Skútry pro seniory

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
czkiwi
Příspěvky: 2
Registrován: 30 zář 2016, 02:00
Bydliště: Rýmařov

#16 Příspěvek od czkiwi »

Mám dotaz: běžný skutr má šíři asi 68 cm, model s rozšířenými koly má cca 88 cm. Peojede s takovou šíří kolem pokladny v supermarketu?

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od markoni »

Potřeboval bych poraďit jde na skutru VITA S17 zvukovou signalizaci při couvání vypnout -rušení sousedů ? díky

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#18 Příspěvek od Atlan »

Oficialne nie.

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od markoni »

Potřebuji rychlou radu co říkáte na tento Winner repasovaný použitý 8 let starý nemá nové baterie 73 Ah kolik byste za něho dali?a případně koupit nebo ne potřebuji to rychle díky
Přílohy
IMG_20170808_165436_1.jpg
(276.2 KiB) Staženo 245 x

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od markoni »

Ještě se nenašel někdo kdo by měl názor ? díky

Uživatelský avatar
Rostav
Příspěvky: 469
Registrován: 06 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

#21 Příspěvek od Rostav »

Je to na zvážení. Nevidím indikaci stavu zbytku kapacity baterií. Vozík s motorem 500W nebude mít možnost zvládnout větší převýšení. Nekrytá
kolena při jízdě v chladnějším počasí při rychlosti 15 km/h není to pravé ořechové. Já osobně raději volím čtyřkolky s motory mezi 900 - 1200 W.
Zatím jsem ale nenašel čtyřkolový vozík s dojezdem přez 60 km. Vyhrává to zatím tříkolka ElektroPower De Luxe II, model 2017. Nemám
k ní zatím žádné reference, mimo informací od prodejců. Ne vždy se tomu dá věřit.
Z vlastní zkušenosti, při jízdě v supermarketech mohu říci, že nejlépe se projede s vozíkem o šíři do 65 cm. Vozík široký 68 cm má už velmi stísněný prostor u pokladny. Někdy tomu brání i odložené košíky na vstupu k pokladně. Vozík 88 cm projede jen u pokladny pro rozměrné náklady. Ne všechny markety to mají.
Pro ty co nás nemají rádi na silnici mohu jen říci. Při jízdě na vozíku vážícím do 200Kg a při rychlosti 15km/h nenedělám prakticky žádnou škodu. Protože jedu téměř bezhlučně, vím co se na mne řítí a tak sjedu na krajnici a kamiony i spěchavce klidně necham předjet. Ty co na vozíku jezdí do hospody mohu ujistit, že pro ně platí to samé co pro cyklisty. Alkohol se trestá.

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#22 Příspěvek od Pikofarad »

termit256 píše: vrhaji se do silnicniho provozu bez sebemensiho pudu sebezachovy a znalosti dopravnich predpisu
Tak toto potvrzuji,jednomu takovému blbovi jsem se vyhnul jen zázrakem když mi najel přímo před auto z polní cesty.Kdyby něco jelo v protisměru tak jsem v něm. :evil:

Uživatelský avatar
Rostav
Příspěvky: 469
Registrován: 06 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

#23 Příspěvek od Rostav »

Ahoj senioři.
Tak se mi zdá, že po ne příliš přívětivé reakci našich vodičů silnější kategorie dopravních prostředků jste nějak zamlkli. Po cca ročním brázděním přírodou a najetých 1000 km po krásách Karlovarska jsem velmi vděčen za budování cyklostezek a širší krajnice i u silnic 2 a 3 třídy. Tím velmi napomáhají k bezpečnosti těch méně mobilních. Jak jsem již dříve psal, vývoj elektromobilů se nezastaví. I u seniorských vozíků se vývoj nezastavil. Dojezdy 20 - 40 km na jedno nabití se zvýšily na 45 - 100 km. Zatím se li-On baterie do vozíků pro jejich velkou cenu málo používají. To by jejich dojezd a rychlost nabíjení opět zvýšilo. Jsem potěšen, že i některé čerpací stanice se vozíčkáři začaly vážně zabývat a zřizují nabíjecí stanice i pro ně. V závěru přiložím důkaz, že to i pro nás nechodící neznamená sedět doma.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#24 Příspěvek od termit256 »

