Skútry pro seniory
Moderátor: Moderátoři
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Potřebuji rychlou radu co říkáte na tento Winner repasovaný použitý 8 let starý nemá nové baterie 73 Ah kolik byste za něho dali?a případně koupit nebo ne potřebuji to rychle díky
- Přílohy
-
- IMG_20170808_165436_1.jpg
- (276.2 KiB) Staženo 245 x
Je to na zvážení. Nevidím indikaci stavu zbytku kapacity baterií. Vozík s motorem 500W nebude mít možnost zvládnout větší převýšení. Nekrytá
kolena při jízdě v chladnějším počasí při rychlosti 15 km/h není to pravé ořechové. Já osobně raději volím čtyřkolky s motory mezi 900 - 1200 W.
Zatím jsem ale nenašel čtyřkolový vozík s dojezdem přez 60 km. Vyhrává to zatím tříkolka ElektroPower De Luxe II, model 2017. Nemám
k ní zatím žádné reference, mimo informací od prodejců. Ne vždy se tomu dá věřit.
Z vlastní zkušenosti, při jízdě v supermarketech mohu říci, že nejlépe se projede s vozíkem o šíři do 65 cm. Vozík široký 68 cm má už velmi stísněný prostor u pokladny. Někdy tomu brání i odložené košíky na vstupu k pokladně. Vozík 88 cm projede jen u pokladny pro rozměrné náklady. Ne všechny markety to mají.
Pro ty co nás nemají rádi na silnici mohu jen říci. Při jízdě na vozíku vážícím do 200Kg a při rychlosti 15km/h nenedělám prakticky žádnou škodu. Protože jedu téměř bezhlučně, vím co se na mne řítí a tak sjedu na krajnici a kamiony i spěchavce klidně necham předjet. Ty co na vozíku jezdí do hospody mohu ujistit, že pro ně platí to samé co pro cyklisty. Alkohol se trestá.
kolena při jízdě v chladnějším počasí při rychlosti 15 km/h není to pravé ořechové. Já osobně raději volím čtyřkolky s motory mezi 900 - 1200 W.
Zatím jsem ale nenašel čtyřkolový vozík s dojezdem přez 60 km. Vyhrává to zatím tříkolka ElektroPower De Luxe II, model 2017. Nemám
k ní zatím žádné reference, mimo informací od prodejců. Ne vždy se tomu dá věřit.
Z vlastní zkušenosti, při jízdě v supermarketech mohu říci, že nejlépe se projede s vozíkem o šíři do 65 cm. Vozík široký 68 cm má už velmi stísněný prostor u pokladny. Někdy tomu brání i odložené košíky na vstupu k pokladně. Vozík 88 cm projede jen u pokladny pro rozměrné náklady. Ne všechny markety to mají.
Pro ty co nás nemají rádi na silnici mohu jen říci. Při jízdě na vozíku vážícím do 200Kg a při rychlosti 15km/h nenedělám prakticky žádnou škodu. Protože jedu téměř bezhlučně, vím co se na mne řítí a tak sjedu na krajnici a kamiony i spěchavce klidně necham předjet. Ty co na vozíku jezdí do hospody mohu ujistit, že pro ně platí to samé co pro cyklisty. Alkohol se trestá.
Ahoj senioři.
Tak se mi zdá, že po ne příliš přívětivé reakci našich vodičů silnější kategorie dopravních prostředků jste nějak zamlkli. Po cca ročním brázděním přírodou a najetých 1000 km po krásách Karlovarska jsem velmi vděčen za budování cyklostezek a širší krajnice i u silnic 2 a 3 třídy. Tím velmi napomáhají k bezpečnosti těch méně mobilních. Jak jsem již dříve psal, vývoj elektromobilů se nezastaví. I u seniorských vozíků se vývoj nezastavil. Dojezdy 20 - 40 km na jedno nabití se zvýšily na 45 - 100 km. Zatím se li-On baterie do vozíků pro jejich velkou cenu málo používají. To by jejich dojezd a rychlost nabíjení opět zvýšilo. Jsem potěšen, že i některé čerpací stanice se vozíčkáři začaly vážně zabývat a zřizují nabíjecí stanice i pro ně. V závěru přiložím důkaz, že to i pro nás nechodící neznamená sedět doma.
