Stránka 2 z 2

Napsal: 03 říj 2017, 16:40
od rezis
To je staré. Snad od 2016 platí při skupinu B- souprava nesmí překročit 3.5tuny. Na vozíky do a nad 750kg už se nehraje. A jezdím tak s autem s hmotností 2220kg a vozík má 1200kg tedy celkem 3420kg. Stavěli mě už několikrát a nikdy nebyl problém. Průser je když by to vážilo být 3501kg pak je potřeba E

Napsal: 03 říj 2017, 18:21
od Celeron
Teď jsem se ptal policajta z pardubický dopravky a je to přesně jak píše rezis.
Jo a do 4250 kg celkem stačí k B přidat 96-ku. 6 hodin teorie a 12 hodin praxe.

Napsal: 03 říj 2017, 18:41
od EKKAR
A každopádně nelze překročit limit váhy bržděnýho/nebržděnýho přívěsu pro daný vozidlo zapsanej ve "velkým techničáku" - na to se často zapomíná a berou se za správný informace odkudkoliv, přestože ty limity se i u stejnýho typu často odlišujou nejen podle motorizace, ale i podle vejbavy a dokonce i podle různejch ročníků výroby. V důsledku toho pak typově stejný vozidlo může mít v souvislosti s možnostma vůči přívěsům vícero "podtypů" a velice snadno může dojít k přestupku, pokud se majitel nějakýho vozidla v případě vlečení přívěsu řídí doporučením nebo informací získanýma od majitele jinýho ročníku výroby a ne z vlastního "velkýho techničáku"...

Napsal: 03 říj 2017, 18:46
od Celeron
A jak ti dopraváci někde u příkopa zkontrolujou velkej techničák? Maj je v databázi? Na to jsem se toho z dopravky nezeptal.

Napsal: 03 říj 2017, 19:03
od davemh
Není náhodou povolená hmotnost přívěsu napsaná i v malým techničáku?

Napsal: 03 říj 2017, 19:37
od EKKAR
Celeron píše:A jak ti dopraváci někde u příkopa zkontrolujou velkej techničák? Maj je v databázi? Na to jsem se toho z dopravky nezeptal.
Už třeba kvůli platným kontrolám STK je posledních několik let celá databáze evidovanejch aut v ČR pro policejní hlídky dostupná on-line, stejně jako databáze evidence obyvatel ... A navíc v tom malým techničáku to taky je - jenže spousta lidí se na to ani nepodívá a bere za správnou informaci od druhýho - příklad: "... já mám růmstra, ty máš růmstra, oba dva jsou jednačtyři, tak máme stejný i vlečený hmotnosti..." - bohužel, NEMAJÍ. Jeden je s kódem motoru BXW = €uro4, takže má povolenou váhu přívěsu 450/900 kilo, kdežto druhej je mladší s kódem CGGB, takže plní €uro5 - a vlečený hmotnosti má 450/1000 kilo ...

Napsal: 03 říj 2017, 22:41
od rezis
Celeron: Na tu 96 jsem zapomněl... Je to jak píšeš
Ekkar: mám pocit že to u nás neplatí. Tedy pokud za poslední dobu nebyla nějaká novelizace. Součet provozních nesmí přesáhnout 3.5t a okamžitá vozíku nesmí překročit maximální na tažném zařízení. V zahraničí toto neplatí a musí to sedět....

Napsal: 04 říj 2017, 08:24
od _luky_
...jsem nechtěl spustit takovej flame. Jen jsem chtěl upozornit, že není třeba "C". Sám jsem si B+E udělal asi před 5ti lety. A osobně jsem aktuální formulaci v zákoně nepochopil, takže jsem rád, že mám B+E.
A ano, povolená hmotnost nebrzděného a bezděného přívěsu je uvedená i v malých techničáku. Třeba u mého Partnera mám brzděnej max. 1600kg. Posledně jsem táhnul velký vlek 700kg + 2t písku. :-)
Přiznám se, že s vlekem mě PaCH ještě nikdy nezastavili.