Stránka 2 z 3

Napsal: 13 zář 2016, 17:19
od Celeron
MetalGod píše:Myslíš tohle? To vypadá hodně slušně 8-)
Akorát nevím, jestli bude Kentan ochotnej vypláznout > $240.00 (5772kč).
Občas se daj koupit tak 10x levnějc.

Jó tenkrát chvilku po bolševikoj, když se to dalo se zařízením na atest do Tróje (EZU) tak to nechtěli schválit, protože tvrdili, že v žádným případě nemůže ten Vikor mít parametry, co byly v jeho datašítu. No bodejť jo, setrvačnost v myšlení a neznalost, v 80 letech měly v RVHP takovýhle parametry zdroje velikosti dnešní barevný laserky tiskárny. :wink:

Napsal: 13 zář 2016, 17:24
od Celeron
ZdenekHQ píše:
Celeron píše:Nevěš hlavu, jestli máš prachy, tak koukni na produkci Vicorpower.
Taky umí šlápnout vedle, a to je pak radost to opravovat. K čemu je všechno bohatě dimenzovaný, když to klekne na poddimenzování prokovů... 8-)
Nevím, co tím myslíš, k Vikorům byly dodávaný na připojení kontaktní kleštiny na zapájení do plošáku a pokud jsi je použil a plošák kolem nich udělal dle doporučení, žádnej problém s tím nebyl.
Nebo o jakých prokovech je řeč?

Napsal: 13 zář 2016, 17:38
od ZdenekHQ
O prokovech na vnitřním plošném spoji. Nebo si myslíš, že ta deska je jednovrstvá?

Většinou spíš čtyřvrstvá....

Napsal: 13 zář 2016, 22:05
od kentan
dred píše:V robote mi fičia takéto zdroje v lokomotívach...v pohode 14V / 20-30A, len trafo a tlmivka sú dosť veľké...
Mohl bych poprosit o trošku čitelnější schéma?

Ty zdroje vicopower vypadají zajímavě, až na cenu. Jsou galvanicky oddělené od sítě?

Napsal: 13 zář 2016, 22:18
od ZdenekHQ
Myslíš, že za ty peníze je tam step-down ze sítě na 14V?

Používají to i v lékařské technice pro napájení halogenů apod., je tam PFC + měnič + třeba tři další paralelní měniče na 24V, všechno galvanicky oddělený.

Je to hezká a odolná placka, ale jako servisák vím, že se taky umí pokazit. Naštěstí a bez problémů opravitelně.

Napsal: 13 zář 2016, 22:18
od MetalGod
Co říkáš třeba tomuhle? Akorát ta dodací lhůta je delší...

Napsal: 13 zář 2016, 22:32
od HiGhLaNdEr
A to je prostě problém koupit si tohle http://aukro.cz/zdroj-server-dell-12v-6 ... 66271.html a podráždit ?

Jen ten větrák řve jak střelený prase,... Ale pro 300W by šel trochu ubrat,..
Kamarád to pužívá na napájení auta při diagnostice.

Napsal: 13 zář 2016, 22:45
od ZdenekHQ
Znáš zapojení kontaktů?

Napsal: 14 zář 2016, 00:31
od Celeron
ZdenekHQ píše:O prokovech na vnitřním plošném spoji. Nebo si myslíš, že ta deska je jednovrstvá?

Většinou spíš čtyřvrstvá....
Tak to se mi nikdy nestalo. Psals: " je pak radost to opravovat" Na tý krabičce z jedný strany 4 mm Al plech chladič a z druhý zalitá huspenina, na tom se dá něco opravovat? 8O

Napsal: 14 zář 2016, 01:27
od dred
kentan píše:
dred píše:V robote mi fičia takéto zdroje v lokomotívach...v pohode 14V / 20-30A, len trafo a tlmivka sú dosť veľké...
Mohl bych poprosit o trošku čitelnější schéma?
trošku strpenia... v robote asi nájdem lepší sken až by bol záujem...
Riadiaci obvod je legenda B260D ,budiaci tranzistor KF517 (KFY18), "spínače" pôvodne KUN40 (teraz používam bežné náhrady IRF...IRFP....) výkonové "rýchle" diody KYW31 +nejaká bižutéria.. napájané je to z trolejového napätia 180 až 300V jednosmerných (v bani) ale funguje v pohode od 150 do 400V. Pri dobrom nastavení a zladení (podľa použitých komponentov) je to v podstate nezničiteľné...pri skrate cikluje - skúša znovu nabiehnúť,pri prekročení prúdu obmedzí napätie - prúd si drží (samozrejme že do určitej hodnoty min.napätia - potom to vyhodnotí ako skrat - prúdove obmedzí spínacie tranzistory).
Je to síce stará koncepcia zo začiatku 90tych rokov,ale funguje to do dnes....závady ktoré na tom vznikajú sú spôsobené na 99 % len vibráciami a otrasmi lokomotívy (sem-tam niečo uletí).
Použité súčiastky sú väčšinou staré Tesly (rok výroby 198x a menej).
To 1% závad býva spôsobené vadou nejakej "dnešnej" súčiastkovej náhrady,alebo diletanstvom "inštalatéra" - plošný spoj skrátka neznesie 300-400A ,ktoré dodá meniareň a niekto prehodí vodiče...
Je to ale celkove veľké zariadenie...hlavne trafo a tlmivka - pre ilustráciu polovička ferritového jadra E65/32/27-3C90 Tlmivka aj trafo rovnaké.
Až by si sa rozhodol pre stavbu tohto zdroja daj vedieť...mám aj nejaké súčiastky navyše...dohodneme sa..

Napsal: 14 zář 2016, 07:55
od Victronix
Nepíšeš na jakou nabíječku ten zdroj přesně chceš. U některých modelářských nabíječek je napsán rozsah napájecího napětí, ale pokud z nich chceš dostat vyšší výkon než XXX Wattů, tak napájecí napětí musí být třeba minimálně 15V.
To jen aby jsi to zkontroloval.

Napsal: 14 zář 2016, 13:56
od ZdenekHQ
Celeron píše: Na tý krabičce z jedný strany 4 mm Al plech chladič a z druhý zalitá huspenina, na tom se dá něco opravovat? 8O
Znám verze, kde to zalitý není.

Napsal: 14 zář 2016, 19:32
od HiGhLaNdEr

Napsal: 14 zář 2016, 19:36
od ZdenekHQ
Aha, takže norma žádná, kam si kdo co připojí, to tam, je. Dík.

Napsal: 14 zář 2016, 21:08
od HiGhLaNdEr
:roll: Tak jo ,....