Stránka 2 z 5

Napsal: 17 čer 2018, 21:46
od misocko
po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?

Napsal: 17 čer 2018, 21:59
od dred
alebo skús takto - baterku pripoj do auta. Priamo do olovených kontaktov pichni Voltmetrové meracie káble. Niekto nech ti otočí kľúčikom na štart. Keď napätie spadne pod viac ako 10V a štartér neroztočí nemáš čo riešiť. Baterka je v keli.

Napsal: 17 čer 2018, 22:03
od JiriTom
misocko píše:po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?
Auto zde: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... highlight=

dred: tak bych to testnul také - nejjednodušší cesta k cíli... :)

Pokud se napětí na baterii při pokusu startu nehne, vada v autě...

Napsal: 17 čer 2018, 22:10
od dred
tak, tak...väčšinou je vtedy ulomený článok

Napsal: 17 čer 2018, 22:50
od EKKAR
kolovratek7 píše:...
Jinak teď večer jsem zkoušel napětí a baterka má rovných 13V. Ležela jen doma odpojena asi 11 hodin.
Horší je co teď dále? Po zapojení do auta neškytne ani startér a hned v autě svítí červená kontrolka baterky
....
No, panstvo, myslím že vůbec neumíte číst.

Kolovrátku - KDY svítí ta kontrolka? Rozsvítí se po zapnutí klíčku, nebo ještě před ním? Tohle vypadá na závadu v obvodu buzení alternátoru, dost možná i proražený diody - a taky trochu to ukazuje na startér.

Nejdřív ze všeho bych vzal startovací káble a zkusil auto nastartovat bez otočení klíčkem do startovací polohy, jen se zapnutím zapalování do první polohy, přímo kabelem připojeným na odpovídající svorku startéru. Pokud se tak startér roztočí a motor chytne, je závada buď ve spínací skříňce (ořech), nebo v cívce normálně vystrkující elektromagnetem pastorek do záběru, případně někde v drátech mezi nima. Baterka i startér musejí bejt samozřejmě bezvadně ukostřený.

Tohle na vadnou baterku skutečně nevypadá - daleko spíš je závada v elektrice auta, možná jsou tam 2 fčely najednou - jednak to blbě dobíjí, druhak je něco s tou startérovou cívkou. Ale to už je tip na konkrétní závady a musí se ověřit přímo na autě, nějaká špekulace přes net je zbytečný mlácení prázdný slámy.

Napsal: 17 čer 2018, 23:30
od dred
EKKAR - tá odpovedujúca svorka štartéru má číslo 30, alebo 50 ?
Lebo takýto spôsob som ešte neskúšal (a ani nepočul)...štartovacími káblami - tak ako to ďalej opisuješ....

Napsal: 19 čer 2018, 10:12
od kolovratek7
Tak další info:

1 - Baterka byla doma a po víc jak 24 hodinách napětí 12,92V
2 - Po připojení do auta se napětí nezměnílo, možná méně o jednu setinu Voltu
3 - Po otočení klíčku do polohy start napětí spadlo na 12,70V a šlo postupně dolů
4 - Po pokusu o start se hodnota napětí neměnila, stačilo jak to bylo v poloze ON a pomalinku napětí klesalo, u 12,60V jsem klíček vytáhl
5 - Při pokusu o start startér ani neškytne a slyším akorát spínání nějakého tlačíka pod volantem(asi spínací skříňka)
6 - Po cca 5 minutách bylo napětí na baterce už 12,80V a nechal jsem to zapojené ... dál nvm co s tím

Jinak kontrolka baterky svítí ihned po otočení klíčku do polohy ON.

Zkusil bych to i s tím startem přes kabely, ale netuším kde připojit + ... je to špatně přístupné, přikládám foto.

Tak nějaká další rada, kde může být zakopaný pes? Dodávám, že s autem jsem normálně dojel a nastartovat nejde z ničeho nic. Porucha baterky asi vyloučena, předpokládám-li dobře.

