Stránka 2 z 2

Napsal: 19 pro 2016, 08:20
od tiktak1953
Ked zoberieme ,ze by sa to pero a hačik prevrtalo ,muselo by to byt presne v strede!!!Tak by sa aj preslabilo v tom mieste.Nitovanim by sa to este viac preslabilo.Tolko pier zanitovat keby boli na to nity,by nebol problem ,ale strcit do diery neaky medeny drot a nitovat to by bola fuska.Prichadza v uvahu len to privarenie bodovackov napr aj po celej sirke .Jodr spravne napisal ,ze by sa tym padom to male krehke pero znicilo!
jova poslem ti neake pera.Ked sa to niekomu DOBRE podarí, tak tych pier maju hodinari na stovky ,tisice.EKKAR co napisal by bolo fajn,čista praca ,keby sa podarilo,skusil by to niekedy alebo niekto druhý.Ked sa to pero nad kahanom ohne dobre na prvy,druhykrat ,tak to nieco vydrzi,lenze dat do hodin nie dobre opravovane pero, nie je bochvie čo.
Jodr,das mi prosimta navod na vyrobu tych bodovacich klieští?Diky páni, ze ste si nasli čas!!!!
Idealne by bolo tie dva kusky lepidlom na kov jemne pretriet a spojit!!! Take jemne a pevne lepidlo asi nieje este ze.

Napsal: 19 pro 2016, 10:08
od MATYCH
bodovačka na 12V se používá
možná domluva s nějakým uživatelem
http://www.elancar.cz/akce/129-bodovaci ... e-12v.html

Napsal: 19 pro 2016, 10:11
od tiktak1953
Keby niekto to chcel neako vyskusat ,poslem mu bez problemov na skusku neake pera.Tiez vam taketo pera do PRIM caliber 66 daju hociktorej opr.hodin ked poviet ze chcete vyskusat opravit koniec pera.Budu este rady!Mozete im potom ak sa vam to zadarí poopravovat tie pera.Ja ich mam doma 80 kusov.Nemate niekto doma zbytocne PRIM-ky cal.66,68 s centralnou sekund.ruckov.
POZOR,ohybat sa musi koniec pera ihned po zahriati do červena do 2 sekúnd,potom uz je pero neformovatelne a znici sa.Kazdym dalsim nahriatim pera sa kvlita velmi znizuje!

Napsal: 19 pro 2016, 10:16
od tiktak1953
matych ,toto bude urcite privelke na tie pera.Chce to tie hroty ovela mensie urobit.Taketo velke hroty by to pero uplne odpalilo.Vazim si váš kazdy jeden navrh.riesenie.

Napsal: 19 pro 2016, 10:40
od Standa99
To bodování bych taky neviděl jako spásné, určitě by to prdlo. Těžko vymyslíš něco lepšího, než ten plamen a šikovnost např. odkaz.

P.S. Taky se podívej na popouštění kalených ocelí.
Popouštění pružinových ocelí při 300 °C až 500 °C se používá na pružinové oceli a obdobné použití. Obvykle je požadována tvrdost okolo 45 HRC.

Napsal: 19 pro 2016, 11:37
od tiktak1953
Standa,tak ako je v tvojom odkaze ukážka na niekolkokrat ,SA TIETO PRIM-kove pera z krehkej uhlikovej ocele ak sa nemylim nedaju robit,to je ten problem.Mnohé pera z ineho materialu ,hrubšie ano!!! Ved to len tieto skurv.PRIM pera sa lamu,ine nie.lebo je to vyrobene z ako keby činskej oceli!!!Tieto musis na jedenkrat presne ohnut o 180° do dvoch sekund.!!!Ziadne úpravy konca na niekolkokrat!!!Taky maly hacik ako je v ukažke a do neho vlozit este kusok rovneho pera ,tak je mhned hacik ohnuty späť!!!
Dobre si pozrite ,ze ake je hrube (asi 0,75mm)to pero!Tieto PRIM su asi 0,25mm co velky rozdiel.

Napsal: 19 pro 2016, 12:26
od Zaky
Co se tvrdého pájení týče, pájíme k sobě mosazí Ø0.6 mm alumel s Ø0.6 mm stříbrným drátem a je to úplně bez problémů. Výhodou je, že jsou dráty dlouhé, jeden se upne, druhý se k němu napolohuje ručně, poloha není kritická. Tedy zapájet pero by určitě šlo, jen je potřeba to celé o něco opřít, aby háček neodfoukl plamen, možná by šla použít slídová podložka, co se dává mezi tranzistory a chladiče, ta to teplo chvíli vydrží.

Napsal: 19 pro 2016, 13:23
od EKKAR
Zaky - pájený kovy stříbro a alumel - a pájka mosaz? Tak to máte nějakou divnou mosaz, nebo divný stříbro. Obecně mosaz má vyšší teplotu tavení, než stříbro = stříbro mosaznou pájkou pájet nelze. Obráceně to samozřejmě jde.

Napsal: 19 pro 2016, 13:30
od Zaky
Čisté stříbro má teplotu tání 961.8°C, pájka je samozřejmě AgCuZn s teplotou tání pod 700°C. Čistým stříbrem bys mosaz taky nezapájel, teploty jsou moc blízko u sebe. Tou AgCuZn jsem samozřejmě mosaz pájel bez problémů. Omlouvám se za nepřesnou terminologii s tou mosaznou pájkou, sice tam toho stříbra zase tolik není, ale je tam sakra důležité :-)

Napsal: 19 pro 2016, 18:20
od Olchor
Nevím, jak moc je to namáhané, ale nestačilo by to spájet normální pájkou? Když se to udělá pořádně, s dobrým tavidlem, předem pocínovat, mohlo by to držet.

Napsal: 19 pro 2016, 18:49
od EKKAR
Ne, ten háček na konci hodinkovýho pérka je namáhanej hodně, to by pájka nevydržela. Smykový síly jsou moc velký, navíc na kalenej povrch pájka bez zinku nebo stříbra nerada chytá. Tohle opravdu jedině bodově svařit - a když ne bodově odporovým svárem, tak laserem. Bohužel na tu svářečku co je v práci se nikdo s podobným šolichem nedostane, je to full jednoúčelovej automat, nedá se tam nic vstrčit "vedle", má to spoustu čidel a snímačů, aby se do pracovního prostoru nedostalo nic co tam nepatří - ono 200W výkonu soustředěnýho na plošku o průměru desetinu mm už je docela masakr ... Když to seřizovali a měli ohnisko fokusace posunutý moc do hloubky, tak to ten podkladovej 1,25mm silnej plech propálilo jako prd naprosto bleskově. Dírky sice maličký, ale skrz naskrz - a to jeden ten výboj trvá pár milisekund ...