Stránka 2 z 3

Napsal: 22 led 2017, 08:58
od Hill
Souhlasím, proto jsem psal o "stylovém" konci s MBAčky a podobnými šváby.
Nic ale nebrání tomu, dát dozadu výkonnější konce, či naopak, vyvést výstupy rádia dozadu a z nich odvodit buzení pro přední zesilovače s reproduktory.
Tesla 2116B nemá na vývodech k reproduktorům stejnosměrný potenciál proti kostře (při připojených reproduktorech, pochopitelně, jinak tam vždy něco je), tak to jde jednoduše. Tak stačí odporový dělič pro každý kanál a třeba i s potenciometry (nejlépe jedním tandemovým) zapojenými jako fader.

Jistou nevýhodou je, že je třeba vypínat přidaný zesilovač samostatným vypínačem a ne vypínačem rádia, je tedy třeba vnější spínač někam instalovat a vypínat nejlépe obojí najednou.
Nebo lze "zadní" zesilovač napájet ze spínaného plusu pro zapalování. Spotřebu v klidu má malou, takže za jízdy nebude síť auta nijak rušivě zatěžovat, ani když rádio nehraje, nevýhodou bude lupanec při zapnutí rádia. Ale ten tam nějaký bude vždy.

Napsal: 22 led 2017, 09:58
od TAKJAN
Pro vyložené puristy tady mám tesla nevím kolik, ale má jen DV/SV a je mono.

Napsal: 22 led 2017, 10:34
od Hugo
Děkuji za nápady, jak upravit původní rádio, ale to jsem zapomněl napsat, že raději bych jiný FM přijímač, protože jak už bylo několikrát zmíněno, přijímač ve 2116B kvůli varikapům je neštěstí. Navíc, je těžké naladit přesnou frekvenci na té stupnici z červených LED. V tom rádiu už mám úpravu pro přepínání vstupů AUX/rádio, ale když to mám přepnuté na AUX a není připojený mobil, tak v reproduktorech potichu chrčí rádio.

Jinak, co se týče těch zesilovačů TDA200X, ty pracují ve třídě AB? Takže budou potřeba ohromné chladiče a ve vedrech i ventilátory? Já jen, že v autě v létě bývá hodně přes 50°C a krásně se to teplo přenáší na kovové části (chladiče), a tak už se to pak nemá kam to teplo odevzdávat. Není lepší se ubírat směrem moderních technologií třídy D? Dobře, dejme tomu, že kvalita zvuku bude horší, což v autě ani nepoznáme, ale účinnost nádherná a hlavně žádné zbytečné teplo. Je mi jasné, že z těch TDA se to dá sestavit doma, ale proč si nekoupit hotový modul D za pár kaček na ebay?

Napsal: 22 led 2017, 10:35
od EKKAR
Tipoval bych SPIDER nebo SPIDER 2 ....

Napsal: 22 led 2017, 10:50
od rnbw
Pred par rokmi ziadne IO v triede D neboli a v autoradiach ventilatory neboli.

Napsal: 22 led 2017, 11:28
od rudolf02
No, já si myslím, že starší autorádia včetně pavouků byla bez VKV, pokud ano, pak OIRT.
Jeden čas se v autech kvůli VKV vozil tuším tranzistorák Song (opět norma OIRT.
Vše mělo malý výkon, pár watů.
Požadované CCIR (89 - 108MHz) měly poslední Tesly, tj třeba 1902 či tvá 2116.
V autech zvažují chlazení nadšenci s výkony zesilovačů přehlušujících start letadel místního letiště. O ventilátorech v běžných autorádiích nevím.
Na nestabilitě stanic 2016 by měly mít vliv mizerné ladící potenciometry.

Napsal: 22 led 2017, 13:01
od Hill
Kdysi jsem v Trabantu se 6 V palubní sítí vozil můstkový zesilovač s MDA2005B k rádiu Crown (jen vf a mf část, výhodou byl dvouokruhový šroubem laděný preselektor a nečekaně velký rozsah AVC) nebo ke kazeťáku, ten byl také od Crowna.
Zesilovač (byl mono) živil jeden 4Ω reproduktor ARE5604 v kastlíku v palubce a dva sériově spojené 4Ω reproduktory ARE4604 vestavěné v zadním polstrování, jestli se tomu sololitu dá tak říkat, ale na ten sololit byla expoxydem přilepená vždy 8 mm deska z dřevotřísky o rozměrech, co prostor dal. Dohromady představovaly reproduktory zátěž 2,66 Ω, což při napájecím napětí do 7,8 V proudově vyhovovalo právě možnostem zesilovače. A hlasitost byla dostatečná (koberec Telosa nalepený pod střechu přednostně jako další tepelná izolace a skrývající anténu dlouhou celkem asi 2,5 metru udělal dobrou službu i v odhlučnění interiéru; jednou odhlučnil i dvě užvaněné stopařky, kterým jsem řekl, že je tam od toho, aby je nezábly nohy - zbytek cesty ani nepíply).
Ale hlavně: zesilovač byl přichycený na podběhu před chladicím ventilátorem motoru, takže přes něj tahal vzduch. Asi zbytečně, chladič z jakési ruské hliníkové slitiny měl 7 žeber tlustých uprostřed výšky 2 mm, základnu 5 mm silnou a chladicí plochu přes 120 cm², ten to uchladil i v kabině budky v létě i bez foukání.