Se divis zes moc privetivych reakci neziskal? Silnice se zuzuji aby jste zvladli prebelhat pres prechody, doprava je cim dal hustsi a do toho tyhle silenosti s pomalu nesvepravnymi ridici. Bez ridicaku a zdravotni prohlidky to nema na silnici co delat!

Je to tak mesic co se blb v arealu firmy s takovym kapotovanym miniautem prevratil. Najel do diry, mozna foukl i vitr a byl na zemi. Nikdo si ho nevsiml, pul hodiny mu trvalo nez si zavolal policajty. Nakonec byl hnup dost agresivni, jako ze nemame v poradku cesty apod. Jeste ze mam na brane na radu bezpecaka kouzelnou tabulku nepovolanym vstup zakazan.

Uživatelský avatar
Rostav
Příspěvky: 469
Registrován: 06 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

#25 Příspěvek od Rostav »

Nebyl ten blb jak píšete náhodou s řidičákem ? Nemám nic proti tomu, aby se musel vozíčkář podrobit testu způsobilosti řízení vozíku v provozu na komunikacích. Vím, že mnozí vozíčkáři řidičák mají nebo řidiči dříve byly.
Při kritice ostatních je potřeba se podívat i na sebe. Jste si tak jist, že jednou tím blbem nebudete označen sám?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#26 Příspěvek od termit256 »

Pokud na to nemam, tak to nedelam. U cyklistu se o to postara s vekem priroda prirozene. Bohuzel tyto vozitka je schopen rozjet clovek v jakemkoliv mentalnim stavu a to je obrovsky problem. Zvlast vozickar by si mel 2x rozmyslet jestli se pusti do dnesniho provozu na takovem sebevrazednem stroji. U nas na tom jezdi predevsim duchodci, a to je problem jeste vetsi.

A sorry pokud se te to dotklo, ale kdyz nekdo vjede na tichem vehiklu s 30cm koleckama do arealu kde se pohybuje tezka technika, je to blb! Vozickar nevozickar. Nechci ani pomyslet co by se stalo pokud by se priplantal nekam za nakladac ze ktereho tohle pidiauto vubec nemusi byt videt...

Uživatelský avatar
Rostav
Příspěvky: 469
Registrován: 06 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

#27 Příspěvek od Rostav »

Sedět doma nemusíš, když víš co děláš.
Přílohy
Na Horním hradě.jpg

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#28 Příspěvek od sr71 »

Víte nìkdo jak je to u tìchto skùtrù pro seniory s legislativou provozu? Názory se totiž rùzní. Mùže se s tím legálnì na silnici, co øidièák a pojištìní?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#29 Příspěvek od Nakadah »

Osoba, která na veřejné komunikaci používá elektrický invalidní skůtr je považována za chodce. Nicméně, myslím že je tam několik ALE a některými parametry se tyhle skůtry poněkud vymykají znění zákona.

https://www.c-m-t.cz/2016/01/28/vozickar-na-silnici/

Pozor na to, po jaké straně komunikace se na vozíčku pohybujete :) když jste chodci.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#30 Příspěvek od EKKAR »

Myslím že tam je omezení v maximální konstrukční rychlosti a v tom, že vozítko jako takový musí mít předepsaný osvětlení - jinak na cesty se na něm může bez ŘP akorát s tím, že když na tom načapou jezdce pod vlivem, tak platí pokutu jako například cyklista. Jezdec na rozdíl od řidiče motorky nebo mopedu není povinnej mít blembák, i když ho všichni co o tom něco vědí, vřele doporučujou - aspoň cyklistickej.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“