Obrázek

Obrázek

Napsal: 19 čer 2018, 10:24
od EKKAR
Ta šedá kulatá věc uprostřed je cívka. Vede k ní tenkej černej kabel s bílým proužkem - to je od spínačky. Přivedením +12V na něj má cívka vystrčit pastorek do věnce spojky a zároveň sepnout silovej obvod tlustým kabelem od + baterky do startéru. Kabel jde na šroubovací svorky na konci tý cívky - jsou tam dvě, na jedný vidím gumovej klobouček. Když dáš startovací kabel od + baterky na jednu z těch dvou svorek, musí se startér naprázdno roztočit. Na druhý bude ticho - to je ta, co vede od baterie ke spínači. Zkus dát plus od baterky nejdřív na konektor toho kabelu s pruhem a pak na zkoušku i na ten silnej na svorce.

Napsal: 19 čer 2018, 10:41
od Dorota
Ještě tu nepadla důležitá věc: Zkontroluj důkladně kostřící kabel. Bývá často u některého oka uhnilý a pozor, není to vidět. lisované spoje jsou totiž obvykle přetažené silnou smršťovačkou, která drží jak pes. Je třeba s tím pořádně zacvičit.

Napsal: 19 čer 2018, 11:02
od dred
Podľa toho ako popisuješ ,to vyzerá na poruchu cievky štartéra, alebo spínacej skrinky - kontakt č.50
Odmeraj napätie na vyznačenom kontakte cievky ( 50 ) - pri zapnutí spínacej skrinky na ŠTART sa tam objaví +12 V
Ak tam napätie nebude - je vadná spínačka, alebo káblovanie od spínačky k štartéru.
Keď tam napätie bude - je zrejme vadná cievka štartéra.

Druhá možnosť odskúšania štartéra - na vyznačený vývod cievky ( 50 ) priveď nejakým káblom +12 V z baterky. Keď cievka cvakne, štartér by sa mal roztočiť aj s motorom. Rozpoj pred skúšaním konektor označený druhým rámikom - pre istotu.
Ak cievka cvakne ,ale štartér sa neroztočí - môže byť chyba v hlavných prívodoch - to sú tie veľké v tvojom prípade hrdzavé spoje na cievke - skús ich dotiahnuť / očistiť !!! nezabudni pri doťahovaní odpojiť baterku!!!
Ak sa ani potom štartér nepohne - chyba bude vo vnútri štartéra - cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
Trochu by sa tomu dalo pomôcť spojením tých dvoch veľkých kontaktov nakrátko ( štartér by sa mal vtedy roztočiť,ale bez otáčania motora ) a nechať ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
....Inak len štartér von na repas / výmenu.

dlho som písal .....

Napsal: 19 čer 2018, 11:30
od kolovratek7
Tak jsem provedl další postup dle rad. Na obrázku co přikládám, jsem připojil plus k cívce(na obrázku šipka s číslem 1) a startér začal lupat, ale žádný start, pokud by to mělo startovat. Mínus jsem nechal zapojené v autě na baterce.
Zde video s lupáním/cvakáním: https://streamable.com/rlxa8

Napětí po této zkoušce bylo 12,8V.

Tak jsme blíže detekování problému? ... Samozřejmě moc všem děkuji za pomoc.

Kde bych měl jinak hledat kostřící kabel, pokud to ještě s tím může souviset?

Obrázek

Napsal: 19 čer 2018, 11:41
od Dorota
Kostřící kabel vede od minusové svorky obvykle do několika kostřících bodů- to už závisí od konkrétního typu auta. Zkus propojit motor a minus pól baterie startovacím kabelem. Pokud pak bude startér točit, je uhnilý ten kabel.

Napsal: 19 čer 2018, 11:55
od dred
Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.

AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel

Napsal: 19 čer 2018, 12:28
od kolovratek7
dred píše:Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.

AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Tak startér se pěkně točí. Protočil jsem ho 2x cca 10 a 15 sekund. Startovací kabely pak už byly celkem teplé, tak jsem toho zanechal. Pokud tedy cívka cvaká a startér se točí tak je v pořádku? A kde hledat chybu dále?
Nastartovat ani po tomto nejde. Výsledek pořád stejný. Kontrolka baterky a ani cuknutí u startéru.

Předpokládám, že ukostření bude asi v pořádku, když startér a cívku jsem zkoušel pomocí zapojené baterky přímo v autě, jak jsem psal.

Po tomto napětí na baterce pořád stejné, 12,80V

Napsal: 19 čer 2018, 12:36
od dred
som sa mohol opýtať skôr... Cievka cvaká aj pri zapínaní cez spínačku ? Keď dáš do polohy štart ?

Pokiaľ áno - tak už len štartér von.... :cry: