Stavebnice elektronických zapojení pro děti na doma
Voltík I. - Elektronická stavebnice (vhodné od 6 let)
35 elektronických světelných a zvukových zapojení bez pájení. Nevyžaduje žádné znalosti elektroniky! Modely mají různou obtížnost sestavení, od nejjednodušších, například světelný a zvonkový obvod, různé houkačky, až po měřič vlhkosti, vysílač a přijímač Morseovy abecedy, elektronický klavírek či telegraf. Dětem do 8 let určeno pouze pod dohledem rodičů.
Boffin 500 - Elektronická stavebnice (vhodné od 7 let)
Stavebnice Boffin 500 obsahuje 75 součástek, z nichž lze postavit 500 různých zapojení, jako jsou např. FM Rádio, telegraf, playback, hlasem a dotykem řízená hudba, ptačí zpěv, požární siréna, sanitka a spousta dalších vašich vlastních nápadů.
Voltík II. - Elektronická stavebnice (vhodné od 10 let)
Stavebnice obsahuje vše pro stavbu 50 elektronických zapojení bez pájení. Například lze sestavit rozmanité houkačky, polní telefon, krystalku, jednoduché RÁDIO, detektor kovů, metronom, blikač, poplašné zařízení na fotobuňku, minutník, měřič stisku a také modely propojené s Voltíkem I. Na jednoduchých schématech je rovněž možné vyzkoušet si základní vlastnosti elektronických součástek.
Voltík III. - Elektronická stavebnice (vhodné od 12 let)
Obsahuje logické integrované obvody, čítač, paměť SRAM a vše potřebné k sestavení 50 digitálních zapojení bez pájení. Například si lze vyzkoušet funkce logických členů (AND, OR, INVERT) a jejich kombinace, sestavit kódový zámek, různé bzučáky a blikače, zpožďovací obvod do 100s, "schodišťový spínač", čítač apod. Umožňuje osvojit si základy dvojkové soustavy, vyzkoušet speciální digitální houkačku, naprogramovat světelného hada nebo světelný nápis, měřič reakčního času, hrací skříňku či světelný budík. Můžete si také sestavit univerzální losovací zařízení, které využijete např. při hře "Voltíkova ruleta", "Veselá rajčata", "Macháček" a další.
Elektronika Francis - Výuková sada (vhodné od 14 let)
Od jednoduchých obvodů s LED a odpory, přes základní tranzistorové obvody až k použití složitých integrovaných obvodů - čeká vás 50 vzrušujících experimentů. Sada představuje analogové i digitální obvody s jednotlivými polovodiči a integrovanými obvody. Osvojte si základy operačního zesilovače, jakož i využití sensorů.
Stavebnice elektronických zapojení pro dětské kroužky
Saimon 1 - Elektronická stavebnice
Elektronická stavebnice, na které se děti mohou naučit základy zapojení elektických obvodů, funkce pasivních i aktivních elektonických součástek. Je zhotovena na plošném spoji s nepájivou maskou ( žádný papír ) s uchycením drátků v dutinkových lištách, povrch tvoří UV odolná folie s laminací. Připojení je přes USB mini B, takže nehrozí přepólování, nebo zničení nevhodným napětím. Je vyzkoušena dvouletým testem "dětského zacházení" na kroužcích. Stavebnice je zespodu průhledná, takže si ji děti mohou prohlédnout ze všech stran a vidět "jádro pudla".
Návod Saimon 1 - Úplné začátky elektroniky
Obsah
Kapitola 1 - Jdeme na to!
Kapitola 2 - Jak to vlastně funguje
Kapitola 3 - Schéma elektrického obvodu
Kapitola 4 - Rezistory a elektrický proud
Kapitola 4.a - Měření multimetrem
Kapitola 4a.1 - Měření elektrického proudu
Kapitola 4a.2 - Měření elektrického odporu
Kapitola 5 - Kondenzátory a elektrické napětí
Kapitola 5a - Měření elektrického napětí a Ohmův zákon
Kapitola 6 - Dioda
Kapitola 6a - Měření napětí v částech obvodu
Kapitola 7 - Tranzistor
Kapitola 8 - Tranzistor jako spínač
Kapitola 9 - Integrované obvody (555, 7400, 74155)
Kapitola 10 - Sériové a paralelní zapojení rezistorů a kondenzátorů.
Návod Saimon 1 - Počítačová logika a digitální čísla
Kapitola 1 - Jak počítač „vidí“ čísla
Kapitola 2 - Logické funkce (7400)
Kapitola 3 - Elektronická paměť (74175)
Kapitola 4 - Obvody pro získání hodinových pulzů (555)
Kapitola 5 - Další tvarovací obvody
Kapitola 6 - Klopný obvod typu D
Návod Saimon 1 - Stavíme miniaturní počítač aneb sekvenční obvody a konečné automaty
Kapitola 1 - Obvod, který „žije“ - co si pod tím představit
Kapitola 2 - Semafor na přechodu pro chodce
Kapitola 3 - Blikač „poloviční Knight Rider“
Kapitola 4 - Shrnutí tvorby SSO
Modul Saimon 2
Saimon 2 je rozšíření Saimon 1 o logické funkce. Děti se na základní stavebnici Saimon 1 naučili základy logických funkcí a binární soustavy. Hlavní přínos Saimona 2 je v možnosti navrhnout a zapojit výkonnější konečné automaty a zapojit si hry.
Návod Saimon 2 - Výkonější SSO aneb Dokážeme zapojit hru?
Modul Saimon 3
Obsahuje 16-ti bitovou paměť 7489, posuvný registr 74164, 2x obousměrný čítač 74191, sériovou EEPROM 2402, displej se standardním HD44780 LCD řadičem, 16 testovacích ledek a 4 spínače. Na modulu se lze naučit adresovat a programovat paralelní paměť, číst data ze sériové paměti, zjistit, jak se vlastně ovládá displej, co dělá posuvný registr a jak počítá čítač.
Návod Saimon 3 - Co to umí?
Modul Saimon 4 - arduino
Modul obsahuje programovatelnou platformu Arduino NANO, která může být spojena s počítačem přímo přes USB rozhraní na modulu Saimon 1.
Návod Saimon 4 - Arduino[/img]
![Obrázek](https://www.stavebnicesaimon.cz/media/images/saimon4holy.jpg)