Silnice je silnice

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Minuly rok som mal dve totalky - a to v meste.

Raz som sa pomaly posuval na konci kolony, co odbocovala dolava. Za mnou nejaka krava chcela ist rovno, tak pozerela do zrkadla, ze kedy ma moze obist. Kolona medzitym zastala, ja tiez a ona nie...naraznik a svetlo v hajzli. Svetlo som zohnal a vymenil, naraznik som chcel dat zavarit, ale nestihol som.

Druhykrat pred obchodnym centrom - odbocoval som dolava z vedlajsej, na hlavnej bol hned za krizovatkou priechod pre chodcov. Po hlavnej islo dost aut, takze ked som videl vacsiu medzeru, rychlo som sa rozbehol. 🤐, co stal za mnou, sa rozbehol tiez (to som vtedy nevnimal). Lenze auto, za ktore som sa zaradil, zastavilo pred priechodom, lebo isli chodci. Ja som to ubrzdil, 🤐 za mnou uz nie. Naraznik znovu v hajzli, prevalene dvere kufra, posunuta zadna stena...muselo sa to vytahovat.

Takze:
1. Dodrziavajte odstup.
2. Ak idete dopredu, pozerajte sa pred seba!
3. Neserte sa do krizovatky, ked tam nie je miesto!

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#17 Příspěvek od MetalGod »

Neniu: A vedle toho si sníží schopnost dobře vidět :). Na chvilku, ale taková chvilka může bejt významná.

Ne, je to o tom, že dneska dostává řidičák každej, kdo má do prdele díru. Řidičák by měl bejt důkazem toho, že ten, co ho vlastní, svůj stroj dobře ovládá, že dobře ovládá i sám sebe, ne toho, že měl na to, aby si ho prakticky koupil. Rozhodně nemá bejt samozřejmostí, jako že mi bude vosumnáct, tak si udělám řidičák a budu dělat brrrm-brrrm a tůt-tůt.
Pak se nelze divit, že takovejch magorů jsou narvaný škarpy, obmotaný stromy, že neuměj couvat, parkovat, udržet se ve vlastním pruhu, pletou si brzdu s plynem, soustředěj se na to (nemyslím teď začátečníky), aby nešlápli na blbej pedál, aby nezmáčkli blbý tlačítko, než na jízdu samotnou a na dění kolem sebe, nezvládaj ani krizový situace, jako že to na sněhu kapku ujede, že cestu někdo, nebo něco zkříží, že přestanou fungovat brzdy, nebo bouchne kolo, prostě hnus, velebnosti! Stejně tak, jako na cokoliv jinýho, je potřeba talent. A ten mnoho řidičů nemá.

Jenže dneska se hraje na kvantitu a na zisk, než na kvalitu, dyť se musí ňáko podpořit náš automobilovej průmysl, ne? :roll:
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29692
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Na výslovný lepiče v audinách a báwech (občas taky v "nabušený 3,14či na kapotě") platí ZADNÍ ostřikovač - ten když zapnete, tak vlivem aerodynamickýho víru za autem vždycky cáká i na toho, kdo jede za váma - a čím blíž jede, tím víc toho schytá. Občas pomůže lehounce šmrncnout o brzdovej pedál jen aby mu do xichtu blikly brzdovky - on se lekne a zabrzdí taky, ale když to děláte moc často, dotyčnej "si zvykne" a máte ho v momentě zas za prdelí - a nakonec vám udělá tu sviňárnu, že vás předjede a vybrzdí, načež ne on do vás, ale vy naletíte do něj a ještě mu to celý zacálujete. Na takový pak platí jedině palubní kamera ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#19 Příspěvek od Hill »

Hezká konstatování tristního stavu na našich silnicích, to jo.
Jezdím denně a jezdím hodně, jen mimo naše území mám podle knih jízd nalítáno téměř půl milionu kilometrů.

Teď bude následovat delší povídání o tom, jak jsme obohatili Evropu řidiči kultury jen mírně nekompatibilní s tou, na kterou byla Západní Evropa zvyklá, a kam to vede. Přeberte si to, jak chcete, ať nemusím používat neslušné výrazy. A už vůbec vynechám představu nekompatibility rozsáhlejší.