Tak se mi zdá, že po ne příliš přívětivé reakci našich vodičů silnější kategorie dopravních prostředků jste nějak zamlkli. Po cca ročním brázděním přírodou a najetých 1000 km po krásách Karlovarska jsem velmi vděčen za budování cyklostezek a širší krajnice i u silnic 2 a 3 třídy. Tím velmi napomáhají k bezpečnosti těch méně mobilních. Jak jsem již dříve psal, vývoj elektromobilů se nezastaví. I u seniorských vozíků se vývoj nezastavil. Dojezdy 20 - 40 km na jedno nabití se zvýšily na 45 - 100 km. Zatím se li-On baterie do vozíků pro jejich velkou cenu málo používají. To by jejich dojezd a rychlost nabíjení opět zvýšilo. Jsem potěšen, že i některé čerpací stanice se vozíčkáři začaly vážně zabývat a zřizují nabíjecí stanice i pro ně. V závěru přiložím důkaz, že to i pro nás nechodící neznamená sedět doma.
Se divis zes moc privetivych reakci neziskal? Silnice se zuzuji aby jste zvladli prebelhat pres prechody, doprava je cim dal hustsi a do toho tyhle silenosti s pomalu nesvepravnymi ridici. Bez ridicaku a zdravotni prohlidky to nema na silnici co delat!
Je to tak mesic co se blb v arealu firmy s takovym kapotovanym miniautem prevratil. Najel do diry, mozna foukl i vitr a byl na zemi. Nikdo si ho nevsiml, pul hodiny mu trvalo nez si zavolal policajty. Nakonec byl hnup dost agresivni, jako ze nemame v poradku cesty apod. Jeste ze mam na brane na radu bezpecaka kouzelnou tabulku nepovolanym vstup zakazan.
Je to tak mesic co se blb v arealu firmy s takovym kapotovanym miniautem prevratil. Najel do diry, mozna foukl i vitr a byl na zemi. Nikdo si ho nevsiml, pul hodiny mu trvalo nez si zavolal policajty. Nakonec byl hnup dost agresivni, jako ze nemame v poradku cesty apod. Jeste ze mam na brane na radu bezpecaka kouzelnou tabulku nepovolanym vstup zakazan.
Nebyl ten blb jak píšete náhodou s řidičákem ? Nemám nic proti tomu, aby se musel vozíčkář podrobit testu způsobilosti řízení vozíku v provozu na komunikacích. Vím, že mnozí vozíčkáři řidičák mají nebo řidiči dříve byly.
Při kritice ostatních je potřeba se podívat i na sebe. Jste si tak jist, že jednou tím blbem nebudete označen sám?
Při kritice ostatních je potřeba se podívat i na sebe. Jste si tak jist, že jednou tím blbem nebudete označen sám?
Pokud na to nemam, tak to nedelam. U cyklistu se o to postara s vekem priroda prirozene. Bohuzel tyto vozitka je schopen rozjet clovek v jakemkoliv mentalnim stavu a to je obrovsky problem. Zvlast vozickar by si mel 2x rozmyslet jestli se pusti do dnesniho provozu na takovem sebevrazednem stroji. U nas na tom jezdi predevsim duchodci, a to je problem jeste vetsi.
A sorry pokud se te to dotklo, ale kdyz nekdo vjede na tichem vehiklu s 30cm koleckama do arealu kde se pohybuje tezka technika, je to blb! Vozickar nevozickar. Nechci ani pomyslet co by se stalo pokud by se priplantal nekam za nakladac ze ktereho tohle pidiauto vubec nemusi byt videt...
A sorry pokud se te to dotklo, ale kdyz nekdo vjede na tichem vehiklu s 30cm koleckama do arealu kde se pohybuje tezka technika, je to blb! Vozickar nevozickar. Nechci ani pomyslet co by se stalo pokud by se priplantal nekam za nakladac ze ktereho tohle pidiauto vubec nemusi byt videt...
Osoba, která na veřejné komunikaci používá elektrický invalidní skůtr je považována za chodce. Nicméně, myslím že je tam několik ALE a některými parametry se tyhle skůtry poněkud vymykají znění zákona.
https://www.c-m-t.cz/2016/01/28/vozickar-na-silnici/
Pozor na to, po jaké straně komunikace se na vozíčku pohybujete
když jste chodci.
https://www.c-m-t.cz/2016/01/28/vozickar-na-silnici/
Pozor na to, po jaké straně komunikace se na vozíčku pohybujete
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Myslím že tam je omezení v maximální konstrukční rychlosti a v tom, že vozítko jako takový musí mít předepsaný osvětlení - jinak na cesty se na něm může bez ŘP akorát s tím, že když na tom načapou jezdce pod vlivem, tak platí pokutu jako například cyklista. Jezdec na rozdíl od řidiče motorky nebo mopedu není povinnej mít blembák, i když ho všichni co o tom něco vědí, vřele doporučujou - aspoň cyklistickej.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)