Už aby to bylo!

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#16 Příspěvek od xsc »

Victronix píše:Ženská zadřela SUV.
...no jo, ta konvička, ta už tam svítila asi týden...
Nejhorší je, když se to stane realitou. Kdysi v podniku zadřel služební škodovku podnikový řidič. Ne, že by nevěděl, co ta konvička znamená. Jen si myslel, že těch 100km domů ještě dojede :-)

Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 910
Registrován: 23 lis 2007, 01:00
Bydliště: Vážany

#17 Příspěvek od Victronix »

Tohle byla realita.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#18 Příspěvek od PixelOrgy »

No jo, neni konvicka jako konvicka ze :-D

To je bohuzel pravda, ze ridicak dostane kazdej. Stejne jako u vseho, je spousta lidi, kteri proste pro to nemaji vlohy a delat by to nemeli, ale bohuzel delaji.

Na tom neni nic spatnyho, maji nejspis vlohy na neco jinyho, ale znam napr. exota, co spachal 4 nehody za rok, vsechno jeho vina, z toho 3x nedodrzel vzdalenost...

Opravit cokoliv na novejsich autech byva peklo, a hlavne, co si tak vsimam, lidi dneska maji doma s bidou plochej sroubovak. Natoz veci jako momentovej klic, horkovzduch apod....

taky je docela prdel, kdyz v 2 rano u rozvadova na benzince musis vytahnout baterku, celej drzak na baterku a odcvaknout pojistkovku jen kvuli vymene zarovky. Nastesti sebou vozim vercajk, a nastesti to nebyla na strane spolujezdce - tam by musel dolu naraznik, protoze je to mensi zlo nez odmontovat ABSku :-D

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#19 Příspěvek od TAKJAN »

To je ta chyba. Řidičák má být výsada, ne samozřejmost. Stačilo by za alkohol či drogy absolutní zákaz do konce života a likvidační pokuty, zabavení auta a majetku a vězení při nedodržení. 10% dolů na silnicích by bylo maličko znát. Jenže budeme mít kur.. jiné starosti.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#20 Příspěvek od MetalGod »

Victronix píše:Jen si myslel, že těch 100km domů ještě dojede :-)
Jako by tam nemohl dolejt aspoň 2l blbýho M2T, M6AD, 10W40, PP80, prostě něčeho, co tak nějak maže. V tomhle případě je lepší něco, než nic, auto má pak hodně slušnou šanci, že bez poškození dojede do cíle.

TAKJAN: V tom prvním máš naprostou pravdu, to je to samý, jako poslat se skalpelem na operační sál nějakýho hnojáka z JZD Horní Dolní. Chirurg pro svou práci potřebuje jednak vzdělání a znalosti, jednak musí mít vlohy a musí k tomu bejt taky zdravotně způsobilej. Blbost na sál posílat někoho, kdo je příliš pomalej, nebo svou práci odbejvá, kdo neumí šít, komu se klepou ruce, je slepej jak patrona, nebo se při pohledu na krev zhroutí.
Že míchám japka a hrušky? Že řidič není jako chirurg? Blbej řidič i blbej chirurg jsou během výkonu toho, na co nemaj, potenciálním nebezpečím pro ostatní. Chirurg pro svoje pacienty, řidič pro svoje okolí.
Ale rozhodně bych jim nedával likvidační pokuty, totiž většinou to odnese především jejich rodina. Spíš bych takovýmu napařil pár stovek hodin veřejně prospěšnejch prací, třeba za kukačkou, nebo s klackem pucovat veřejný prostranství od odpadků.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#21 Příspěvek od TAKJAN »

Když se kácí les, létají třísky. To si má uvědomit předem. Pokud takovou sebereflexi nemá-smůla. Život s alkáčem nebo feťákem stojí stejně za ho...A ze zametání by si nic nedělali. Nucené práce. Ono to je u nás moc útlocitné. Ne vězni, ale trestanci. Pouze čísla. Denně tvrdá dřina. Návrat nežádoucí, pro těžké zločince. Francie to měla hezky zařízené.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#22 Příspěvek od pepik9 »

Jeden známej potkal skorosouseda 3 km od bydliště se zadřeným fordem. Prý má proraženou vanu a myslel, že s tím do servisu dojede - 15km.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#23 Příspěvek od PixelOrgy »

TAKJAN píše:Když se kácí les, létají třísky. To si má uvědomit předem. Pokud takovou sebereflexi nemá-smůla. Život s alkáčem nebo feťákem stojí stejně za ho...A ze zametání by si nic nedělali. Nucené práce. Ono to je u nás moc útlocitné. Ne vězni, ale trestanci. Pouze čísla. Denně tvrdá dřina. Návrat nežádoucí, pro těžké zločince. Francie to měla hezky zařízené.
No jo, to by bylo pouzitelny jen v pripade, ze policie vzdycky jedna korektne, podle zakona a bez chyby. Bohuzel, motivace policajtu neni prevence, ale vyber pokut. To uz je ocividny na zpusobech jakym meri rychlost - nejde o to aby lidi neprekracovali, ale aby zaplatili.

