Stránka 2 z 4

Napsal: 25 kvě 2016, 19:09
od Habesan
Ten kus, který jsi zkoušel, musel být vadný.
Zdravý kus v pohodě nafouká kolo na náklaďáku.

Napsal: 25 kvě 2016, 19:45
od Artaban001
Psal jsem, že jsem ucpal sání, Jako vyvěva do moc hlubokýho podtlaku nečerpá, protože jak jsem psal, když už změny(pod) tlaku nedokáží hýbat ventilkama, tak už dál nevyvěvuje.
Psal jsem že je vhodný akorát na jízdní kolo, protože na to je tak akorát jeho rychlost. Pneu od Škodovky 100 foukal asi pět minut na provozní tlak.

Napsal: 25 kvě 2016, 20:07
od BOBOBO
To jsou ta subjektivní prohlášení . Pokud bude dosahovat podtlaku -0,6 , tak čtyřka dírka má sílu jakou ?
Vojín Kefalín čo myslíte tým membránovým kompresorom v l'adničke ?

Napsal: 25 kvě 2016, 20:49
od doktor365
Kompresor je pístoví,jako vývěvu lze použít,ale ne na vakuování nějakého velkého objemu,to by trvalo dlouho. Mám doma tuto knihu a tam popisuje jak používal kompresor z ledničky na vakuování tepelného čerpadla.
http://www.eltex-km.cz/online/ukazka-knihy-stc/

Napsal: 26 kvě 2016, 00:00
od Celeron
Chlaďařská vývěva je pístová a dokáže hodně nízký vákum. Jinak každej chladící okruh včetně hodně velkých průmyslových chlazení se vakuuje, jak jsem tady už psal, vevnitř okruhu nesmí zůstat žádná vlhkost, jinak se naruší olej a chladivo a chlazení brzo odejde. Kdysi jsem viděl v místním PMV (mlékárně fabrice) jak vakuovali velkou chladírnu. Měli tam připojený 3 vývěvy paralelně a běžely celý den. Na začátku jim tlak klesal celkem rychle ale na konci stupnice kontrolního budíku už to šlo strašně pomalu. Pak celý systém profoukli suchým dusíkem z velký tlakový láhve aby se dočistilo a dosušilo co to šlo a pak znova den vakuovali a pak teprve plnili freon. To vakum přeci uvede veškerou vodu do varu a tedy plynu a tím se dokonale vysuší chladící okruh.

Napsal: 26 kvě 2016, 00:05
od Celeron
Artaban001 píše: Psal jsem že je vhodný akorát na jízdní kolo, protože na to je tak akorát jeho rychlost. Pneu od Škodovky 100 foukal asi pět minut na provozní tlak.
Použít ledničkovej kompresor napřímo bez odlučovače oleje je dost nevhodný. Kompresor dost fluše olej a ten fest leptá gumu a narušuje duše nebo pneu. Nehledě na to, že se dlouhodobým stlačováním vzduchu dost přehřívá.

Napsal: 26 kvě 2016, 15:39
od Artaban001
To o tom oleji vím. Dokonce jsem slyšel něco o tom, že to mazivo uvnitř by se mělo vyměnit za jiný, protože může při vyšších tlacích dojít k diesel efektu, protože je velice hořlavý. V návodu ke chladírenskému kompresoru pro moderní chladiva je použití na vzduch zakázáno.
Vyvěvy pro chadírenství jsou (aspoň ta, co jsem viděl v provozu) lamelový v olejový lázni (vyvěvový olej), protože tato vyvěva nepotřebuje pracovní ventily (má jen provozní, aby po vypnutí pohonu uzavřel vakouvaný prostor).
Použití kompresoru z lednice na vakuování formy pro odlívání plastů je zde:
http://www.aircombat-praha.cz/mypage4/index.html
citace: "...Jako vývěva je použit kompresor z ledničky. I ze staré ledničky získáme velice kvalitní kompresor, který je schopen dosáhnout 980 - 1000 mbar podtlaku."
Nedokážu si představit, jaký je to podtlak, když sání zacpu prstem.

Napsal: 27 kvě 2016, 07:19
od milous2
Jeden poznatek přidám k tomu tlaku ledn.kompresoru. Chlápek co do toho dělal mi říkal,že klidně "dá" i 20 atm. a možná i víc. Jestli kecal,kecám taky.Neměl jsem jak ověřit. A k tomu diesel efektu si myslím,že to je nesmysl již z principu kompresoru a jeho ventilů. Jako dítě jsem se motal u táty v dílně kde byl v provozu kompresor a napadla mě myšlenka tomu kompresoru "pomoct s výkonem" přilitím paliva D1 (palivo pro detonační mod.motorek) do sání. Tatík se mi vysmál a upozornil na zbytečnost mého pokusu. Měl pochopitelně pravdu,jako vždy míval. A že to palivo je hořlavé,o tom není sporu. No a to prskání oleje,to je slabost oněch ledničkových kompresůrků.Možná je to,ale způsobeno jejich opotřebením a nový to nedělaj?

