Stránka 2 z 5

Napsal: 15 říj 2006, 19:15
od Hill
Protože mezi jedním koncem cívky a napájením je přece přerušovač. Jinak by to nezapalovalo.
Ty to chceš snímat před tím přerušovačem, kde je připojená baterka, u které je žádoucí co nejmenší vnitřní odpor, jinak řečeno, aby to co nejlíp vyhladila.
Snímej na přívodech cívky a něco spolehlivě nahraješ.

Napsal: 15 říj 2006, 19:19
od Sendyx
No, takže je to jinak, ty vlastně potřebuješ záznam pulsů zapalování nebo vstřiku paliva (pro dehťák) a řešíš to na jedoucím voze - případ, který jsem popsal původně já, by se aplikoval na volně běžící motor. Pokud si sw nějak dovodí třecí odpory, hmotnost vozu, momenty rotujících částí, tak to s nějakou přesností nějak funguje.
To, co je v tom odkazu jako snímač zapalování, je fušeřina nejhoršího zrna, typický výtvor autotuňáka (mít galvanicky spojený přehrávač s palcem, to je kus 🤐, co to vymyslel). Podobně to ale fungovat bude, proč si neuděláš jednoduchý senzor zapalování a kvůli dehťákům si nekoupíš tlakový piezosenzor ? Nebo proudové čidla..

Napsal: 15 říj 2006, 19:24
od misumi
nepochopil si mi.Skus to napíchnout třeba u nafty.Tam žádny kladívka nejsou.A co třeba vartas,Tam je těch kladiv jako za totáče :roll:

Napsal: 15 říj 2006, 19:27
od Crifodo
proč to firmě u přístroje, který v sériové výrobě stojí 50 litrů, funguje a tobě ne? to je otázka. Třeba je tam použita digitální filtrace dat, numerická statistika, nějaké vtipné algoritmy...
Aby to nebylo plácání o ničem, hoď sem nějaké schéma obvodu, o který se ti jedná, nějaké oscilogramy, a pak se můžem o problému bavit konkrétně.
kritiku myšlení tuningářů nechám stranou, slibuju :lol:

Napsal: 15 říj 2006, 19:31
od Sendyx
U nafty se dá použít tlakový piezosenzor, píšu to už potřetí.

Napsal: 15 říj 2006, 19:35
od misumi
to Sendyx:Máš pravdu.Mohu vzít třeba piezo-mikrofom a snímat chvění motoru,ale ta zásuvka na 12v mi nedá spát.Toho Davese co počeštil dinostríd osobně znám a chci mu pomoci.Mělo by to umět auto ,moto, 6v 12v 24v, 2takt ,4takt benzin,dehet ,Skrátka změřit vše co se tuní.

Napsal: 15 říj 2006, 19:42
od Sendyx
Chvění motoru by šlo možná taky, ale ne mikrofonem. Nějaký akcelerometrický senzor by to zvládnul. Nebo možná tlakový senzor u výfuku. Z palubní sítě - asi jen odvozeno od altíku, čili při malých točkách asi nic.

Napsal: 15 říj 2006, 19:54
od misumi
mám v kompu záznam tranzita dehtáka a vím, že mám horší vstřik.Na tom záznamu je to vidět,ale samozřejmě nadokážu určit který to je.Jen se to každým 4. impulzem opakuje.Nahrával jsem jen 750ot.volnoběh.Pokusím se to poskytnout k nahlédnutí i ze zapojením,které by to mělo dekodovat.

Napsal: 15 říj 2006, 20:25
od misumi
chvění je už starost s mechanickým přiděláním k motoru a strácí to univerzálnost.Myslím si ,že už sme blízko u cíle.Já jsem televizák,vyučenej na oravach přez kolorky a dnešní btvp,vhs dvd a set top boxy mi stále ještě živí.Sice jakš takš ale boty podrážet neumím .Pro mně je počítač nepochopitelnej stroj a vadí mi,že mi to hlava nebere.Programování piců atd opravdu přenechám tim,co to umí.Myslím si,že vygenerovat imp.z palubní sítě musí jít jednodušeji,než pic a prog.

Napsal: 15 říj 2006, 20:43
od Crifodo
misumi, každá věc, čím je univerzálnější, tím je víc na 🤐. Zkus si zajít do lékárny pro univerzální prášky, do optiky pro univerzální brejle, do železářství pro univerzální šroubovák. Kdo je tu dříve narozený a dělal čb fotky, vzpomene si na Univerzální vývojku. :cry:
Vybral sis velice problematické připojení, kde se žádný rozumný a snadno zpracovatelný signál čekat nedá, tak se nediv, že ani jeho vyhodnocení nebude úkol pro nedělního bastlíře. S tím digitálním zpracováním je to asi tak jako s DSP zpracováním radiosignálu: můžu si naladit silnou stanici a poslouchat ji třeba na krystalce, ale můžu se rozhodnout, že budu lovit signály tak slabé, že tam žádnou analogovou metodou prokazatelně nejsou. S pomocí DSP je tam naprosto spolehlivě najdu třeba 30 dB pod úrovní šumu...
Jiná věc je pak prezentace naměřených veličin, tam se můžeš přidržet tradičních metod a je to OK :)

Napsal: 15 říj 2006, 20:50
od Sendyx
Přesně to jsem chtěl napsat. Pokud by se to mělo v celém rozsahu toček nějak vyhodnocovat z palubní sítě, asi tam bude muset být nějaký adaptivní D filtr, který bude chytat třeba typické odezvy sítě na pulz čerpadla, rušení zapalování apod., žádná sranda to nebude a jen posbírat data potřebná pro vývoj podobného filtru bude dost potíž. Šel bych cestou nejmenšího odporu, sadu klamerek na zapal. kabely, senzory na potrubí, nebo zkusit snímat rázy u výfuku. Třeba by šlo i nějaké čidlo přímo na výfukové potrubí.

Napsal: 15 říj 2006, 21:01
od rezis
Pokud jem to dobre pochopil ty potrebujes zjistit jak rychle vylezou ty otacky tedy zrychleni. Co mit takove kolecko jako maji polisi na mereni vzdalenosti treba na prisavku za naraznik a na nem dynamometr. melo by jit o to jak rychle vylezou ty otacky a tedy vykon. Je tak me to napadlo uz mlcim :idea: :wink:

Napsal: 15 říj 2006, 21:59
od Sendyx
To jsem teda nepochopil...

Napsal: 15 říj 2006, 22:01
od rezis
Myslenka byla merit rychlost. Impulz jako impulz. Ono je to stejne spjato a v jeho mereni je jak rychle to pujde nahoru

Napsal: 16 říj 2006, 09:09
od misumi
Nerochopil bylo určeno pro HILL.Píše mi to pomalu.TO REZIS i taková možnost byla řešena,ale zas ta mechamika?Odpoledne pošlu to co sem nahrál z toho tranzita.Zatim dík