Stránka 2 z 4

Napsal: 15 čer 2017, 21:34
od sr71
ano ty rozmìry mùžu potvrdit, mám tady tøeba takovéto autotrafo se štítkovým výkonem (pøíkonem??) 920VA a rozmìry plechù jsou 95x45x80mm

Napsal: 15 čer 2017, 21:47
od Jonapo
myslím si,že dalo by sa ísť aj cestou triakového regulátora, popr,regulátor s fet tranzistormi, na to som myslel, či to niekto neriešil?

Napsal: 15 čer 2017, 21:58
od kovar
Zahoď to

Napsal: 15 čer 2017, 22:09
od rnbw


Napsal: 15 čer 2017, 22:15
od ZdenekHQ
Já bych do jednoduché triakové regulace taky nešel, i kdyby to byl obyčejnej vysavač bez regulace.
Možná jako experiment a s trošku "chytřejším" řízením triaku, aby si to uhlídalo RMS, teda reálnou efektivní hodnotu.
A s pořádným filtrem.

Napsal: 15 čer 2017, 22:26
od PeteBurns

Napsal: 16 čer 2017, 09:57
od mtajovsky
xmurgi píše:Existuju aj polovodicove menice. V pripade trafa treba pocitat, ze motor je navrhnuty na 60Hz. Pri nasich 50Hz bude vrniet o nieco menej spokojne.
Vysavače používají sériový motor. Tomu je frekvence (téměř) lhostejná.

Napsal: 17 čer 2017, 18:47
od Kremik
Nevyskytuje se podobný případ v dnešních pračkách se sériovým motorem? Ani při ždímání není na motoru plné síťové napětí, nebo ano? Tak by šlo použít regulátor odtud. Pokud by teda obešel tacho...

Napsal: 18 čer 2017, 20:13
od mi-ro
sr71 píše:ano ty rozměry můžu potvrdit, mám tady třeba takovéto autotrafo se štítkovým výkonem (příkonem??) 920VA a rozměry plechů jsou 95x45x80mm

Promiň ale mě nestačí ukázat nějakou krabičku s nápisem. 1kW motor bude při 120V potřebovat nějakých 8A. Tohle trafo snese 4A. Podle mě musí být autotrafo minimálně 500W a to už je kus železa.

Napsal: 18 čer 2017, 20:32
od KUBO
Zožeň do vysávača motor na 230V ak ho tak silou mocou chceš a nerieš kadejaké regulátory a trafa. V dnešnej dobe to nieje až taký problém. Podobnú záležitosť sme riešili v robote s priemyselným vysávačom. Nebol problém zohnať motor na 230V do 50€. Cena nového vysávača bola 230€, tak sa to oplatilo.

Napsal: 18 čer 2017, 21:48
od Artaban001
KUBO: tuhle variantu jsem doporučoval o list dřív. (Výměna agregátu za agregát na 230V)

Napsal: 19 čer 2017, 00:49
od ZdenekHQ
mi-ro píše:Promiň ale mě nestačí ukázat nějakou krabičku s nápisem. 1kW motor bude při 120V potřebovat nějakých 8A. Tohle trafo snese 4A. Podle mě musí být autotrafo minimálně 500W a to už je kus železa.
U autotrafa se přece nepřenáší veškerá energie jádrem. Druhá věc je dimenzování vodičů, tam se můžeme hádat... :)

Napsal: 19 čer 2017, 07:01
od mi-ro
Hádat nee, já chci požádat někoho, kdo mi vysvětlí výkony přenášené autotrafem. Celý výkon železem nepůjde, proud už vinutím ano. Taky jsem psal, že trafo bude alespoň 500W a to je motor 1kW. O hádání to není, to musí mít přesné fyzikální zákony, stejně jako výpočet trafa odděleného. Chci aby mi někdo namaloval trfao- dvě vinutí v sérii, popsal proudy jednotlivými vinutími a spotřebičem a výkon přenášený železem. Děkuji.

Napsal: 19 čer 2017, 07:55
od Olchor
Jádro žádný výkon nepřenáší, ani u klasického trafa. Ve finále je celý výpočet jen o počtu závitů, průřezu drátu a velikosti okna trafa. Čistě teoreticky - kdybych použil supravodič, můžu přenést velikááánský výkon i malinkým trafem.

Napsal: 19 čer 2017, 08:00
od procesor
Nesúhlasím...sýtenie sa musí dodržať.
Ja si autotrafo akože (pre názornosť) prevediem na trafo. Potom sekundár spojím s príslušným počtom závitov na primáre. Keďže tie prúdy majú opačný smer, môže byť to spoločné vinutie tenšie. V tomto prípade stačí navinúť celé vinutie vodičom cca na 4...5A. Na prierez jadra či trafo, alebo autotrafo to nemá vplyv.
Iba "okno" pre vinutia bude menšie, lebo menej medi.