000 REM: Basic
001 Tam, kde nevím, jak dlouhá kolona je přede mnou, si koukám držet odstup, ale je mi to howning platné - vždycky se najde nějaký "developer", který nesnese pohled na volný prostor, trpí obsesí takové místo vyplnit, a taky se tam při nejbližší příležitosti nacpe. Když můžu, raději mu při tom jeho předjíždění i uhnu, ačkoli tím také porušuji předpis - podle oficiálního výkladu zákona přece nesmím přejet tučnou bílou čáru na krajnici, jestli k tomu nemám některý z vyjmenovaných důvodů. Ale mezi nimi je umožnit předjetí jen s tou podmínkou, že pouštím vozidlo s právem přednostní jízdy, ať už ve stejném směru, nebo odnaproti.
Kvůli ostatním tam nemám co pohledávat, přesto pohledávám. Samozřejmě jen tam, kam vidím, že tam není odstavené auto, nejedou tam cyklisti či traktor, případně nestojí zábradlí úzkého mostku. Jenže: co když pouštím někoho, kdo k tomu spěchu má opravdu vážný důvod? Kdo z nás je víc hříšník?
Většinou to ale dopadne jednotným způsobem: chceš jet? Tak jeď! Stejně mi v té koloně dalších pět či dvacet kilometrů dál neujedeš, protože ten přede mnou už neuhne.
Takto omezený spěchající řidič je nervózní už beztak dost a, když si dlouho nepředjede, jeho nervozita roste. Třeba si o sobě i může myslet, že na to má on i auto, stává se tím však víc a víc nepředvídatelným.
Pro jistotu zvětším odstup, jenomže se za mnou objeví další "developer" a situace se opakuje a následuje proto
0100 DOKUD neodbočím z kolony, PAK SKOK_NA_001.

V okolních tradičních zemích, kde se dávno naučili sdílet místo na silnici, těmi zeměmi myslím hlavně Německo a Rakousko, brzy po zrušení železné opony a vízové povinnosti nějakou dobu jen dostavovali silnice a obchvaty obcí v příhraničí, protože to přišlo nečekaně. Najednou se ze zapomenutých pohraničních okresek staly frekventované tepny.
Nevím, jak to dělali, snad tím, že pracovali ve dne v noci, ale stíhali to nejméně 10x i 20x rychleji, než naši silničáři. Konečně - naše ministerstvo dopravy nějak nechtělo vidět, že provoz zhoustl i tam, kde předtím projelo deset aut za den, takže místo obchvatů vesnic a měst, místo zdvojení stoupacích pruhů, místo zrychlení průjezdu stometrovými obcemi začalo naopak přibývat zákazů, příkazů a hlavně omezení. Mnohde se objevila tabule se jménem obce na hlavní silnici, kde předtím žádná nebyla, ale jen zcela vyjímečně s omezením třeba na sedmdesátku. U nás vzácnost, v těch výše zmíněných zemích zcela běžná věc, ale už jen dál od našich hranic, v příhraničí ta vyšší povolená rychlost zmizela. Proč asi?
Během patnácti let ta přibývající omezení na našich silnicích žádný pozitivní efekt nepřinesla, zato začalo přibývat radarů a úsekových měření se záznamem, a kombinace úsekových měření se semaforem a záznamem (za projetí červené jedenapadesátkou je přece větší postih, než za 54 na padesátce). Doma se v takových místech průjezd přiškrtil.
Ovšem naši řidiči, Poláci, Rumuni, Maďaři - ti všichni se objevili v dříve nebývalém počtu na silnicích i v zemích, kde se stali vážným nebezpečím pro místní, kteří byli zvyklí být k sobě navzájem slušní, aby se na ty své silnice vešli.
Napřed nám místní usnadnili a zrychlili bezpečný průjezd pohraničím, pak zjistili, že tolerance k nějakému drobnému porušení předpisů znamená tolerovat řidičům "z východu" totéž téměř trvale, a mnozí místní řidiči se učí velmi rychle, ti toho také začali zneužívat. Konec tolerance, začalo přibývat omezení a měření i tam, v našem, slovenském a maďarském příhraničí se dvojitá dělicí čára, která byla zdí jen pro místní, často nahrazuje betonovými svodidly, tedy zdí skutečnou.
Seznam měření s fotkou je obzvlášť v Rakousku hodně dlouhý (zde značí čím tmavší barva, tím více pastí na sto tisíc obyvatel, nejtmavší začíná na jednom radaru na tisíc obyvatel v okresu Mödling jižně od Vídně). Jo, abych nezapomněl - nejen, že pokutují a zabavují Radarwarngeräte, tedy indikátory radarů, ve zjištěných případech mají právo kontrolovat i to, zda v navigaci není nahraná databáze stacionárních měření, za to jsou taky tučné pokuty. A to nerozebírám ani to, že tam ani policajtovi nesmíte ukázat záznam ze soukromé kamery, abyste neporušili zákon na ochranu osobnosti (v Německu můžete, ale další užití záznamu musí povolit soud). Tak daleko už to došlo...
Italové to vedou k dokonalosti - na severu není vesnice, kdy by nebyl aspoň jeden radar s kamerou na padesátce, obvykle tam jsou třeba i čtyři, ale také na 250 km dálnice A4 prakticky není místo, kde by se dala beztrestně překročit povolená rychlost: tam, kde nešlo použít úsekové měření, třeba kolem pumpy, odpočívadla či výjezdu, tam je radar se záznamem.
A měření přibývá. Dokud tam nejezdili řidiči "z východu", neměli to zapotřebí, říkají. Pamatuji dobu, kdy tam nějaké překročení na státovkách či dálnicích o 40 km/h i o víc nikdo neřešil, dokud se nic nestalo nebo neviděli nikoho v koloně riskantně předjíždět, stejně tak o 30 km/h i více ve vesnicích, protože se tam prostě jezdilo ostře a hlasitě, ale proti našim zvyklostem neskutečně slušně a bezpečně. Prostě kdo jede s kolonou jako ostatní, jede nejbezpečněji, říkali.
Dnes, když vás za překročení rychlosti nevyberou na dálnici hned za závorou při výjezdu, či vás dokonce nezatknou, dostanete účet poštou, ostatně i "fakturu za fotky" z neplacených silnic a obcí od loňska už rozesílají od nich až k nám.


