Stránka 2 z 51

Napsal: 26 úno 2018, 16:44
od PixelOrgy
Na Brno celkem kvalita, rano auto reportovalo -9.5°C, definitivne to zabalil i vyhrev volantu (uz nejakou dobu ho ale podezrivam z nespoluprace) a ja jsem premyslel, jak ridit a zaroven se volantu nedotykat. Moc to nejde.

V praci (asi za odmenu) pres vikend asi nejelo topeni, protoze v kanclu bylo rano kolem 15°... ale furt dobry, kolegum o kus vedle pruvan pres vikend otevrel asi spatne dovreny okno a meli tam dneska 3°, tak jeli domu :-D

Napsal: 26 úno 2018, 16:55
od Achab
Svého času byla v práci kvůli zimě dokonce stávka - snad první od roku 1948.
Kotelník se ožral tak, že do rána zamrzlo i topení. :)

Napsal: 26 úno 2018, 17:03
od Celeron
Achab píše:U mě větší zima odhalila rozštelované tepelné pojistky u přímotopů. Při delší době provozu některé vypínají dřív než termostat, je to znát i na poklesu teploty v místnosti. Ale těch pár dní už to vydrží...
Nevydrží, s každým rozepnutím se ti vyprskaj víc a víc až kleknou úplně. Co tam máš, hnědej kvádřík s dvěma fástony a bimetalovým diskem?
Jo a může za to ten, kdo na přímotopu někdy něco sušil. :wink: Jak ten italskej pojistkovej bimetal jednou rozepne, tak už to jede...

Napsal: 26 úno 2018, 17:12
od Achab
Jsou to holé bimetaly přinýtované přímo na nosném izolantu topného tělesa. Asi nezbyde než je nahradit jiným typem, nebo úplně vyřadit. Na přímotopech se nic nesuší, ale mají už skoro 20 let...

Napsal: 26 úno 2018, 17:17
od Celeron
Jo to máš ty potvory s topnou klikaticí 2 x 1kW prostrkanou skrz něco jako slídovej nosič a ty bimetaly jsou přinejtovaný na hraně toho nosiče. Kdysi jsem jich měl pytlík, ale výrobce je už pár let odmítá dodávat.

Napsal: 26 úno 2018, 17:29
od Achab
Označení je DAVO, ale už nevím kdo to vlastně vyráběl. Byly v provedení s ventilátorem nebo bez. Standard 2×1kW, ale daly se sehnat i samostatná tělesa 2×1,5kW.

Napsal: 26 úno 2018, 17:48
od BOBOBO
Včera večer -12 a v poho 3,5km na pivo . Dnes teplota nyní stejná , ale budu přítomen u manželky . Jo a topím pro jistotu v nebytových prostorech .

Napsal: 26 úno 2018, 18:11
od Achab
Na Sibiři by kvůli těm pár stupňům snad ani nezatápěli...
Děti na Sibiři nezastaví v chození do školy ani padesátistupňový mráz.

Napsal: 26 úno 2018, 18:35
od Celeron
Novinářská kachna, koukni na Ventusky. Nikde na Sibiři už týden nebyla 2 m nad zemí větší zima než -40. -50 je až někde kolem 9 km vysoko.
Na severním pólu je při zemi pouhejch -10. Zato na jižním je -50. Zvláštní, na jižní polokouli by mělo být pozdní léto. :)

Napsal: 26 úno 2018, 18:42
od Achab
Zpráva je skoro tři měsíce stará, ale hodí se k tématu...

Napsal: 26 úno 2018, 18:43
od monterjirka
MetalGod píše:Tak se hlavně vyhejbej ... obchoďákům. ...
Existují tvrzení, že je hodně špatné pro šíření chřipky, když tlačíš vozík, nevíš kdo ho měl v ruce, a přitom bereš do ruky potraviny...

Tak si preventivně udělejte svařák nebo si dejte skleničku koňaku, slivovičky,... aby vás ty bacily neporazili...

Já jsem pár dní nenuloval teploměr a mám tu nejnižší naměřenou -19 :(

Napsal: 26 úno 2018, 18:50
od konosuke
už chodím do rachoty s chorobou šestý (!) týden a ne se toho zbavit, na felčary a jejich čárymáryfuky nevěřím, pilulky z apatyky mají účinnost lentilků nikoho neohrožuji - na bojišti jsem ve firmě sám, naopak ! chyt jsem nejspíš víra v MHD, marketu nebo hospě, na kole jezdím furt co by ne, chodník klouže méně než vozovka, tož tak asi jo a na ciferníku Auriol z Lidlu zrovna máme -8°C

Napsal: 26 úno 2018, 19:04
od Artaban001
je zvláštní, že od doby, kdy má pracovní činnost probíhá většinou venku pod širým nebem, tak jsem nějak extra nemarodil. A v takovým počasi je docela sranda "bojovat" z kabelem, kterej je normálně celkem poddajnej - a v takovým mrazu je to docela namáhavá činnost jej smotat..
PS:
nevíte někdo, při jakým mrazu to vzdají alkalický baterie?

Napsal: 26 úno 2018, 19:08
od Achab
Jaké kabely taháte? S PVC se běžně nemá dělat pod +4°C, za mrazu leda tak nahřát a rychle rozmotat do výkopu...

Napsal: 26 úno 2018, 19:19
od Artaban001
No nemyslím ani protahování kabelu, ale kabel od předtápěcího stojanu (3KV/800A), nebo klasická prodlužka na 3X400V/64A.