vůbec zeptal, místo toho aby poradili...
Nevím, jak ty, já jsem se různými předpisy, certifikáty, značkami CE, ES Prohlášeními o shodě, zkouškami a podobnými hifikundacemi zabýval (pokud by obohacovači prohlašovali, že je to proti Alláhovi a každému, kdo to bude vyžadovat podřežou krk, tak bych se nabídl, že jim budu brousit nože), chodil jsem na školení a chtěl jsem ti jen poradit, že tady skončila sranda a začalo náboženství.
Jojo, za to děkuju

Napsal: 08 bře 2016, 13:52
od samponek
Dal bych tam zdroje proudu, nic nebude kolísat, zesložitění minimální a stabilizátor můžeš vypustit.