potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě
Moderátor: Moderátoři
Protože mezi jedním koncem cívky a napájením je přece přerušovač. Jinak by to nezapalovalo.
Ty to chceš snímat před tím přerušovačem, kde je připojená baterka, u které je žádoucí co nejmenší vnitřní odpor, jinak řečeno, aby to co nejlíp vyhladila.
Snímej na přívodech cívky a něco spolehlivě nahraješ.
Ty to chceš snímat před tím přerušovačem, kde je připojená baterka, u které je žádoucí co nejmenší vnitřní odpor, jinak řečeno, aby to co nejlíp vyhladila.
Snímej na přívodech cívky a něco spolehlivě nahraješ.
No, takže je to jinak, ty vlastně potřebuješ záznam pulsů zapalování nebo vstřiku paliva (pro dehťák) a řešíš to na jedoucím voze - případ, který jsem popsal původně já, by se aplikoval na volně běžící motor. Pokud si sw nějak dovodí třecí odpory, hmotnost vozu, momenty rotujících částí, tak to s nějakou přesností nějak funguje.
To, co je v tom odkazu jako snímač zapalování, je fušeřina nejhoršího zrna, typický výtvor autotuňáka (mít galvanicky spojený přehrávač s palcem, to je kus 🤐, co to vymyslel). Podobně to ale fungovat bude, proč si neuděláš jednoduchý senzor zapalování a kvůli dehťákům si nekoupíš tlakový piezosenzor ? Nebo proudové čidla..
To, co je v tom odkazu jako snímač zapalování, je fušeřina nejhoršího zrna, typický výtvor autotuňáka (mít galvanicky spojený přehrávač s palcem, to je kus 🤐, co to vymyslel). Podobně to ale fungovat bude, proč si neuděláš jednoduchý senzor zapalování a kvůli dehťákům si nekoupíš tlakový piezosenzor ? Nebo proudové čidla..
proč to firmě u přístroje, který v sériové výrobě stojí 50 litrů, funguje a tobě ne? to je otázka. Třeba je tam použita digitální filtrace dat, numerická statistika, nějaké vtipné algoritmy...
Aby to nebylo plácání o ničem, hoď sem nějaké schéma obvodu, o který se ti jedná, nějaké oscilogramy, a pak se můžem o problému bavit konkrétně.
kritiku myšlení tuningářů nechám stranou, slibuju
Aby to nebylo plácání o ničem, hoď sem nějaké schéma obvodu, o který se ti jedná, nějaké oscilogramy, a pak se můžem o problému bavit konkrétně.
kritiku myšlení tuningářů nechám stranou, slibuju
chvění je už starost s mechanickým přiděláním k motoru a strácí to univerzálnost.Myslím si ,že už sme blízko u cíle.Já jsem televizák,vyučenej na oravach přez kolorky a dnešní btvp,vhs dvd a set top boxy mi stále ještě živí.Sice jakš takš ale boty podrážet neumím .Pro mně je počítač nepochopitelnej stroj a vadí mi,že mi to hlava nebere.Programování piců atd opravdu přenechám tim,co to umí.Myslím si,že vygenerovat imp.z palubní sítě musí jít jednodušeji,než pic a prog.
misumi, každá věc, čím je univerzálnější, tím je víc na 🤐. Zkus si zajít do lékárny pro univerzální prášky, do optiky pro univerzální brejle, do železářství pro univerzální šroubovák. Kdo je tu dříve narozený a dělal čb fotky, vzpomene si na Univerzální vývojku.
Vybral sis velice problematické připojení, kde se žádný rozumný a snadno zpracovatelný signál čekat nedá, tak se nediv, že ani jeho vyhodnocení nebude úkol pro nedělního bastlíře. S tím digitálním zpracováním je to asi tak jako s DSP zpracováním radiosignálu: můžu si naladit silnou stanici a poslouchat ji třeba na krystalce, ale můžu se rozhodnout, že budu lovit signály tak slabé, že tam žádnou analogovou metodou prokazatelně nejsou. S pomocí DSP je tam naprosto spolehlivě najdu třeba 30 dB pod úrovní šumu...
Jiná věc je pak prezentace naměřených veličin, tam se můžeš přidržet tradičních metod a je to OK
Vybral sis velice problematické připojení, kde se žádný rozumný a snadno zpracovatelný signál čekat nedá, tak se nediv, že ani jeho vyhodnocení nebude úkol pro nedělního bastlíře. S tím digitálním zpracováním je to asi tak jako s DSP zpracováním radiosignálu: můžu si naladit silnou stanici a poslouchat ji třeba na krystalce, ale můžu se rozhodnout, že budu lovit signály tak slabé, že tam žádnou analogovou metodou prokazatelně nejsou. S pomocí DSP je tam naprosto spolehlivě najdu třeba 30 dB pod úrovní šumu...
Jiná věc je pak prezentace naměřených veličin, tam se můžeš přidržet tradičních metod a je to OK
Přesně to jsem chtěl napsat. Pokud by se to mělo v celém rozsahu toček nějak vyhodnocovat z palubní sítě, asi tam bude muset být nějaký adaptivní D filtr, který bude chytat třeba typické odezvy sítě na pulz čerpadla, rušení zapalování apod., žádná sranda to nebude a jen posbírat data potřebná pro vývoj podobného filtru bude dost potíž. Šel bych cestou nejmenšího odporu, sadu klamerek na zapal. kabely, senzory na potrubí, nebo zkusit snímat rázy u výfuku. Třeba by šlo i nějaké čidlo přímo na výfukové potrubí.
Pokud jem to dobre pochopil ty potrebujes zjistit jak rychle vylezou ty otacky tedy zrychleni. Co mit takove kolecko jako maji polisi na mereni vzdalenosti treba na prisavku za naraznik a na nem dynamometr. melo by jit o to jak rychle vylezou ty otacky a tedy vykon. Je tak me to napadlo uz mlcim
Internet - metla lidstva