Výber jazdenky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#16 Příspěvek od vicious »

Fabiu si nekupuj, radšej sa poobzeraj po šesť elkovej Ibize

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#17 Příspěvek od fredis »

Nebo raděj osmičkový BMW. :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#18 Příspěvek od DELONG »

Golf IV 1,6 16V (kód BCB AZD) boli motoricky dobré až na EGR ale ktorí EGR je dobrý že? Ale ak ti nevadí že sa sere elektrika hlavne zámky tak je to super dobré auto . Ale len to to jediné. Ostatné motorizácie golfov IV stáli za h....o .
Údržba je tiež primitívna . Rozvod vcelku jednoduchý výmena po 90000km.
Tu ale zaplatíš troška viac jak za Saxo či Tháliu. Pričom prdel ti odvezie aj to aj to tak včil buď múdri .

Za koncern VW si priplatíš hlavne za tú značku či logo VW :lol: s tým počítaj .
Tie to autá Golf IV sa dakedy kradli tak isto aj Ochcávky teraz bežia skorej nové Ochcávky a Passat .

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#19 Příspěvek od DELONG »

fredis píše:Nebo raděj osmičkový BMW. :lol:


To radšej Lambo alebo Ferrari :lol: . Alebo zrovna Veyrona .

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#20 Příspěvek od MetalGod »

Jo, Bugatti je taky jediná pořádná francouzská značka :D. I když německá.

Každopádně ale nekupuj Logana, nebo Thalii - tam Ti vážně hrozí, že se přes noc na parkovišti na jeho zadním okýnku objeví buď zelenej trojúhelník se "Z" uprostřed, nebo velkej reflexní oranžovej trojúhelník, nebo Ti na střechu někdo dá rakev s věncem.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#21 Příspěvek od Duvsan »

Ani ochcávku, ani prase. Ani Daciu, ani Ladu. Bramborák a pod., to si nechajte. Držme sa pri zemi.
Urobme sumár. Fiata prečo nie? Hnije? Kazí sa?
Renault hnije, spoľahlivosť a diely myslím že v pohode.
Peugot hnije a drahý servis. Správne?

