Nový školní aparátek od nejmenované firmy
Moderátor: Moderátoři
Mě to připadá jako sloučení stavebnic Voltík 1 až 3 do jedné krabice, doplněné o dva jednoduché multimetry. Ty ostré piny na pracovní ploše stavebnice se mi však nelíbí. Speciální kablíky s konektory pro ty piny to celé jen prodraží. To už ty gumové kolíky Voltíka byly pro děcka bezpečnější a náhradní propojovací kablíky, nařezané třeba z vyřazeného LPT kabelu, byly vlastně zdarma.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
To bude. Takový FET volně ložený měl při školní demovce životnost sotva několik vteřin. Takže uvnitř nějaké ochranné prvky budou. Přece R&S nepustí do světa něco na jedno použití?
Také se musí zaplatit nějaké ty testy výdrže, ale hlavně - neprodají se toho statitisíce kusů, aby se všechny vedlejší náklady rozpustily. A pak existuje cosi jako "školní přirážka" - obecně mi připadají školní pomůcky předražené, a to už dlouho, pod heslem, že škola je investicí do budoucnosti, tak ji nebudeme šetřit. Však na to existují dotační programy, to školství unese.
Na druhou stranu - pořád lepší to vrazit do demostrační pomůcky fyzikálních zákonů, třeba proti takové unkluzi ro je pakatel, tam se teprve vyhazují prachy...
Ale stejně na druhém stupni ZŠ na to musí být učitel, který je náš, tedy aspo%n trochu cvok, bez takového znamená ta stavebnice vyhozené peníze, protože jestli bude demonstrovat funkci a vliv prvků v obvodu podle návodu, aniž by sám věděl, co činí, nemusel s tím ani začínat. Jsou věci, které bez pochopení principu nejdou vysvětlit, aby to pobral i někdo další.
Ale to známe i tady.
Také se musí zaplatit nějaké ty testy výdrže, ale hlavně - neprodají se toho statitisíce kusů, aby se všechny vedlejší náklady rozpustily. A pak existuje cosi jako "školní přirážka" - obecně mi připadají školní pomůcky předražené, a to už dlouho, pod heslem, že škola je investicí do budoucnosti, tak ji nebudeme šetřit. Však na to existují dotační programy, to školství unese.
Na druhou stranu - pořád lepší to vrazit do demostrační pomůcky fyzikálních zákonů, třeba proti takové unkluzi ro je pakatel, tam se teprve vyhazují prachy...
Ale stejně na druhém stupni ZŠ na to musí být učitel, který je náš, tedy aspo%n trochu cvok, bez takového znamená ta stavebnice vyhozené peníze, protože jestli bude demonstrovat funkci a vliv prvků v obvodu podle návodu, aniž by sám věděl, co činí, nemusel s tím ani začínat. Jsou věci, které bez pochopení principu nejdou vysvětlit, aby to pobral i někdo další.
Ale to známe i tady.
když jsem sháněl nádobu vývěvy pro robot zbrojovka, zjistil jsem, že je krásně dostupná https://www.ucebnipomucky.net/p/sklenen ... s-drzadlem
Sice ta u robota má ještě měřák, ale nekup to, za ty drobné.
Ještě mi google nabídl krásnou ukázku české přepočetní konstanty -
https://www.pierron.fr/cloche-a-vide-av ... poree.html 95,- €
https://www.conatex.cz/catalog/fyzika/m ... ku-2002430 3687,- CZK p slevě
Pošta po Evropě je drahá, takže stačí rozdíl jen v ceně pošty![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sice ta u robota má ještě měřák, ale nekup to, za ty drobné.
