Vadná autobaterie - jak přeměřit
Moderátor: Moderátoři
Auto zde: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... highlight=misocko píše:po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?
dred: tak bych to testnul také - nejjednodušší cesta k cíli...
Pokud se napětí na baterii při pokusu startu nehne, vada v autě...
No, panstvo, myslím že vůbec neumíte číst.kolovratek7 píše:...
Jinak teď večer jsem zkoušel napětí a baterka má rovných 13V. Ležela jen doma odpojena asi 11 hodin.
Horší je co teď dále? Po zapojení do auta neškytne ani startér a hned v autě svítí červená kontrolka baterky
....
Kolovrátku - KDY svítí ta kontrolka? Rozsvítí se po zapnutí klíčku, nebo ještě před ním? Tohle vypadá na závadu v obvodu buzení alternátoru, dost možná i proražený diody - a taky trochu to ukazuje na startér.
Nejdřív ze všeho bych vzal startovací káble a zkusil auto nastartovat bez otočení klíčkem do startovací polohy, jen se zapnutím zapalování do první polohy, přímo kabelem připojeným na odpovídající svorku startéru. Pokud se tak startér roztočí a motor chytne, je závada buď ve spínací skříňce (ořech), nebo v cívce normálně vystrkující elektromagnetem pastorek do záběru, případně někde v drátech mezi nima. Baterka i startér musejí bejt samozřejmě bezvadně ukostřený.
Tohle na vadnou baterku skutečně nevypadá - daleko spíš je závada v elektrice auta, možná jsou tam 2 fčely najednou - jednak to blbě dobíjí, druhak je něco s tou startérovou cívkou. Ale to už je tip na konkrétní závady a musí se ověřit přímo na autě, nějaká špekulace přes net je zbytečný mlácení prázdný slámy.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- kolovratek7
- Příspěvky: 123
- Registrován: 09 lis 2015, 01:00
Tak další info:
1 - Baterka byla doma a po víc jak 24 hodinách napětí 12,92V
2 - Po připojení do auta se napětí nezměnílo, možná méně o jednu setinu Voltu
3 - Po otočení klíčku do polohy start napětí spadlo na 12,70V a šlo postupně dolů
4 - Po pokusu o start se hodnota napětí neměnila, stačilo jak to bylo v poloze ON a pomalinku napětí klesalo, u 12,60V jsem klíček vytáhl
5 - Při pokusu o start startér ani neškytne a slyším akorát spínání nějakého tlačíka pod volantem(asi spínací skříňka)
6 - Po cca 5 minutách bylo napětí na baterce už 12,80V a nechal jsem to zapojené ... dál nvm co s tím
Jinak kontrolka baterky svítí ihned po otočení klíčku do polohy ON.
Zkusil bych to i s tím startem přes kabely, ale netuším kde připojit + ... je to špatně přístupné, přikládám foto.
Tak nějaká další rada, kde může být zakopaný pes? Dodávám, že s autem jsem normálně dojel a nastartovat nejde z ničeho nic. Porucha baterky asi vyloučena, předpokládám-li dobře.
1 - Baterka byla doma a po víc jak 24 hodinách napětí 12,92V
2 - Po připojení do auta se napětí nezměnílo, možná méně o jednu setinu Voltu
3 - Po otočení klíčku do polohy start napětí spadlo na 12,70V a šlo postupně dolů
4 - Po pokusu o start se hodnota napětí neměnila, stačilo jak to bylo v poloze ON a pomalinku napětí klesalo, u 12,60V jsem klíček vytáhl
5 - Při pokusu o start startér ani neškytne a slyším akorát spínání nějakého tlačíka pod volantem(asi spínací skříňka)
6 - Po cca 5 minutách bylo napětí na baterce už 12,80V a nechal jsem to zapojené ... dál nvm co s tím
Jinak kontrolka baterky svítí ihned po otočení klíčku do polohy ON.
Zkusil bych to i s tím startem přes kabely, ale netuším kde připojit + ... je to špatně přístupné, přikládám foto.
Tak nějaká další rada, kde může být zakopaný pes? Dodávám, že s autem jsem normálně dojel a nastartovat nejde z ničeho nic. Porucha baterky asi vyloučena, předpokládám-li dobře.
