Hille, neseknul ses s tou kompenzačkou o jeden řád?
Protože třeba metrovej stíněnej kablík běžný kvality a průměru živý žíly má okolo 150pF žíla/stínění, některé mizernější i víc.
Paradoxně asi nejlepší z hlediska kapacity /ale horší po stránce stínění/ je ten oválný šedý stíněný kablík, běžně používaný u litovelských šasi a gramofonů, od zkratovače k výstupu. Nevím už, jaký přesně to má označení, ale ten kablík má pravým PE izolovaný živý žíly 0,15 a má pod 100pF/m.
Bohužel má ale tak řídký stínění, že v dnešním, obecně horším elmg. prostředí, s malým signálovým napětím a na vyšší impedanci už nevyhoví.
Je to ten samý dvoužilový, oválný šedý kablík, co s ním jsou komplet propojovaný všecky vstupy zesilovačů a gramofonů AZS/NZC.
Dělal se krátce i v černý a s černými konektory, ale dávali to myslím jen na výstupy samostatně prodávaných šasi. Naposled jsem ten černej s černým konektorem /a eště blbě zapojeným/ našel na samostatně koupeným HC15 při celkem dramatický přestavbě NZC130.
To je vlastně jinak výbornej zesilovač AZS100L a HC13, bohužel ale bez korekčáku pro MM, kterej jsem musel dovnitř dodělat. Výsledek byl i s podprůměrnou a lacinou VM2204 /prý odpad z výběru VM2103/ překvapující. Kdyby se mi tehdá chtělo ještě hrabat do zesilovače, abych z těch GD607/617 vybouchal těch 10W na kanál co umožňují, tak by to byla výborná reprodukční souprava /s jedním rezervním vstupem/ pro téměř kohokoli a bezpečně v rámci DIN45500, tedy HiFi.
Jenže to obnášelo o 20VA větší trafák /z AZS179/ a hlavně pevnej stábl na 25V /z téhož AZS179/ a do toho už se mi fakt nechtělo.
Když jsem si představil ten vomrd s kliďákama a drátováním...nee.
Vstupní tlačítkovej přepínač by šel šikovně přepojit tak, že by tam ty rezervní vstupy mohly být dva, tedy MGF a TUN /ten další by přibyl tím přepojením kontaktů při všech tlačítkách vytlačených/.
Mám to někde i sepsaný, co všecko by bylo potřeba udělat, kdyby se někdo móóc nudil a chtěl si nějakou odloženou AZS100L přestavět.
Vytáhl jsem si zažloutlý listy z bloku s poznámkami k "Revoxu". Stavěl jsem jej několikrát a tohle jsou moje poznámky k němu, bez úprav :
1/ T1 - BC179C Unitra i RIZ jsou špatné, lepší je BC179C Sie, BC214C Sie. Nejlepší je BC415 Sie.
2/ T2 - nevybraný KC509 je na tomto místě špatný. Vyzkoušené 4ks KC509, 2ks BC109 Sie, 3ks BC184C Ph a 2ks BC413C Sie, ten je absolutně nejlepší, jakoby tam nebyl!
Pozn. aut.: Dnes by mohla na T1 jistě dobře vyhovět vybraná KC309F.
3/ Všecky odpory TR161
4/ K R1 paralelně polystyren TGL5151 100pF pro VM2102 a 30cm st. kabelu.
5/ C2=10uF elyt je zbytečně moc, předzesilovač zesiluje hluky vyp. mechanismu! Pro Fd=20Hz postačil zelený ax. MKT svitek ERO 2,2uF/63V. Pozn. aut.: Dneska asi dosažitelný Wima 2,2uF/50V, nebo axiál TC205.
6/ R14 musí být stabilní keramický typ TP015-016 s UHLÍKOVOU, ne metalizovanou vrstvou, metalizovaný dává nepravidelné praskoty!
7/ C8 použitý TF011 47uF/40V s paralelním ax. zeleným svitkem ERO 0,1uF-100V.
8/ Paralelně k C6 a C7 /ax. zelené ERO 0,1uF-100V/ připojit tantaly TE156 10uF/50V. Separace na Fd přes zdroj!
9/ Napájení ze stab. zdroje. Stíněné trafo M12x15 2x20V, 28z/V. 4xKY131 každá v sérii s TR212 6j8, bloky ker. 4x10k/250V, filtr 2xTF024 1.000uF/40V, KF507/KF517 vějíř, 2xBC177, 2xKC507, 2xKZ260/20 na nich bloky TE154 20uF/25V. Napětí výstupů nastavené 2+2 TR161. Výstup 2x21V/1% omezení 100mA, výstupy bloky 10k/250V + TE156 10uF/50V.
Třeba Ti to k něčemu bude dobrý, třeba ne, to je ostatně jedno.
Já si psal takovéhle šmíráky vždycky, když mě něco háklivějšího začalo dusit, tak abych se v tom pak neztratil
Můžu třeba i zkusit cinknout Pavlíkovi či Bohoušovi, ale jsem si málo jistej, že si z téhle etapy života cokoli pamatujou
Pavlík mě stejně jak dycky pošle do prdele, odkáže na některý AD a ještě přidá pár jedovatostí o tom, že chudý by HiFi stavět neměli