Průtokoměr? Poznáte v čem byl?
Moderátor: Moderátoři
V letadle se zbytečnosti jako budíky, na které vlastně nikdo nekouká, tak prostě nedávají. A už vůbec ne někam mimo kabinu. Při kontrole čehokoliv si připojují své budíky servisáci, podle toho, co dělají. A v "technických místnostech" letadla se už vůbec nestrkají.
Prostě je možné, že je to budík z nějakého pomocného kontrolního zařízení, co se připojovalo k Delfínu či Migu 17-19. U Albatrosu ani MIGu 21F a novějších nic takového starého nebylo. V kabině nakonec nikoho nějaký průtok něčeho nezajímá, má tam jen kontrolky stavu a tlaku něčeho a tyto blbosti bývají stejně na boku jako podružné, protože je kontroluje technik před startem a pilot má na starosti důležitější věci, proto je má přímo na předním panelu.
Prostě je možné, že je to budík z nějakého pomocného kontrolního zařízení, co se připojovalo k Delfínu či Migu 17-19. U Albatrosu ani MIGu 21F a novějších nic takového starého nebylo. V kabině nakonec nikoho nějaký průtok něčeho nezajímá, má tam jen kontrolky stavu a tlaku něčeho a tyto blbosti bývají stejně na boku jako podružné, protože je kontroluje technik před startem a pilot má na starosti důležitější věci, proto je má přímo na předním panelu.
Kecáš - a dobře to víš. Minimálně v čenichu aeráckejch tryskáčů jsou kontrolní budíky na palubní elektrickou instalaci NAPEVNO právě proto, aby technik mohl jen otevřením krytu a zmáčknutím kontrolního tlačítka bez jakýhokoliv dalšího vybavení zkonstrolovat stav palubní baterky hned i mezi startama - ANIŽ BY K ÉRU COKOLIV DALŠÍHO PŘIPOJOVAL. Tenhle průtokáč může bejt něco podobnýho. A ani s těma budíkama, který jsou jako důležitý vždycky na palubní desce nemáš pravdu - takovej P-38 Lightning (sorry za překlep - znalí pochopí, blbci se ptají) měl například motorový přístroje umístěný sice tak, aby na ně pilot viděl - akorát ne na palubní desku, ale na vnitřním boku motorovejch gondol - dva metry do strany od pilota ...p32 píše:V letadle se zbytečnosti jako budíky, na které vlastně nikdo nekouká, tak prostě nedávají. A už vůbec ne někam mimo kabinu. Při kontrole čehokoliv si připojují své budíky servisáci, podle toho, co dělají. A v "technických místnostech" letadla se už vůbec nestrkají.
...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 13 led 2018, 00:27, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Co to je za moderní letadýlko, ten P-39 Lighning? Nebo sem pleteš nějaké vykopávky záměrně? No a aby bylo jasno, elektrickými budíky fakt žádný petrolej či hydraulika neprolézá. Asi sis spletl to, o čem je řeč. Mimochodem, jako motorář, sedačkář a zbraňový technik na MIG 21F a L39 jsem nic takového neviděl. Je možné, že na starších typech to bylo možné, ale o tom nic nevím.
Původně jsem si stejně myslel, že někdo dává hádanku, ke které ví odpověď, ale teď to vypadá, že každý dává odpovědi na to, co se nikdo neptal.
Původně jsem si stejně myslel, že někdo dává hádanku, ke které ví odpověď, ale teď to vypadá, že každý dává odpovědi na to, co se nikdo neptal.
No vida, jak se rozproudil hovor. A přitom taková blbost,co?
Ještě doplním, že ta červená nastavovací ručička je svázaná s kontaktem, který má vzadu vývody. Když měřená veličina(černá ručka měřáku) dostoupí na přednastavený údaj , sepne spínač.
Odpověď k hádance neznám. Jen jsem chtěl zjistit, jestli nevyhodím něco, co může mít nějakou nenulovou cenu.
Ještě doplním, že ta červená nastavovací ručička je svázaná s kontaktem, který má vzadu vývody. Když měřená veličina(černá ručka měřáku) dostoupí na přednastavený údaj , sepne spínač.
Odpověď k hádance neznám. Jen jsem chtěl zjistit, jestli nevyhodím něco, co může mít nějakou nenulovou cenu.
Meleš naprostý nesmysly. Je to přímo průtokoměr, viz fotka zadku, kapalinový přívody, žádnej vysílač. Elektrický průtokoměry měly vysílač v podobě vrtulky v potrubí co přes pididynamo generovaly napětí a přijímač byl elektrickej měřák v kabině.kaja4 píše:toto mi odpověděl kamarád ,co létal
Je to samozřejmě průtokoměr, ten vysílač průtoku je z Mesitu, ale kde to bylo instalováno, to bych musel pracně zjišťovat
A co by dělal znak Mikrotechny na Mesiťáckým přístroji mi zajisté dokážeš zodpovědět. Koukni se na můj včerejší odkaz, tam ten znak Mikrotechny je, jen je tvarově trošku pozměněnej. A že Mikrotechna vyrábí a vyráběla letecký přístroje, to se zpochybnit jaksi moc nedá.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Zvědavost mi nedala a napsal jsem včera dotaz do Mikrotechny. Kupodivu mi pánové ihned odpověděli. Vyráběli to asi od 1975 do 1985. Překvapivě to měřilo průtok plynu a používalo se to v telekomunikacích. To bych vůbec nečekal.
Tehdy se kabely tlakovaly, tak to asi bude na to.
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=te ... 2384OK.JPG
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=te ... 2390ok.jpg
Tehdy se kabely tlakovaly, tak to asi bude na to.
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=te ... 2384OK.JPG
https://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=te ... 2390ok.jpg
- Přílohy
-
- Prutokomer_.jpg
- (218.55 KiB) Staženo 38 x