Žárovka H7

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#16 Příspěvek od satam »

Osram H7 COOL BLUE na netu od 104,-Kč, do 150,-Kč je jich hafo.
Narva je také velmi dobrá, na netu už od cca 70,-Kč

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#17 Příspěvek od PixelOrgy »

btw kdyz uz jsme u sviceni, co vic opotrebovava xenon? Myslim komplet svetlo vcetne ballastu.

Nonstop sviceni, nebo casty vypinani/zapinani?

Na mym minulym aute byly sice H1, ale verte, ze pokud kvuli vymene prave zarovky musi dolu naraznik (nebo ABS modulator, kterej byl hned za svetlem), koupite si ty "nejlepsi zarovky na svete" bez ohledu na cenu a jeste opatrite softstartem :-D :-D (daval jsem tam Bosch long-life daylight, fungovaly pres 2r)

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#18 Příspěvek od satam »

pro PO: Nevím, co víc opotřebovává xenon, ale do auta bych ho nechtěl. Podle mých zkušeností H4 s dobrou optikou (mám Dacia Logan, manželka Dacia Dokker, optiky špičkové - prosím nekamenovat :D ) posvítí stejně jako ty vychvalované xenony, přitom náhradní žárovka stojí zlomek ceny xenonu (max. 10%), výměna je obvykle na rozdíl od xenonu velice jednoduchá, co chtít víc?
Pokrok je pokrok, ale za tu cenu???

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

Mam OSRAMy H4 uz niekolko rokov - jazdim a svietim kazdy den.

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#20 Příspěvek od satam »

A vsadím se, že tam nemáš žádný Softstart :D

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#21 Příspěvek od TAKJAN »

Nevím, nevím, vždy záleží na světlometu jako celku. Šmahem odsoudit xenony je blbost. Mám je a halogenky to prostě nedokážou. Výměna jak u žárovky, vyndám, zandám. A pokud někdo není schopen spáchat nějakou formu denního svícení, ať nepláče, že odcházejí žárovky.

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#22 Příspěvek od satam »

Xenony jsem neodsoudil, jen jsem poukázal na jejich nevýhody, a samozřejmě, že je to vždy o spolupráci žárovky/xenonu s perfektní optikou :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Xenon je výbojka - vadí mu častý rozsvěcení stejně jako úsporkám, protože tam dochází k napěťovýmu rázu. A to schéma na softstart H7 je opravdu letitý, proto jsem taky napsal, že se má vyhodit 🤐 s odporem RDSON nějakejch 70mΩ a dát tam IRFZ44 nebo 46 s RDSON cca 16mΩ, aby ta ztráta ještě víc klesla.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#24 Příspěvek od satam »

Používám běžné značkové žárovky, nic "spešl", jezdím taxikařinu - cca 50% jízd v noci, denní svícení extra nemám, takže tlumená světla, a žárovky měním tak jednu za 9 - 12 měsíců. To je praxe.
A toto na dvou autech, jak už jsem tu uvedl.
pro EKKAR: Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ. EKKARe, prosím, nic ve zlém :wink:

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#25 Příspěvek od satam »

"Žárovky s UV filtrem jsou většinou nutné pro světlomety s plastovým sklem, aby nedošlo k zežloutnutí a snížení průhlednosti skla."
To na to přišli u Dacie brzy. Mám na Loganu "plastová" skla světlometů a za 6 let nepozoruji změnu. Asi kvalitní materiál. :D :D :D
Jó Fábky, Vochcávky a spousta jiných na žloutnutí "plastových" skel světlometů zatraceně trpí, to je fakt. Ale pokud vím, výrobce jim žárovky s UV filtrem nepředepisuje....
Jen pro informaci: Všechny žárovky OSRAM kromě HALOLINE jsou UV filtrem vybaveny.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#26 Příspěvek od PeteBurns »

satam píše:Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ... :wink:
Ja zase vidim, ze si v tej elektronike naozaj zbehly ;) :twisted: Rdson je dany technologiou vyroby daneho typu mosfetu, nikto nemusi nic merat - a odvtedy sa parametre zlepsili o riadny skok dopredu ;) Pricom Ekkar navrhol nahradu dedka trochu mladsim dedkom, dnes nie je problem za par drobnych zohnat mosfety s Rdson okolo 4 mOhmov ;) Okrem toho porovnavat xenony s halogenmi je tiez napad za vsetky drobne - xenony maju niekolkonasobne vyssiu svietivost pri takmer polovicnej spotrebe, v zivote by som uz halogeny v aute nechcel...

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#27 Příspěvek od satam »

S tím odporem máš pravdu, špatně jsem přečetl/pochopil EKKARův příspěvek.
To srovnání halogenů s xenony je co do svítivosti věc subjektivního názoru, který mám takový, jaký jsem napsal a mám ho podložený dlouholetými zkušenostmi.
Srovnání ostatních vlastností (ceny, obtížnosti výměny apod.) nechť si udělá každý sám.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#28 Příspěvek od rnbw »

satam píše:A vsadím se, že tam nemáš žádný Softstart :D
Presne tak, su tam asi len kable, vypinac a rele.
Ale uz mam pocit, ze ten plast na svetlach po 18 rokoch zacina menit farbu.

BTW. Najhorsie su xenony v aute, co ide oproti.

Uživatelský avatar
satam
Příspěvky: 562
Registrován: 21 led 2010, 01:00
Bydliště: Cheb

#29 Příspěvek od satam »

Po 18 letech? To už nejsou v čudu jen světla, ale celé auto! Takže nějaký UV filtr mě ani Tebe nemůže rozházet, že?
S dodatkem vřele souhlasím! :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#30 Příspěvek od Hill »

Jezdím ve třetím Swiftu a v žádném jsem ještě H4 neměnil, takže mi zbyly jak náhradní žárovky, tak žárovky ze světel těch ekologicky zlikvidovaných.
V práci ale měním žárovky H7 v koncernových autech (teď jich je 16, ale bylo jich dřív 21), zejména v těch krátkých, jako Crafter, Golf, Fabia a předtím to byly H4 v Transporteru. A je jich dost, ať už tam dávám Philips, Narvu, Hellu nebo Osram. Dokonce ani cena žárovky na to nemá podstatný vliv. Jen v Oktávkách se ty žárovky mění velmi zřídka.
Podle mě to úzce souvisí s odporem přívodů ke světlům, jednoznačně ti Japonci je udělali nejdelší, tak se obejdou bez softstartu či pevného předžhavení. A to jsem je původně měl za blbce, kteří neznámo proč spínají světla na kostru, plus je na nich trvale, a dráty vedou pořád někam a zase zpátky. Kdepak, Japonci tím zachránili mnoha žárovkám delší život.
Právě, že ani Thomsonovým můstkem MGW se ten odpor přívodů skutečně moc spolehlivě nezměří, i když umí od 1 mΩ, přechody dělají svoje. Ale typický odpor autokabelu 1,5 mm² je kolem 14 - 16 mΩ/metr (buď to není úplně čistá měď nebo spíše není dodržený deklarovaný průřez). Na známé délce tedy lze přes úbytek napětí změřit i proud, jen to chce paměťový osciloskop, protože ani multimetr se záznamem maximální hodnoty se nemusí zrovna trefit vzorkováním do toho maxima.
Před pár lety jsme o tom měli v elektrodílně napřed akademickou debatu a pak jsme si to šli ověřit. Nevím, jestli bych dnes našel, co jsme naměřili, ale co pamatuji, tak u Golfa vylítl proud při zapnutí potkávačky přes 60 A a za čtvrtsekundu klesl pod 5 A, zatímco ve Swiftu byl studený proud stejné žárovky tuším jen 45 - 47 A a pod 5 A klesal o něco pomaleji. Zhruba po 0,6 s už byl proud ustálený kole, 4,7 A v obou případech.
Ale co, jestli někdo chcete, přeměřte si to, návod máte.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“