Stránka 2 z 2

Napsal: 05 čer 2016, 09:27
od Otkundes
To může být chyba v páskové dráze. Špatné vedení pásku. Jeho vytlačování ve svislém směru, v závislosti od tahu levého kotouče.

Napsal: 05 čer 2016, 11:14
od Hill
To dunění skutečně pravděpodobně souvisí se špatným vedením pásku.
Ona ta automatická brzda totiž z principu jen podstatně zmenší vliv poloměru návinu na odvíjecí cívce, ale úplně konstantní tah pásku nezajistí. A se stárnutím plsti na brzdicím pásku a jejím zanášením, potažmo vydíráním obvodu unašeče, se zejména ke konci cívky tah zvětšuje rychleji. Pak stačí malý záklon nebo předklon čela mazací a/nebo snímací hlavy, mírný sklon nebo vůle v uložení páky čepu brzdy, a pásek je tažený mimo. Vyčisti jak filc, tak obvod unašeče a zkontroluj rovnoběžnost čel hůav a vodicích prvků.

Na indikátory v B100 při snímání radši nekoukat: jsou zapojené za snímacím zesilovačem, který se přepíná do funkce záznamového.
Při záznamu i při snímání tedy ukazují střední hodnotu signálů s různou frekvenční charakteristikou a záleží na rozložení úrovní ve spektru signálu a citlivosti příslušného pásku, jak moc se budou výchylky ruček navzájem lišit při záznamu od snímání. Normální rozdíl může být i přes 5 dB a neuděláš s tím nic.
Jestli je záznam pořízený na magnetofonu primárně označeném jako hifi, samozřejmě bude rozdíl větší - maximální úroveň záznamu je na B11x nižší, protože se nastavuje pro menší dovolené zkreslení, než na B100.
Kdyby měla B100 rychlost devatenáctku, byl by rozdíl výchylek menší, ale u devítky už přibývá nutných kompromisů, aby výsledný záznam byl co nejlepší.

Napsal: 09 čer 2016, 12:00
od Quest
EL34 píše:No mě právě ten šum dost vadí. --- To by se mohl odstup zvětšit výrazně...
Pokud se ještě zabýváš snížením vlastního šumu snímacího zesilovače, tak místo zbytečného laborování s jeho modifikací, vyzkoušej zapojení omezovače šumu DNL (Dynamic Noise Limiter), kterých bylo v AR uveřejněno několik. Je podstatně jednodušší než Dolby. Je důležitá konstantní úroveň vstupního signálu. Funguje na principu omezení přenosu vyšších kmitočtů v tichých pasážích. Není vhodný pro použití na "vážnou hudbu" z důvodu jejího vyššího dynamického rozsahu. Osvědčílo se mi zapojení se čtyřmi KC509 v AR8/1975 str.293. Je zde podrobný popis funkce. Budeš-li chtít si také pohrát se šumem touto cestou u B115, mohu Ti poslat DPS. Na své B116 jej mám vestavěný (vypínatelný) a používám dodnes.