Já vím, kecám o tom dlouze, ale několik generací u nás nežilo zrovna v prosředí respektu a úcty k někomu dalšímu. Na silnicích je to vidět denně.
Děláme si to sami.
Nevím, jestli se rychleji vrátí náklady na zvýšení propustnosti potažmo zrychlení nějakého silničního tahu, nebo na jeho zpomalení s lepším výběrem pokut.
Od dětství mám zafixováno, že facka v pravou chvíli dokáže zázraky. Jenže u nás nepadne hned, ve spoustě případů trvá i půl roku, než se to začne řešit. A to už si málokdo pamatuje, za co ta facka vlastně přilítla, a bere to jako hrubou nespravedlnost.
Kdyby bylo policajty v provozu víc vidět, hlavně v místech, kde je nerespektování dopravního značení skutečně nebezpečné, jen si to fotili a hned zasahovali, to by najednou bylo disciplinovaných a slušných řidičů... Kdyby se tedy policajti neschovávali v nenápadném autě za bukem s radarem, nota bene v místech, kde je nebezpečí minimální, jen je uměle vytvořené, třeba začátkem obce daleko v polích.


A ještě si neodpustím: ve Slovinsku už mají i kamery snímající rozestup "půl tacho" mezi vozidly. Zatím mimo obce a zatím, když vás přímo na silnici nezastaví hlídka, od nich k nám pokuta nepřijde. Opakuji: zatím.

