Konec omylu daunsajzink?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
danyel
Příspěvky: 55
Registrován: 09 črc 2007, 02:00

#16 Příspěvek od danyel »

No ale elektromobil právě do mrazů je asi nejlepší.V mongolsku mají -40 a jezdí tam ve městech Priusy.Nějaký cestopis je i s fotkama.Ted ho nemůžu najít.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#17 Příspěvek od Sandal »

Radovan:To vyřeší třeba benzínovej nebo naftovej bufík :lol: :lol: :lol: Já nevim jestli to bez tý ropy půjde :cry:

Ještě tématu.Už maj zmáknutý to proměnný časování?Vim že kdo to dřív v autě měl tak na to nadával.Nejhorší prej ještě v kombinaci 16V DOHC.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od rnbw »

Lenze Prius nie je elektromobil, je tam benzinovy motor.

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#19 Příspěvek od Radovan_79 »

Prius je hybrid. Má spalovací motor a elektromotory. Jsou chvíle, kdy se spalovací motor fláká, jsou chvíle kdy maká (a dobíjí). Ale většinu času běží...
V čistém elektromobilu si zatopíš jak? Elektrikou... Kterou potřebuješ k čemu? Správně Halík, k tomu, aby to jelo. A když budeš topit, tak jaký potom bude dojezd? 🤐 nižší, nižší, nižší!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#20 Příspěvek od TAKJAN »

Vlastně skoro žádný.
Jaký proměnný časování? V bawech je to 20 let a funguje (VANOS). A maj už deset let řízení zdvihu ventilů místo klapky.
A vůbec http://www.autoforum.cz/technika/toto-j ... red-smrti/

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#21 Příspěvek od MetalGod »

Vona by nafta nemusela ani bejt zlá. Existuje vůbec auto, který pracuje podobně jako třeba moje pracovní vozítko, ještěrka? Motor 30kW V4 1.9D, kterej pohání čerpadlo a poněkud větší altík, vcelku malá trakční baterie (jen o něco větší, než je u auta), na pohon 38kW elektromotor. Když je potřeba plnej výkon, motor se roztočí + šťáva se bere z baterie, která se dobíjí i rekuperací (stačí ubrat trochu plyn; motor běží v optimálních otáčkách jen, když je potřeba, tzn. při potřebě prudší akcelerace, nebo hydrauliky, jinak si bublá na volnoběhu).
Na to, že dostává na prdel, že jezdím do kopců, že samotná váží skoro 5t a papírovou nosnost má další 3t (ale s trochou štěstí nemám potíže s 4.5t nákladem, pokud je při zemi a nemá těžiště vysoko) a maximálku má v obou směrech 21km/h, její spotřeba je 1.7l/h oproti konvenčním, co si vezmou 2.5l/h.
Myslím, že tohle je mnohem lepší řešení, než mít vozidlo věčně v zásuvce, než mít vejfuk někde ve Chvaleticích.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#22 Příspěvek od PixelOrgy »

Promenny casovani ma uz v nabidce vetsina vyrobcu.

Naftovej motor by nemusel byt takova hruza jaka je ted, kdyby se vyrabel s jinym cilem, nez uspokojit zelenou EU...

Jak psal nekdo nahore, videl jsem, jak si lidi kolem v praci nezridka nakoupi na poskakovani po meste a 2km do prace typicky oktavku kombi TDi a pak si porovnavaji spotreby :-) Neco jako clenstvi v klubu asi...

Jasne ze ten filtr s takovou za chvilki skonci.... A pak jeste kdyz to trapi ve meste na petku na 900 otacek, cely se to klepe, duni, ale nevadi, jedeme za 4.9453l/100km :-D :-D

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#23 Příspěvek od Sandal »

No jezdit s TDi do 1500 otáček je prasárna ale tomu motoru bohatě stačí jezdit od těch 1500 do 2000 otáček.Kdo s tim jezdí tak mi to potvrdí.Je potřeba na něj občas dupnout a točit i ke 4000 kvůli zatuhávání rozváděcích lopatek ve dmychadlu,jinak TDi rádo padá do nouzáku a je to dost protivný a i nebezpečný při předjíždění.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#24 Příspěvek od PixelOrgy »

Jako jo, ono to jede, ale jak se na to tvari mimo turba treba dvouhmota, vzdyt to ty pruzinky musim umlatit :-) :-)

Ten nouzak si dovedu predstavit. Kdysi se starym mondeem 1.8TD se behem predjizdeni v dvoupruhu do kopce rozhodlo palivovy cerpadlo, ze pro dnesek stacilo.... taky to byla celkem zajimava situace...

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#25 Příspěvek od Radovan_79 »

Pche, copak nějaká TDI. Já měl dva roky Renault Safrane 2,1 dT (turbodiesel konstrukcí spadající do půlky osmdesátých let, závratných 65 kW to mělo) a to byla kára! Pohodlné to bylo a shledal jsem, že pojem "francouzský gauč" není jen klišé a fáma. Nebylo to tedy žádné brko, ten motor s tím měl plné ruce práce, ale když se to rozjelo, tak to prostě jelo; žralo to kolem sedmi. Mělo to svoje mouchy, byla to vylítaná popelnice (při koupi to mělo nájezd 580.000 km), technická se "nějak" dělala a podobně. Přes to všechno na to rád vzpomínám, ale do moderní nafty bych asi nešel. Tohle byl motor, kde veškerá elektronika spočívala v jehlovém odpojovacím ventilu. Konec auta? Ukradeno -> zbořeno -> sešrotováno. Pachatel, jak jinak, neznámý.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#26 Příspěvek od TAKJAN »

Jo, správný čmouďák má jen ten drát k vstř. čerpadlu. Žhavení už to trochu kazí.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#27 Příspěvek od termit256 »

Tohle mi prijde zatim jako jedina realne pouzitelna koncepce
https://www.novinky.cz/auto/428479-auto ... 00-km.html

Musela by se samozrejme vybudovat prislusna infrastruktura, ale uz to neni takove scifi jako budovat megawatove pripojky ke kazde pumpe nebo myslet si ze tam bude nekdo hodinu cekat az se mu nabiji baterie aby mohl ujet dalsich 300km.

Ten nabity elektrolyt by se vozil bud v cisternach jako benal, pripadne kontinualne dobijel primo na benzinkach. Muselo by se doresit spoustu logistickych a technickych problemu, ale na prvni pohled v tom nevidim nic neresitelneho.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Habesan »

Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Behemot »

Proměnné časování jedněch ventilů má Toyota asi od poloviny 90. let, obou pak taky už tak dekádu. Nadávají na to jen typičtí vohnouti co serou na údržbu neb štely se musí jednou za čas taky seřídit, že.

Jakýkoli elektroúchylárny jsou jenom úlet magorů z uhnije a blbečků co nerozumí základům chemie a fyziky.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#30 Příspěvek od sinclair »

Stará Honda Prelude VTEC neměla proměnný časování rozvodu?

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“