Průtokoměr? Poznáte v čem byl?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od p32 »

V letadle se zbytečnosti jako budíky, na které vlastně nikdo nekouká, tak prostě nedávají. A už vůbec ne někam mimo kabinu. Při kontrole čehokoliv si připojují své budíky servisáci, podle toho, co dělají. A v "technických místnostech" letadla se už vůbec nestrkají.
Prostě je možné, že je to budík z nějakého pomocného kontrolního zařízení, co se připojovalo k Delfínu či Migu 17-19. U Albatrosu ani MIGu 21F a novějších nic takového starého nebylo. V kabině nakonec nikoho nějaký průtok něčeho nezajímá, má tam jen kontrolky stavu a tlaku něčeho a tyto blbosti bývají stejně na boku jako podružné, protože je kontroluje technik před startem a pilot má na starosti důležitější věci, proto je má přímo na předním panelu.

Uživatelský avatar
kaja4
Příspěvky: 437
Registrován: 28 zář 2008, 02:00
Bydliště: kraj olomoucký

#17 Příspěvek od kaja4 »

toto mi odpověděl kamarád ,co létal
Je to samozřejmě průtokoměr, ten vysílač průtoku je z Mesitu, ale kde to bylo instalováno, to bych musel pracně zjišťovat

Uživatelský avatar
decmen
Příspěvky: 572
Registrován: 25 zář 2013, 02:00
Bydliště: Chlumec n.C.

#18 Příspěvek od decmen »

Já bych to viděl spíš na tank.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#19 Příspěvek od EKKAR »

p32 píše:V letadle se zbytečnosti jako budíky, na které vlastně nikdo nekouká, tak prostě nedávají. A už vůbec ne někam mimo kabinu. Při kontrole čehokoliv si připojují své budíky servisáci, podle toho, co dělají. A v "technických místnostech" letadla se už vůbec nestrkají.
...
Kecáš - a dobře to víš. Minimálně v čenichu aeráckejch tryskáčů jsou kontrolní budíky na palubní elektrickou instalaci NAPEVNO právě proto, aby technik mohl jen otevřením krytu a zmáčknutím kontrolního tlačítka bez jakýhokoliv dalšího vybavení zkonstrolovat stav palubní baterky hned i mezi startama - ANIŽ BY K ÉRU COKOLIV DALŠÍHO PŘIPOJOVAL. Tenhle průtokáč může bejt něco podobnýho. A ani s těma budíkama, který jsou jako důležitý vždycky na palubní desce nemáš pravdu - takovej P-38 Lightning (sorry za překlep - znalí pochopí, blbci se ptají) měl například motorový přístroje umístěný sice tak, aby na ně pilot viděl - akorát ne na palubní desku, ale na vnitřním boku motorovejch gondol - dva metry do strany od pilota ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 13 led 2018, 00:27, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od p32 »

Co to je za moderní letadýlko, ten P-39 Lighning? Nebo sem pleteš nějaké vykopávky záměrně? No a aby bylo jasno, elektrickými budíky fakt žádný petrolej či hydraulika neprolézá. Asi sis spletl to, o čem je řeč. Mimochodem, jako motorář, sedačkář a zbraňový technik na MIG 21F a L39 jsem nic takového neviděl. Je možné, že na starších typech to bylo možné, ale o tom nic nevím.
Původně jsem si stejně myslel, že někdo dává hádanku, ke které ví odpověď, ale teď to vypadá, že každý dává odpovědi na to, co se nikdo neptal. :wink:

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#21 Příspěvek od PavelFF »

No vida, jak se rozproudil hovor. A přitom taková blbost,co?

Ještě doplním, že ta červená nastavovací ručička je svázaná s kontaktem, který má vzadu vývody. Když měřená veličina(černá ručka měřáku) dostoupí na přednastavený údaj , sepne spínač.

Odpověď k hádance neznám. Jen jsem chtěl zjistit, jestli nevyhodím něco, co může mít nějakou nenulovou cenu.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#22 Příspěvek od Celeron »

kaja4 píše:toto mi odpověděl kamarád ,co létal
Je to samozřejmě průtokoměr, ten vysílač průtoku je z Mesitu, ale kde to bylo instalováno, to bych musel pracně zjišťovat
Meleš naprostý nesmysly. Je to přímo průtokoměr, viz fotka zadku, kapalinový přívody, žádnej vysílač. Elektrický průtokoměry měly vysílač v podobě vrtulky v potrubí co přes pididynamo generovaly napětí a přijímač byl elektrickej měřák v kabině.
A co by dělal znak Mikrotechny na Mesiťáckým přístroji mi zajisté dokážeš zodpovědět. Koukni se na můj včerejší odkaz, tam ten znak Mikrotechny je, jen je tvarově trošku pozměněnej. :roll: A že Mikrotechna vyrábí a vyráběla letecký přístroje, to se zpochybnit jaksi moc nedá. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#23 Příspěvek od fredis »

Konkrétně v "zavazadláku" MiG 21MF žádný budíky nebyly... Jediná krytka na něm, co se otvírala a zavírala, byla na manipulaci s inerčním spínačem SRZO2 :wink: .
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#24 Příspěvek od PavelFF »

Zvědavost mi nedala a napsal jsem včera dotaz do Mikrotechny. Kupodivu mi pánové ihned odpověděli. Vyráběli to asi od 1975 do 1985. Překvapivě to měřilo průtok plynu a používalo se to v telekomunikacích. To bych vůbec nečekal.
Tehdy se kabely tlakovaly, tak to asi bude na to.
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=te ... 2384OK.JPG
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=te ... 2390ok.jpg
Přílohy
Prutokomer_.jpg
(218.55 KiB) Staženo 38 x

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“