Vrátím se na naše silnice a ještě jednou to shrnu: jestli si nepotykáme co nejrychleji se slušností a respektem k ostatním a k dopravním předpisům, ale všichni, bude omezení přibývat (jakkoli jsem přesvědčený, že tudy cesta nevede) a brzy se na ty silnice nevejdeme.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od Michal22 »

Jo, to přílišný lepení se na někoho se nedávno málem vymstilo bráchovi. Někde jel, dojel nějaké auto, před ním viděl jiné auto s přívěsem.
To auto vzadu mělo docela slušný rozestup za tím s přívěsem, tak se brácha mezi ně nacpal. No a z přívěsu se najednou uvolnila matrace a letěla bráchovi na auto. Naštěstí se jí dokázal vyhnout, ale měl co dělat. Až potom pochopil, proč si ten vzadu nechával takový rozestup :D
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#21 Příspěvek od p32 »

Jo, někteří se musí ještě učit jezdit. Což je u nás naprosto v pořádku, protože ten zmatek na silnicích je vlastně vina policajtů, kteří mají málo kamer pro následnou korenspodenci na pokuty. Spěchání někam je důsledkem hlouposti řidiče, který neumí vyjet s časovou rezervou a ještě nepochopil, proč si má tu časovou rezervu udělat.
A o buranech s čepicï, jízdou více vlevo nebo středem místo vpravo, závodění od křižovatky ke křižovatce, tak to je zbytečné omílat. To je jako diskuse s motorkářem, jak rychle mu to jede. :lol:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#22 Příspěvek od Celeron »

rnbw píše:Minuly rok som mal dve totalky - a to v meste.
Ty mě děsíš. U nás je totálka kdy auto je tak nabouraný, že ho hasiči při dobejvání řidiče ven rozstříhaj a skončí jako neopravitelný ve šrotu.... A nebo ho řidič rozvěsí na švestku, či vyhodí motor már desítek metrů stranou auta.
No a najednou píšeš o potlučeným nárazníku a ohlým plechu. :lol: :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#23 Příspěvek od rnbw »

Totalka z pohladu poistovne - poslali mi nejakych 400 eur (hodnota vozidla minus cena "vraku")...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29692
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Nutno podotknout, že pro pojišťovny je dneska každý auto starší 5 let při škodě přesahující 30-40% jeho ceny totálka, protože oni odmítají dávat prachy na opravy aut, který jsou podle výrobce odepsaný. Proto se taky tolik vztekají, když po nich třeba v rámci odškodnění po nehodě placenýho z povinný pojistky viníka požadujete úhradu rozdílu ceny mezi autem před nehodou a po opravě - protože oni tvrdí, že oprava zvedla cenu, což samozřejmě není pravda ... Proto radši zaplatěj "totálku", kdy řeknou že obvyklá hodnota stejnýho typu auta starýho 8 let je 100 000Kč, škoda je 50%, tak tady máš odškodný 50 000 a vrak můžeš prodat za dalších 50 000 ... Že ale to auto před bouračkou bylo načinčaný s malým nájezdem a prodalo by se jako nehavarovaný klidně za 150 000, to neberou v potaz - samozřejmě proto, že jim to tak velice vyhovuje ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Victronix
Příspěvky: 910
Registrován: 23 lis 2007, 01:00
Bydliště: Vážany

#25 Příspěvek od Victronix »

Kašlete na audi, BMW a všechny sobce, kteří "spěchají" víc než vy, aby si dali/y na konci cesty kafe a byli důležitější než všichni ostatní pracující.
Jezděte defenzivně: Nejen podle pravidel, ale myslete tak, jako by se kdekoliv mohl objevit nějaký 🤐, který vás může ohrozit.
Taky mě štve:
- že mě někdo před koncem obce začne předjíždět, potom zjistí, že moje berlingo není ta překážka proč nejedu rychleji a ve finále mě natlačí na pangejt, protože se na něj z protisměru valí auto. Při tom nepřekračuji rychlost a na padesátce jedu padesát a na devadesátce devadesát.
- když mi někdo pořád zkracuje bezpečnou vzdálenost tím jak se tlačí mezi mě a auto přede mnou.
- když mám někoho za sebou tak blízko, že mu nevidím ani na značku.
- a tak dál a tak dál.

Mám najeto 600 000. Není to málo a není to nijak extrémně moc.

Ale ještě jezdím a nehody jsem měl jen lehké.
Oproti těm, kteří zahynuli vlastní vinou, pořád vedu.
A tak to taky beru.
Jezděte si "prasata" jak chcete, já chci dojet živý a zdravý.
Hledám ideální řešení...