Vychádza mi z toho ten Golf, Fabia a Saxo. To za štvorkilo ma provokuje, už len na hranie. Mohol by som sa na ňom učiť a Fabiu si za čas nechať.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:...
Fiat chápem že je poruchový?
Talian čo má s našou zimou? Hrdzavie? Elektronika (kontakty)?
....
Mne sa asi najviac pozdával Golf 4, 1.6l, z AAA.
....
Vymeniť jedničkovú haťapku za dvojkovú, no to neviem. Musel by som sa v tom povoziť.
...
Taliáni obecně nedobře startujou v našich zimách, často mizerně topí, zamrzají zámky, stahovačky oken atd - prostě už při konstrukci není moc dobře vyřešená ochrana před zatečením a zamrznutím vody v jemný mechanice a v elektronice. Navíc v podmínkách zimního solení reznou a zase - sůl a mizerně chráněná elektronika dává dohromady nedobrý chování u exemplářů staršího data výroby. Nový auto je good, ale 6-8letý už stojí za hojno, guma na chráničkách konektorů zpuchří a slaná voda zaleze všude.
DELONG píše:Golf IV 1,6 16V (kód BCB AZD) boli motoricky dobré až na EGR ale ktorí EGR je dobrý že?
...
Údržba je tiež primitívna . Rozvod vcelku jednoduchý výmena po 90000km.
....
Rozvody jsou samostatná kapitola. Koncern píše, že 90 000km je proběh do 1. kontroly, pak každejch 30 000km navíc se má řemen kontrolovat a "podle potřeby vyměnit" (citace z koncernový literatury).
ALE.
Nikdo a nic neřeší časový stárnutí polymerů, ze kterejch jsou řemeny vyrobený. Výrobce počítá životnost auta na 5 let a potom potopa. Je jim ganz putna u prdele jedno, jestli to auto za tu dobu nalítá 60 tisíc nebo 150 tisíc. Už se poučili a v souladu s výrobcema motorovejch olejů dávají výměnnou lhůtu 15 tisíc NEBO 1rok, podle toho, co nastane dřív. Ale už nikdo nikde nenapíše, že třeba převodovka má náplň s životností maximálně 8 let - protože to je víc než těch 5, který oni počítají jako plánovanou dobu života auta. Pro ně má převodovej olej životnost na dobu celý OD NICH PLÁNOVANÝ životnosti celýho auta - basta, fertig, finito. Co je dýl jak 5 let, je "celoživotní"....
TAKŽE BACHA - VÝROBCI OZUBENEJCH ROZVODOVEJCH ŘEMENŮ VE SVEJCH INTERNÍCH MATERIÁLECH UDÁVAJÍ, ŽE MAXIMÁLNÍ ŽIVOTNOST ROZVODOVEJCH ŘEMENŮ JE V SOUHRNU ČASOVÝ ŽIVOTNOSTI I PROVOZNÍHO OPOTŘEBOVÁNÍ JE 15 LET NEBO 150 000KM - přitom se bere každej další 1 rok věku řemenu nad 5 let jako dalších ujetejch 10 000km. Neboli - pokud má auto 10 roků, je potřeba k najetým km na tachometru přičíst dalších 50 000km - a výsledek udává úměrný opotřebování řemenu. Proto jsem i já nechal rozvoďák preventivně vyměnit už při cca 83 000km na tachu, protože v tu samou chvíli auto mělo 9 let - neboli ekvivalentní "nájezd řemenu" byl v tu chvíli už přes 120 000km (83 000 na tachu + 4 roky nad 5letou hranici věku) !!!!!! Výsledek je, že v podstatě každý auto s nájezdem menším jak 30 000 ročně a starší jak 5-6let naprosto běžně "přejíždí rozvoďák" o desítky tisíc km a riskuje přitom fatální havárii rozvodu svýho motoru ... Za to, že nepotkáváme víc potkanejch motorů vděčíme jen a jen rezervám, který v těch řemenech jsou konstrukčně vnesený - až se jejich výrobci naučej konstruovat kurwítka stejně jako se to naučili výrobci například elektroniky, bude hůř ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#23 Příspěvek od DELONG »

Renault problém jak s motorom tak s elektrikou.Špatný prístup k oprave. Napríklad štartér.
Peugeot to isté navyše zastaralé motory .Olejničky tečie s ních olej .

Golf IV , Saxo . Je to na tebe.
Fábiu obíď oblúkom hlavne dvojkovú radu krhličku :mrgreen: .

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#24 Příspěvek od DELONG »

EKKAR píše:
DELONG píše:Golf IV 1,6 16V (kód BCB AZD) boli motoricky dobré až na EGR ale ktorí EGR je dobrý že?
...
Údržba je tiež primitívna . Rozvod vcelku jednoduchý výmena po 90000km.
....
Rozvody jsou samostatná kapitola.
Ekkare súhlasím s tebou .
Viem že životnosť rozvodu nezáleží len od km ale aj od rokov.

To výrobca udáva v dielenských príručkách. Ale ak bežne ročne najazdíš 20000km tak do 5 rokov musíš remeň vymeniť. Teda mal by si.
A ak si kúpiš jazdenku tak to je prvé že sa mení rozvod ! Bez ohľadu aký tam bol. Teda mal by si :lol: .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

DELONG píše:
EKKAR píše: Rozvody jsou samostatná kapitola.
Ekkare súhlasím s tebou .
Viem že životnosť rozvodu nezáleží len od km ale aj od rokov.
To výrobca udáva v dielenských príručkách.
...
Právě - že jenom v dílenskejch příručkách !!!!
Ale obyčejnej uživatel ví jen to, co má v návodu a maximálně v servisce - při 90 000km první kontrola a pak každejch dalších 30 000 km opakovaná. Pokud těch 100-120 tkm nalítá první majitel a další kupec rozvoďák preventivně vymění/nechá vyměnit, je to OK. Ale pokud má auto nefiremní majitel, najezdí za 10 let nějakejch 60-80tkm a pak ho prodá - a další majitel si myslí, že má ještě dalších 10tkm do povinný kontroly a pořád ještě to bude v poho, tak ve skutečnosti má na rozvoďáku ekvivalent nájezdu 110-130 tisíc - A NEVÍ VO TOM!!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#26 Příspěvek od Duvsan »

EKKAR píše:Já bych fóbliji s trojhrncem zas tak úplně nezavrhoval - ale vzhledem k výkonům a spolehlivosti bych šel do "dvojkový" s výkonovou variantou 51kW. Tam už jsou vychytaný motorový vrozený nemoce včetně jinýho zavěšení motoru, takže ten zvukovej projev aspoň uvnitř je mnohem přijatelnější, než "vžííí! vžíí! vžííí!" jedničkovýho agregátu.
DELONG píše:Fábiu obíď oblúkom hlavne dvojkovú radu krhličku :mrgreen: .
A teraz čo?

Zaujímavé počítanie.
MetalGod, čítaj.

Asi si tie špekulácie odložím.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Rozdíl mezi jedničkovou a dvojkovou fóblijí je v podstatě podobnej, jako mezi favořiťou (na Slovensku Škoda Hovoriť) a felichčijí. Motorizace podobný, tvary modernější, výbavový prvky poplatný době, životnost i opravitelnost veskrze podobná. Otázka proč (v době výroby trojkový fóblije) volit jako ojetinu radši dvojkovou než jedničkovou má stejnou odpověď, jako otázka v době prvních let výroby fóblije - koupit ojetou favořiť nebo ojetou felichčiji? Vpodstatě je odpověď jedna - cena. Kdo měl hluboko do žlabu, kupoval favořiť, kdo měl na dražší, koupil felichčiji. Kilometrovou výdrž mají obě generaci v podstatě stejnou, novější generace má ale některý konstrukční vylepšení proti starší - felichčiji beru jako druhou generaci favořitě - ona ani nic jinýho nebyla. U fóblije platí nemlich to samý - vnitřní prostor kastle je srovnatelnej, velikost kufru taky, jízdní výkony jakbysmet. Modernější motory novější generace ale určitě mají míň nalítáno a mají odchytaný konstrukční problémy líp než starší generace - samozřejmě nedokážu odhadnout, jak se ke konkrétnímu autu choval(i) jeho předchozí majitel(é) - ale to se dá zjistit při servisní obhlídce, kterou každej jen trošku seriózní prodejce před koupí dovolí.

A jako poslední věc - velkobazarům jako jsou "písmenka" bych se vyhnul obloukem o poloměru několika světelnejch roků, protože to jsou podvodníci a zloději největšího kalibru. A ne jen "písmenka", ale i další jako AutoESA atp. Auto nafotí a dají na net s tím, že ho na požádání dovezou na libovolnou pobočku - leda h0vn0, protože když tam přijdete, řeknou "... ono se nám někde zaseklo, měli ho objednaný na druhým konci republiky a ještě ho nestačili převézt, ALE MÁME TADY DALŠÍ STEJNĚ DOBRÝ..." a snažej se zájemce natlačit do koupě jinýho auta, který samozřejmě vidí na místě poprvé v životě a už vůbec ho nemá možnost ani trošičku "proklepnout" po internetu jako to předchozí.

Já osobně můžu jako dobrou volbu doporučit auta prodávaný komisně ŠkoFinem jako zabavený lízingy nebo auta odebraný z operativního lízingu. Ty v drtivý většině podvodný nejsou - na rozdíl od "ročních vozů" prodávanejch nejrůznějšíma prodejcema bez možnosti ověření původu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#28 Příspěvek od Atlan »

Ja doporucujem najst babu, ozenit sa, spravit dieta. Aby ta podobne vymysli presli :D
Auto mas. Fu guje tak do neho nehrab a voz sa.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#29 Příspěvek od Duvsan »

Už som doň hrabal. Vymenil som kabeláž do dverí a poriešil centrál a pritom vymenil oba pravé zámky. Ďalej som si nechal vymeniť olej v prevodovke a brzdovú kvapalinu. Kúpil som ich sám a menil mi ich známy. Motorový olej by mal byť nový, risknem to a nechám si ho na budúci rok. V pláne sú brzdové valčeky, predný ľavý podblatník a spodný kryt motora. Ešte som nespomenul výmenu manžety na tiahle riadenia.