To samy s chlastem. Jasne, ze by lidi nemeli jezdit nadratovani, ale takova jak pises likvidacni pokuticka za 0.03% zbytkac v pondeli rano urcite potesi...

I s tema drogama je to slozitejsi - oblibenej test ze slin, kterej pouziva neprimou metodu mereni, a zvlast v detekci konopi je pozitivni i po tydnu. Asi je ti jasny, ze po tydnu uz dotycnej pod vlivem asi nebude.

Samozrejme toto bezprecedentni nebezpeci v podobe hulicu je potreba vymytit, a tak ve vetsine pripadu (ve vsech co jsem o nich slysel) prijde ona pokuticka, i kdyz nebyla naplnena skutkova podstata - ohrozeni pod vlivem.. jaksi tam chybi ten vliv...

Uživatelský avatar
PLV
Příspěvky: 400
Registrován: 21 říj 2007, 02:00
Bydliště: Litovel

#24 Příspěvek od PLV »

Je pravda, že je dnes autoservis na každém rohu a v každé garáži, ale umí v něm opravit maximálně škodovku. Moderní vozy vyžadují náročné přístrojové vybavení a opraváři nejsou schopni pojmout znalosti a vědomosti o všech značkách aut a podle toho ty opravy vypadají. Běžně akorát vymění pneumatiky. Opravit něco na elektrice a elektronice, nebo na složitém motoru, už chce značné speciální znalosti. Řidičům nezbývá nic jiného, než jezdit do předražených značkových servisů, v kterých se složitá oprava někdy povede. Proto jsou novější modely aut po pěti letech odsouzeny ke zvrakování, protože se na nich naakumuluje značný počet servismeny nezvládnutelných závad. :D
Netřep se mnou!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#25 Příspěvek od PixelOrgy »

Jojo, pravda, na jednu stranu pramenici z toho, ze lidi chcou usetri at to stoji co to stoji - zvlast takovy ti, co levne koupi premiovku, a pak na to kupujou laciny dily z ciny, , a nechavaji to servisovat nejakyho mamlasa co s bidou dodelal ucnak, protoze prece nebude utracet za ofiko servis ne? A pak se clovek divi jaky popelnice jsou v tech bazarech...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

Problem je, ze aj v znackovych servisoch casto robia polodementi, co zavadu neodstrania a vyrobia este dalsie...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#27 Příspěvek od TAKJAN »

PLV hóóódně by ses divil, co lze opravit v garáži. Ale musí to mimo peněz člověka bavit. A nesmí být tupec, to je jasné. Sám čumím, co kluci dokáží.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#28 Příspěvek od PixelOrgy »

Ja taky myslel "mamlasa co s bidou dodelal ucnak" :-)

Jasne, ze kdyz nekdo umi, nepotrebuje k tomu pracovat v autorizaku a da to i v garazi u baraku.

Spis jde i o to, ze autorizak by mel mit lepsi zazemi (dokumentace od vyrobce, specialni propravky) a asi se s nima bude lip hadat o reklamaci.

Jinak na co mam vercajk delam sam, podle servisniho manualu, obcas si pomuzu fotakem behem rozebirani neceho, abych pak vedel jak to ma vypadat slozeny.
je to i casove mnohem vyhodnejsi, nemusim cekat nekolik dni na auto a je to trochu i relax po 5ti dennim pracovnim pekle :-)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#29 Příspěvek od TAKJAN »

Pořádná diag. a DVD a-data je základ.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#30 Příspěvek od Celeron »

No tak já mám garážovýho servisáka na auta, kterej spraví cokoliv, co mu tam lidi dovezou. Diagnostiku má na skoro všecko, co u nás jezdí. A dělá kvalitně za ceny 10x nižší, než značkovej servis.
Třeba příklad. V záruce mě začal týct olej z Citrónu C4 Piccaso. 3x to bylo ve značkovým servisu, nikdy to neodstranili. Na první technický mi málem sebrali techničák. Jel jsem s tím znova do značkovýho, udělali rozpočet na opravu 27 tisíc.
Tak jsem se namíchl a dovezl na doporučení kámoše C4 jako první zakázku tomu garážovýmu. Přetěsnil v dělící rovině celej plastovej blok váhy vzduchu za turbem, kterej byl podle značkovýho servisu neopravitelnej. Umyl motor, nic si neřekl a že mám přijet za 14 dní a uvidí se. Přijedu, zjistil že tečou nějaký pokličky na šroubech co stahují karter, přetěsnil, umyl, zase nic nechtěl a znova že mám přijet po 200 km. Při tom se ještě zjistilo, že trochu sákne vana, tak zase stejnej postup jako před tím. Při poslední kontrole nikde ani sebemenší náznak mastnoty, tak si řekl 2200,- za vsechno. S radostí jsem mu zaplatil. Je to 2 roky a motor naprosto suchej.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“