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od sis2 »

Jo, jo shrnul jsi to dobře.
A k té tvojí první větě jen dodám: Denně vidím přiklady, potvrzující, že "čím dražší volant, tím větší arogantní trouba (obvykle) za ním!" A troubům je rozumnější se vyhnout, uhnout, nenechat se vyprovokovat...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29692
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Všude se píše, že nejhorší prasata jsou řidiči audin - a já to musím potvrdit, že až na pár výjimek je to pravda. Co jinýho byste použili jako označení pro frikulína ve věku kolem 25, kterej na vás v 8 večer vybafne za volantem svítivě modře ometlovaný audiny R6 s hradeckou značkou na sedmnáctkách zlatě eloxovanejch hlínách uprostřed úzký jednosměrky a s autama zaparkovanýma po obou stranách, on samozřejmě v protisměru, ale rozsvítí vám xenony s dálkovýma heligónama do xichtu a ještě začne troubit a mávat paprčema jak větrnej mlejn, abyste mu kurwa uhnuli, jinak to do vás napálí? A když neuhnete, tak vyleze ven a začne vám obíhat auto a lomcovat klikama? Takový zm.rdy miluju - takže jsem vytočil 158 ... a hoch se strašně divil, když najednou se objevila jedna modrožlutě žíhaná a blikající potfora za mnou a druhá za ním ... No a protože pořád ještě poskakoval jak vrabčák po venku a nerozpakoval se vyhrožovat urvaným odpadkovým košem, tak ho spacifikovali, dostal pepřákem do xichtu, na paprče klepeta a po hlavě zalítnul do oktávky jak skopčák u Stalingradu do krytu, jeden z chlupatejch sednul do audiny, vycouval, druhej mě nechal vyjet na konec, aby nebyl blokovanej průjezd, jen si nechal nadiktovat nacionále a telefon - a druhej den mi volal, že se to bude vyšetřovat jako výtržnictví pod vlivem návykový a psychotropní látky plus jejich přechovávání, protože hošík byl na perníku a jak v krvi, tak v autě měl trávu v množství nikoliv malým. Já si jen říkal, že jsem neměl ani tak volat chlupatý, jako toho hajzla rovnou přejet ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od radioelectrum »

ještě co se zde neprobralo jsou řidiči co mají v noci potřebu všechny oslepit dálkovými světly aby je paralyzovali a ti je pustili, a ti co přepínají na dálková světla před tím než minou protijedoucí auta. Jízda v noci je tím o dost únavnější.

Uživatelský avatar
Neniu
Příspěvky: 1151
Registrován: 01 kvě 2015, 02:00
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

#29 Příspěvek od Neniu »

Audi nemůže za to, že jimi jezdí tolik dementů. Několik jízd v Audi TT quatro mám za sebou také a nemyslím si, že jezdím jako dement. Ale že by to auto bylo nějak super pohodlné a super praktické, to se tedy rozhodně říci nedá ;-) Dementy potkávám v různých autech všech velikostí, od Smartu po Volvo či Scanii. Není to o autě, je to o řidiči.

Dovolím si malý návrh pro moderátory/administrátory. Tady na EB je jedna sekce pro nezařaditelné povídání. Na jiných, třebas tady http://www.temnakomora.cz/ , je část "Co mě těší" a "Co mě zlobí". Nešlo by takové dvě části udělat i tady? Aby ten, kdo se chce rozčilovat věděl, kam má jít a kdo se chce potěšit také? :-)
Jsem na cestě k šípku.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#30 Příspěvek od Nakadah »

Audi jako každá "prémiová" značka láká namachrované solventní dementy. Tak jako BMW, ale to už je spíš diagnóza než příslušnost ke klubu. Jak za sebou vidím masku BMW tak je mi jasné co bude...

Je to jak kdy, nicméně spíš bych já sám tvrdil, že denně potkám víc dementů ve Škodivkách. Octy, SuperBy, sem tam někdo v Rapidu a Fabce. Motorizace HTP zajišťuje že bude vždy ten první, i kdyby se ten motor měl rozpadnout.

Ale problém není v autech nebo jejich značkách. Problém je v lidech.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“