S tou ženou to bude ťažšie. :D

Dvojková Fabia podľa mojich informácií viac dala na šetrenie. Napr. plech vo dverách pod tapacírom je u mňa priskrutkovaný, v dvojkovej je prinitovaný. Vymeň potom zámok, keď sa ti zlomí úchyt tiahla. Ďalej by ma zaujímala antikorózna úprava (šetrenie). U mňa by to malo byť poctivé. Iste, niektoré technické veci okolo motora a ďalej áno, to jasné.


Že prečo musím toľko vyšliapávať pri rozbehu. Aha. Stiahol som to odtiaľto. Nedarí sa mi nájsť krivky ostatných motorov.
Aspoň keby do toho nehúkal ten vysávač. Koľko je v tom valcov je mne osobne jedno, kľudne dva.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#30 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:...
Ekkare, myslím si, že medzi Favoritom a Felíciou tie rozdiely boli citeľnejšie. Ale nebudem sa hádať.
Dvojková Fabia podľa mojich informácií viac dala na šetrenie. Napr. plech vo dverách pod tapacírom je u mňa priskrutkovaný, v dvojkovej je prinitovaný. Vymeň potom zámok, keď sa ti zlomí úchyt tiahla. Ďalej by ma zaujímala antikorózna úprava (šetrenie). ....
Základní skelet kabiny byl shodnej, měnila se přední část kvůli možnosti záměny uchycení jinejch náprav a agregátů - aby do kastle šel zavěsit i motor VW 1,6 16V benzín a 1,9SDI nafta spolu s příslušnou převodovkou a nápravou. Další úpravy kastle se týkaly zadní části kvůli kulatějšímu tvaru, byly víc vyztužený prahy u kombíku, aby se ve vyšších rychlostech tolik nekroutil. Kvůli vyšším výkonům to nebylo, koncernová litinová "jednašestka" měla 77 kobyl a nejvýkonnější OHV třináctistovka z favořitě měla těch kobyl 68 - rozdíl 9 HP není tak vysokej, aby měl význam. Důležitější byl rozdíl v točivejch momentech. Víc rozdílů kromě estetickejch tam nebylo. Dvojková fábula má těch konstrukčních změn proti jedničkový víc, než měla feli proti fáčku. Skelet je sice v základu stejnej, ale je v něm víc prvků z vysokopevnostní oceli lisovanejch za horka, takže při vyšší pevnosti je lehčí - rozdíl je asi 30 kilo, což je u auta velikosti fóblije docela dost. Motory už jsem zmínil, dvojková má ve vejbavách víc airbagů než první - ta měla v základu jen pytel pro řidiče, dvojka má i pro spolujezdce. Vyšší vejbavy mají boční bagy v sedačkách, nejvyšší i hlavový nade dveřma - ty jednička vůbec neměla. I kvůli tomu má dvojka ty vysokopevnostní výztuhy kolem dveří - je celkově bezpečnější v pasívním módu.

Výměna stahovačky nebo zámku - no bóže, tak těch pár trhacích nejtů ve dvojkový fóbliji odvrtáš a po opravě zanejtuješ z5. Furt je to jednodušší oprava, než kdyby to zavařili natvrdo plech na plech a "s Pánom Bohom" ...

A neber mě jako jen že prosazuju koncern - já ti tady píšu všecky informace, který jsem sehnal o autech, který mě zajímaly než jsem před lety vyměnil svýho formana. Když si seženeš někoho, kdo má podobnou sumu informací o koncernovejch autech PSA nebo Rencek/Nissan případně Fiat/GM, můžeš je porovnat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“