Ford Mondeo 2010 - nejde klíma

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#16 Příspěvek od DELONG »

PeteBurns píše: treba sa zamerat prave na to, preco relatko nezopne. Skus najst schemy z podobnych aut, preklenut tie tlakove spinace atd, chyba sa musi niekde najst...
Ak mám dobrú schému tak relé spína RJ motora . To nie je zas problém premerať . Ani snímač tlaku v AC . Ten tiež končí v RJ motora .
Tak idem merať nech k niečomu dospejem :lol: .

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#17 Příspěvek od PeteBurns »

Tiez som sa docital o tom fialovom kabliku, zjavne slabe miesto - v tomto pripade sa ocividne jedna o prerusenu komunikaciu medzi oboma RJ, co by vysvetlovalo nefunkcnost klimy...Otazne je, ako je mozne, ze to RJ nevypise, chybajuca komunikacia musi nabehnut okamzite :? Pisal, ze za lavym prednym blatnikom je biely kryt tej jednotky, z ktorej ide fialovy kablik do RJ motora, ak som pochopil...jednemu sa to prerusilo 2x, takze je dost pravdepodobne, ze tam bude problem aj u teba - bodaj by ;) Inak aby sa o tieto veci starala RJ motora, to som tusim este nevidel 8O Kazde auto by na to logicky malo mat samostatnu RJ, tak ako aj na vsetko ostatne...Nema ta tvoja RJ motora na starosti aj ABS a airbagy? :lol:

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#18 Příspěvek od DELONG »

Vychádzam za schémy ktorú mám . Je na stiahnutie hneď na začiatku príspevku . Ak si ju pozrieš tak zistíš o čo sa stará RJ motora :wink: .
Všimni si A35 (RJ motora) pin c2 konektor C . Violet vodič ide na A95 (RJ vetráka chladiče) . Ďalej si pozri K143 (relé spojky kompresora AC) ide na f2 konektor C RJ motora .

Vidíš čo všetko ovláda RJ motora ? Ja som to nevymyslel :lol: .

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#19 Příspěvek od PeteBurns »

Ved prave, ktovie, kto toto vymyslal 8O Tak potom naco tam je dodatocna RJ ventilatorov, ked vsetko ostatne ma na starosti RJ motora? No a uz si ten fialovy zazrak premeral, ci este nie? :)

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#20 Příspěvek od DELONG »

Ešte som to nepremeral kamarát odfrčal s autom do Nemecka. Ak my vydá čas tak cez víkend to pozriem a dám vedieť . Ten Ford je v motorovom priestore poriadne napchatý . Najviac času zaberie demontáž :lol: . Teraz tu mám zas inú pikošku BMW-X3 (E83) :lol: . Také auto by sa nemalo pokaziť skorej ako po 20 rokoch . Ale ono sa to kazí horšie ako Š-105 :lol: .

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#21 Příspěvek od DELONG »

Tak konečne som sa dostal k tomuto autu a dokončím to čo som začal snáď sa to tiež niekomu hodí .
Premeral som fialový vodič a bol prerušený tak ako tu to bolo už spomenuté. Natiahol som nový vodič a hneď som skúsil pozrieť osciloskopom pulzy do RJ vetráka motora. Tie nabehli a trvali asi 5 sekúnd potom to RJ motora vzdala a zapísala ju ako chybu P16*** presne si to číslo nepamätám. Chyba bola tá že RJ vetráka nebola funkčná . Zmazal som chybu ale následne sa znova objavila . Klíma aj tak nešla pre poruchu RJ vetráka .
Tak som objednal RJ vetráka (stála 120€ :lol: ) a zapojil som ju. Následne vymazal chybu a urobil test z diagnostiky . Všetko prebehlo OK .
Zapol som klímu a už to chladí :lol: .
Tak že na vine nebol len fialový vodič ale aj RJ vetráka .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“