Napsal: 27 kvě 2016, 10:21
od Celeron
milous2 píše:Chlápek co do toho dělal mi říkal,že klidně "dá" i 20 atm. a možná i víc.
To je blbost. Podívej se do fyziky jak je to se stlačitelností plynů. Tam se dozvíš, jaká teplota vzniká stlačením plynů. Pokud bude teplota vzduchu při stlačení vyšší než má maximální provozní teplotu olej, tak se začne pálit a kompresor se zakarbonuje, přestane mazat a zadře se. Už to nevím přesně, ale u vzduchu to je kolem 14 barů. V praxi se většinou volí stlačení 6-8x podle kvality chlazení kompresoru (okolní teplota, průtok vzduchu kolem válců a pod.) Takže ledničkáč s téměř nulovým chlazením to prostě nedá.
To flusání oleje je i u novýho. V ledničce se může do kompresoru dostat i do válce kapalný chladivo s olejem a tak je kompresor přizpůsobený aby to zvládnul. Jak známo, kapaliny jsou nestlačitelný. :wink:

Napsal: 27 kvě 2016, 10:45
od milous2
Nebylo to myšleno trvale,ale pokusně.Není napořadu trápit ledničkáč.

Napsal: 27 kvě 2016, 10:51
od dobrman
no, někteří "chlápci" dokážou tvrdit i daleko lepší věci....
vzpomněl jsem si, že před pár lety mi jeden nabízel vývěvu (DDR - od baličky HM3 do sáčků) a tvrdil, že je špičková, protože na rozdíl od jiných vývěv dokáže odsát až na -5atm ! .... :D :D :D

Napsal: 27 kvě 2016, 14:35
od Celeron
dobrman píše:no, někteří "chlápci" dokážou tvrdit i daleko lepší věci....
vzpomněl jsem si, že před pár lety mi jeden nabízel vývěvu (DDR - od baličky HM3 do sáčků) a tvrdil, že je špičková, protože na rozdíl od jiných vývěv dokáže odsát až na -5atm ! .... :D :D :D
To je dobrej, čtyřnásobný vákum. 8O To je stejný jako tvrzení jednoho prodejce, co jsem zaslechl na burze, že jeho zesilovač má mnohem větší výkon, protože se dá knoflíkem hlasitosti otočit 10x ale u konkurence jen 1x. :lol: :lol:

Napsal: 27 kvě 2016, 15:22
od Artaban001
Celeron: kapalný chladivo a olej jsou spolu rozpustný. Při straně nízkýho tlaku se chladivo a olej od sebe oddělují, olej se usazuje na dně toho hrnce a plynné chladivo je kompresorem nasáváno u vrchu hrnce. Olej cirkuluje celým systémem a tím se i ochlazuje. Takže se kapalný chladivo nemůže nasát. Pokud by se to stalo, tak ten kompresor zhavaruje. (Vymlátí se ty planžetový ventily, nebo píst přes kapku narazí do hlavy.) Olej je navíc ze dna hrnce nasáván volným koncem hřídele, která je dutá, prochází fluidním ložiskem a rozstřikuje se na zadní stranu pístu, který je spíš plunžr.

Napsal: 27 kvě 2016, 16:12
od Celeron
Artaban001 píše:Celeron: kapalný chladivo a olej jsou spolu rozpustný. Při straně nízkýho tlaku se chladivo a olej od sebe oddělují, olej se usazuje na dně toho hrnce a plynné chladivo je kompresorem nasáváno u vrchu hrnce. Olej cirkuluje celým systémem a tím se i ochlazuje. Takže se kapalný chladivo nemůže nasát. Pokud by se to stalo, tak ten kompresor zhavaruje. (Vymlátí se ty planžetový ventily, nebo píst přes kapku narazí do hlavy.) Olej je navíc ze dna hrnce nasáván volným koncem hřídele, která je dutá, prochází fluidním ložiskem a rozstřikuje se na zadní stranu pístu, který je spíš plunžr.
Díky za školení. Pár tepelnejch čerpadel vzduch/voda od PZP jsem nainstaloval a tak o chlazení trochu něco vím. Ale tam jsou Copeland scrool. Těm olej ani kapalný chladivo v kompresním prostoru nevadí. :wink:

Napsal: 27 kvě 2016, 17:37
od Artaban001
to jsou kompresory, ke kterým se "běžný smrtelník", který jde vykošérovat lednici, běžně nesetká. ;-)
S těma velkýma kompresorama se setkávám taky, na Abpee.. Ty jsou ale pístový. Doma nepoužitelný, protože váží přes metrák.
No a co taková vyvěva z vrakáču z nějakýho vozidla?