Ta šedá kulatá věc uprostřed je cívka. Vede k ní tenkej černej kabel s bílým proužkem - to je od spínačky. Přivedením +12V na něj má cívka vystrčit pastorek do věnce spojky a zároveň sepnout silovej obvod tlustým kabelem od + baterky do startéru. Kabel jde na šroubovací svorky na konci tý cívky - jsou tam dvě, na jedný vidím gumovej klobouček. Když dáš startovací kabel od + baterky na jednu z těch dvou svorek, musí se startér naprázdno roztočit. Na druhý bude ticho - to je ta, co vede od baterie ke spínači. Zkus dát plus od baterky nejdřív na konektor toho kabelu s pruhem a pak na zkoušku i na ten silnej na svorce.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Podľa toho ako popisuješ ,to vyzerá na poruchu cievky štartéra, alebo spínacej skrinky - kontakt č.50
Odmeraj napätie na vyznačenom kontakte cievky ( 50 ) - pri zapnutí spínacej skrinky na ŠTART sa tam objaví +12 V
Ak tam napätie nebude - je vadná spínačka, alebo káblovanie od spínačky k štartéru.
Keď tam napätie bude - je zrejme vadná cievka štartéra.
Druhá možnosť odskúšania štartéra - na vyznačený vývod cievky ( 50 ) priveď nejakým káblom +12 V z baterky. Keď cievka cvakne, štartér by sa mal roztočiť aj s motorom. Rozpoj pred skúšaním konektor označený druhým rámikom - pre istotu.
Ak cievka cvakne ,ale štartér sa neroztočí - môže byť chyba v hlavných prívodoch - to sú tie veľké v tvojom prípade hrdzavé spoje na cievke - skús ich dotiahnuť / očistiť !!! nezabudni pri doťahovaní odpojiť baterku!!!
Ak sa ani potom štartér nepohne - chyba bude vo vnútri štartéra - cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
Trochu by sa tomu dalo pomôcť spojením tých dvoch veľkých kontaktov nakrátko ( štartér by sa mal vtedy roztočiť,ale bez otáčania motora ) a nechať ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
....Inak len štartér von na repas / výmenu.
dlho som písal .....
Odmeraj napätie na vyznačenom kontakte cievky ( 50 ) - pri zapnutí spínacej skrinky na ŠTART sa tam objaví +12 V
Ak tam napätie nebude - je vadná spínačka, alebo káblovanie od spínačky k štartéru.
Keď tam napätie bude - je zrejme vadná cievka štartéra.
Druhá možnosť odskúšania štartéra - na vyznačený vývod cievky ( 50 ) priveď nejakým káblom +12 V z baterky. Keď cievka cvakne, štartér by sa mal roztočiť aj s motorom. Rozpoj pred skúšaním konektor označený druhým rámikom - pre istotu.
Ak cievka cvakne ,ale štartér sa neroztočí - môže byť chyba v hlavných prívodoch - to sú tie veľké v tvojom prípade hrdzavé spoje na cievke - skús ich dotiahnuť / očistiť !!! nezabudni pri doťahovaní odpojiť baterku!!!
Ak sa ani potom štartér nepohne - chyba bude vo vnútri štartéra - cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
Trochu by sa tomu dalo pomôcť spojením tých dvoch veľkých kontaktov nakrátko ( štartér by sa mal vtedy roztočiť,ale bez otáčania motora ) a nechať ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
....Inak len štartér von na repas / výmenu.
dlho som písal .....
- kolovratek7
- Příspěvky: 123
- Registrován: 09 lis 2015, 01:00
Tak jsem provedl další postup dle rad. Na obrázku co přikládám, jsem připojil plus k cívce(na obrázku šipka s číslem 1) a startér začal lupat, ale žádný start, pokud by to mělo startovat. Mínus jsem nechal zapojené v autě na baterce.
Zde video s lupáním/cvakáním: https://streamable.com/rlxa8
Napětí po této zkoušce bylo 12,8V.
Tak jsme blíže detekování problému? ... Samozřejmě moc všem děkuji za pomoc.
Kde bych měl jinak hledat kostřící kabel, pokud to ještě s tím může souviset?
Zde video s lupáním/cvakáním: https://streamable.com/rlxa8
Napětí po této zkoušce bylo 12,8V.
Tak jsme blíže detekování problému? ... Samozřejmě moc všem děkuji za pomoc.
Kde bych měl jinak hledat kostřící kabel, pokud to ještě s tím může souviset?
Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
- kolovratek7
- Příspěvky: 123
- Registrován: 09 lis 2015, 01:00
Tak startér se pěkně točí. Protočil jsem ho 2x cca 10 a 15 sekund. Startovací kabely pak už byly celkem teplé, tak jsem toho zanechal. Pokud tedy cívka cvaká a startér se točí tak je v pořádku? A kde hledat chybu dále?dred píše:Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Nastartovat ani po tomto nejde. Výsledek pořád stejný. Kontrolka baterky a ani cuknutí u startéru.
Předpokládám, že ukostření bude asi v pořádku, když startér a cívku jsem zkoušel pomocí zapojené baterky přímo v autě, jak jsem psal.
Po tomto napětí na baterce pořád stejné, 12,80V