Ještě mi google nabídl krásnou ukázku české přepočetní konstanty -
https://www.pierron.fr/cloche-a-vide-av ... poree.html 95,- €
https://www.conatex.cz/catalog/fyzika/m ... ku-2002430 3687,- CZK p slevě
Pošta po Evropě je drahá, takže stačí rozdíl jen v ceně pošty
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mně stačil na střední fyzikář - byla tam taky taková podobná demonstrační stavebnice, v soklíkách s kolíkama dole byly odpory, cívky, diody, žárovky 6V/50mA, nějaký vypínače a přepínače (LEDky tam tenkrát ještě nebyly, bo jedna LQ110 se prodávala za cenu kila vepřovýho), mělo se z toho stavět laboratorní cvičení z elektrotechniky a elektroniky ve třeťáku a ve čtvrťáku. Měli jsme změřit V-A cháru diody, samozřejmě dioda šluslá, protože ji NĚKDO v minulosti zapojil pravděpodobně přímo do série se zdrojem a použitej typ KY706 dimenzovanej jen pro 700mA proudu to prostě nevydržel ... Chudák fyzikář si nevěděl rady - on prostě nevěděl, jak takovou diodu sehnat náhradní. Že stála asi 3,50Kčs v Elektře zjistil až z lístku, kterej jsem mu druhej den přines spolu s vyměněnou diodou v soklíku, kterej jsem v nestřežený chvíli během úklidu po nevydařený laborce strčil do kapsy, PROTOŽE JÁ JSEM VĚDĚL ...Hill píše:...
Ale stejně na druhém stupni ZŠ na to musí být učitel, který je náš, tedy aspo%n trochu cvok, bez takového znamená ta stavebnice vyhozené peníze, protože jestli bude demonstrovat funkci a vliv prvků v obvodu podle návodu, aniž by sám věděl, co činí, nemusel s tím ani začínat. Jsou věci, které bez pochopení principu nejdou vysvětlit, aby to pobral i někdo další.
Ale to známe i tady.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No, já nevím. Je dobré rozlišovat dvě věci
1. Pro neznalé jsou nutné návody, cvičená opička zapojí a stejně neví, co. Je to podobné jako simulační programy. Pouze je to více rozbitelné.
2. Pro jednooké je to omezené. To už je lepší kontaktní (nepájivé) pole. Se skutečnými součástkami.
Co bych více pro školy ocenil, jsou AC zdroje, jističe, různé AC motory, frekvenční měniče atd, vše na malé napětí. Důvod je jednoduchý. Paragraf učni dostanou kolem závětečných zkoušek ve třeťáku a maturanti kolem maturity ve čtvrťáku. Což je z hlediska výuky formou samostatné práce na .......!
Takže z mého pohledu bych se v této pomůcce rád mýlil.
1. Pro neznalé jsou nutné návody, cvičená opička zapojí a stejně neví, co. Je to podobné jako simulační programy. Pouze je to více rozbitelné.
2. Pro jednooké je to omezené. To už je lepší kontaktní (nepájivé) pole. Se skutečnými součástkami.
Co bych více pro školy ocenil, jsou AC zdroje, jističe, různé AC motory, frekvenční měniče atd, vše na malé napětí. Důvod je jednoduchý. Paragraf učni dostanou kolem závětečných zkoušek ve třeťáku a maturanti kolem maturity ve čtvrťáku. Což je z hlediska výuky formou samostatné práce na .......!
Takže z mého pohledu bych se v této pomůcce rád mýlil.
My měli na základce jen jakousi výukovou stavebnici s elektronkou. Ležela zaprášená ve skladu, nikdy to nikdo nepoužil protože nejspíš ani nevěděl jak to použít. Žádné laboratorní demonstrace se u nás neděly. A protože jsem věděl, že v brzké době to skončí ve šmelcu stejně jako jiné prima věci, tak jsem z toho zachránil alespoň tu ruskou bateriovou elektronku (myslím že to byl ekvivalent 1F33). Nemáte někdo tušení co to mohlo být?
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
@Thales: Nebyla to nějaká ruská stavebnice? V té sestavě byl i matroš na sestavu DV rádia, a to fungovalo nezvykle dobře i bez nějaké extra antény. Když to na ZŠ likvidovali, tak jsem jich pár ukradl, ale díky stěhování jsem o to všechno přišel.
Můj otec byl poněkud podivný, co se týkalo vyhazování věcí. Asi ho to bavilo. Nakonec on je podivný dodnes.
Můj otec byl poněkud podivný, co se týkalo vyhazování věcí. Asi ho to bavilo. Nakonec on je podivný dodnes.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]