Jiskření motoru (ne, to normální, ale spíš to, co se bere jako "hoření") bývá způsobeno nerovnostmi na komutátoru (které nevznikají samy od sebe, ale jsou spíš předvěstí toho, že se komutátor dřív nebo později rozsype) a nebo jsou způsobeny nerovnoměrným odběrem motoru v rámci jeho jedné otáčky - buď je jedno (nebo víc) vinutí mezi lamelama přerušené (pak při přejetí přes mezeru mezi tímto párem lamel uhlík připojuje síťové napětí na "odpojenou" lamelu a táhne za sebou jiskru - na komutátoru jde vidět, ze které lamely motor "hoří"), nebo je jenom v některém vinutí mezizávitový zkrat - pak podobný jev způsobuje nestejný odpor (nebo asi i impedance) vinutí mezi jednotlivýma lamelama - prostě z toho důvodu protékají přes uhlíky vyrovnávací proudy mezi jednotlivými vinutími rotoru, které by tam vůbec neměly být a tím způsobují jiskření.
Teoreticky by se to mohlo dát zjistit proměřením cívek rotoru RLC metrem, ale je možné, že se chybový stav projeví až při pracovních otáčkách (odstředivou silou), pracovní teplotě (teplem a různou diletací) a hlavně pracovním napětí (různé svody a průrazy), takže měření také není jednoduché. Možná tak připojit motor na stejnosměrné napětí 230V přes bočník a sledovat průběh odebíraného proudu na osciloskopu, ale to jsem ještě nezkoušel.
Pilka Rems 560003, kotva
Moderátor: Moderátoři
Po vyčištění uhlíků jiskří stejně jak předtím jiskry skákají kolem celého komutátoru naplno jsem to ani nezkoušel.Je ještě nějaká možnost, že by to nebyla kotva?
V servisu mi řekli, že pokud jsou nové uhlíky a je komutátor vyčištěný tak to bude opravdu nejspíše vadná kotva...
V servisu mi řekli, že pokud jsou nové uhlíky a je komutátor vyčištěný tak to bude opravdu nejspíše vadná kotva...
Jaromíre nestrkej tu vypálenou sirku zpátky do krabičky,jednou se ti to vymstí....