Stránka 2 z 2

Napsal: 19 črc 2016, 15:50
od Artaban001
Jako myslíš co?

Napsal: 21 črc 2016, 15:10
od palmalsport
Moc složité.
Stačí pořádně měřit. :D

Napsal: 24 črc 2016, 07:46
od Atlan
Staci upravit obvody atx zdroja. Hlavne zaviest snimanie prudu a pojde to ako fik. 7az8A taky zdroj na 12v vetve da. Tak ze na tolko obmedzit prud a bude to chodit. Pri zapnuti bude prud obmedzeni tj napetie klesne a po rozbehu kompresora a poklese prudu, napetie dosiahne nastavenu velkost 12v.
Co je to za kompresor co ma 12A na prazdno aj pri zatazi?

Napsal: 24 črc 2016, 18:03
od ufero
ATX zdroje používám k napájení autokompresoru i akumulátorových vrtaček na 12V. Na 5V výstup zdroje mám připojenou uvnitř autožárovku 55W/12V (jenom žhaví vlákno). Potom mohu 12V výstup zdroje bez problémů zatížit i proudem víc než 10A.

Napsal: 24 črc 2016, 22:26
od PeteBurns
No a pokial sa ten zdroj trochu upravi, aby zostala iba 12V vetva a spatna vazba reguluje iba ju, tak netreba ziadny odber z 5V a tych 12V je mozne bez problemov kratkodobo zatazit aj na viac ako 30A ;)

Napsal: 12 srp 2016, 20:59
od romanzbrna
Sehnal jsem teda celkem levně 1 Ohm 20A NTC SCK-0120, rozběh už OK, ale během 10 vteřin se rozpálí přes 100°C. To by neměl tak pálit, ne?

Napsal: 13 srp 2016, 09:20
od breta1
Dle Ohma ten odpor topí 25W, proto pálí.
Možná by to šlo s autožárovkou 12V/21W.

Napsal: 13 srp 2016, 21:20
od romanzbrna
našel jsem návod pomocí odporu a relátka, což se mi zdá jako celkem dobrá varianta viz. http://mujweb.cz/jsk/Drobnosti/Omezor.htm
Akorát netuším, jestli je hodnota odporu 8R/5W vhodná i pro mě

Napsal: 20 srp 2016, 17:03
od Radim
Komutátorový motor má velice proměnný odběr. Jednak špičku při rozběhu, jednak podle toho, jak dosedá a co spojuje uhlík. Starší vyběhaný komutátorový motorek může mít dokonce v některé poloze komutátoru chvilkový prakticky zkrat. Běžně se to nepozná, motorek má téměř plný výkon, akorát je hlučnější a o něco víc hřeje.
Nejjednodušší je podle mně odpor tak 0,05 nebo 0,1 ohmu do série s motorkem, třeba když je přívodní káblík tenčí a delší nebo není z mědi ale třeba je káblík s ocelovými vlákny ze sňůry na prádlo nebo podobný "odporový".
Další řešení je před motorek dát omezovací proudovou pojistku, která ty proudové špičky, kterými motorek spouští ochranu zdroje, prostě odřízne.
Buďto obyčejný proudový omezovač s výkonovým tranzistorem, který ale sebere běžně až dva volty na saturační napětí tranzistoru a napětí na čidle.
Technicky nejdokonalejší řešení je pro tu regulaci proudu použít MOSFET tranzistor s velkým proudem, kde se dá saturační napětí stáhnout pod desetinu voltu a snímání proudu rychlým operačním zesilovačem.

Ale všechny tyto řešení musí počítat s tím, že na 12 voltech PC zdroje je superponováno vysokofrekvenční rušivé napětí ze spínacího kmitočtu zdroje kolem 100 kHz o velikosti až cca 1 volt.

A přirozeně větev + 5 volt je třeba pořádně zatížit.

Napsal: 09 zář 2016, 18:51
od romanzbrna
A co ten zmíněnej kondík, ten by nestačil?

Napsal: 10 zář 2016, 10:24
od Duvsan
Zaujímavé čítanie. Mám kompresor v aute a tiež ho občas prevádzkujem na PC zdroj, nijak neupravený, keď potrebujem dotlakovať darling. Nemám s tým nijaký problém. +5V vetvu ani upravovať nebudem, pretože nádrž je na 1,8 bar-u a keď sa blíži k tejto hodnote, kompresor spomaľuje a to ma informuje.
----Hele, to by nemal, ale rovno vypnúť.
Zdroj je DTK COMPUTER
MODEL: PTP 2008
200W
+5V - 20A
+12V - 8A
Môže to byť vlastnosť, alebo je "správne" chybný?

Romane, skús dať tenšiu (nie priveľmi, aby nezačala dymiť bužírka) dvojlinku dĺžky niekoľko metrov, možno to pomôže. Ale nechápem, prečo ten Tvoj NTC pečie. Pri záťaži by jeho hodnota mala byť pokiaľ viem cca desatinová (ako ktorý typ). Takže u 0,1Ω pri 12A to dá 1,2W. I to ho vyhreje, ale to má ako prevádzkovú tepolotu.
Skús iný NTC.

S kondíkom opatrne, aby ste neodfajčili výkoňáky.

Napsal: 12 zář 2016, 20:44
od romanzbrna
Konečně to funguje.
S NTC termistorem mi to fungovalo, ale může se zahřívat až na 200°C dle datasheetu a to sem nechtěl, protože to bude pod plastem u tlačítka v kompresoru. Tak sem dal ještě relátko, který propojí vývody termistoru. Je napájeno zároveň s motorem po zahřátí termistoru, takže se relátko spíná až tak po vteřince, když už motor nabíhá. Proud pak teče relátkem a termistor se tak nezahřívá

Napsal: 14 zář 2016, 07:16
od Duvsan
Ale s tým NTC mi to je divné.