Ale dost vzpomínek: dnešní příjmové podmínky a přeplněnost pásma VKV příliš nesvědčí autorádiům s analogovým laděním a AFC, z nich ještě tak přijímačům s více laděnými obvody ve vstupní jednotce. Jinak to bez frekvenční syntézy (a ještě lépe s RDS AF) asi nikdy nebude ono. Jenomže digitální displej ve veteránu je pěst na oko, leda ho řešit jako zaklápěcí, aby byl vidět jen, když je potřeba.

Napsal: 23 led 2017, 13:21
od Hugo
S tím FM přijímaček to ještě nějak vyřeším. Co se týče koncového zesilovače, zvolím kompromis. http://www.ebay.com/itm/2-x-15W-8ohm-Cl ... SwcvdXOtQg Na 12V skvělá účinnost, malé rozměry a přijatelná cena. Ale, jaký mám zvolit předzesilovač? Nepotřebuji žádný korekční, nebo tak něco. Když se podívám na nabídku EZK, tak je tam u každého uvedena vstupní citlivost, odstup signál/šum, vstupní odpor a další. Jenže, kde já tyto hodnoty zjistím? Já tam jen zapojím MP3 a chci, aby to hrálo. Nebo je to úplně jedno?

Napsal: 23 led 2017, 17:14
od TAKJAN
No, v mp3 nějaký korekčák, třebas s pevnými průběhy je. Ale jinak bez nich to bude takové asi jalové. Číňan jich má taky dost.

Napsal: 25 led 2017, 15:56
od Hugo
To Hill: Máte pravdu, že ten LCD display by tam vypadal divně. Rozhodl jsem se proto to autorádio Tesla 2116B zanechat a k němu postavit další krabičku se dvěma zmíněnými zesilovači, přepínači vstupů a předzesilovači. Ovšem, z rádia chci využít jen přijímač, takže bych potřeboval poradit, kde mám všude přerušit napájení a kontakty pro zesilovač a další věci, které k tomu nepotřebuji? http://nostalgyradio.cz/navody/tesla-au ... polovodici Ale, aby tam zůstal potenciometr k zesílení rádia.

A k tomu korekčnímu předzesilovači. Je to něco takového, že je tam možnost regulace hlasitosti, výšek, středů, basů a balance? http://www.ebay.com/itm/XR1075-Tone-Boa ... Swo4pYEx1r
Pokud ano, tak to bych to ladění signálu musel používat pořád, nebo to nastavím jednou a už na to nesáhnu? V případě, že by se to nastavilo jen jednou, bych nepochopil podstatu jeho použití, jelikož u všech ostatních rádií, kde jsem to měl, jsem to nepoužíval a nechával jsem to na ''střední'' poloze.

Napsal: 25 led 2017, 16:23
od TAKJAN
Trochu divoké. Výstup z C62,6 do středu přepínače, pokud chceš zachovat původní funkčnost rádia. Signál půjde zpět do radia na zesilovač nebo ven. Pokud jsi korekčák nepoužíval, tak ho asi nepotřebuješ. Ono ty repra tesla o kterých píšeš ani basy nesnesou. Ten odkazovaný umí spíš jen přidat, ubrat jen 0,5db.

Napsal: 26 led 2017, 17:20
od Hugo
Takže, stačí jen odpojit všechny vodiče od zesilovače v rádiu (dle dokumentace nf část) a je to? Nebo ho musím vyndat ven, aby nebyl ''zdrojem rušení''?
Jinak, když vyvedu ty výstupy od FM přijímače, tak je mám vyvést ještě před odporem, nebo za ním?
Za tento výstup pak dám tento předzesilovač, může být tento? http://www.ebay.com/itm/DC9-24V-AC8-16V ... SwKOJYGL9z

Napsal: 26 led 2017, 22:00
od TAKJAN
Vzal bych to za odporem. U toho koncového zesilovače-pro klid duše mu odpojit napájení.
Ten předzesilovač je pro mikrofon, nevhodné, pracuje s nízkou úrovní signálu. Radio by ho přebudilo. To spíš ten předchozí.

Napsal: 27 led 2017, 09:50
od Hugo
Děkuji za pomoc. Mohl byste mě prosím navést na nějaký předzesilovač, který bych mohl použít, byl nízkošumový, měl nesymetrické napájení a neměl by korekci?
Ten koncový zesilovač, který jsem si vybral, má vstupní citlivost 0,833V a vstupní impedanci 22kOhm. V nabídce EZK mají výstupní napětí jen 0,28V (max. 2V). Stačilo by to? Nejlépe by mi vyhovoval tento se vstupní citlivostí 0,1V. http://www.ezk.cz/stavebnice_moduly/ps2.htm
Akorát nevím a nemůžu nikde najít, co je RIAA charakteristika a jaký je mezi nimi rozdíl s lineární?

Napsal: 27 led 2017, 12:40
od TAKJAN
A jakou úroveň má vlastně výstup z toho stereodekodéru/vstup do koncáku?