Stránka 2 z 3

Napsal: 04 říj 2018, 16:11
od Ruprecht
Čím je podle tebe nebezpečné nefunkční stahování elektrického okna pro ostatní účastníky silničního provozu?

Napsal: 04 říj 2018, 16:15
od rnbw
Stahovanie okien na STK u nas kontroluju (je na to aj ciselny kod - na zadnej strane protokolu je zoznam).

Napsal: 04 říj 2018, 16:37
od jogo9
@Ruprecht:
Napríklad tým, že môže byť vo špecifickom prípade pre teba jediným možným únikovým miestom z auta.. Ja som na STK na tom pohorel - a musel si vyhradiť čas a vrátiť sa s opraveným - aj s peňaženkou. Pochybujem že by si Slovdekra dovolila dať do zápisu to, čo tam byť nemá.. Inak: to nekontroloval -prišiel na to náhodou, keď nechcel so mnou rozprávať cez zatvorené okno.. Vedel som o tom, ale ja to nepoužívam..

Často kvôli jednému 🤐, čo ožratý vyletel v zákrute, musia následne strpieť obmedzenia státisíce vodičov celé roky..

Prečo ísť na STK so závadou, ktorú vidno na tri metre. S podstatnejším nedostatkom, ako je napríklad mierny odklon vo vyššie spomínanom ET, by som si určite problém nerobil..

Myslím že je lepšie zostať u rád a faktov - a nebyť zbytočne pichľavý.. a nemať problém "smeknout klobouk" pred autoritami, fóra nevynímajúc - samozrejme pred tými ozajstnými.

Napsal: 04 říj 2018, 16:50
od jogo9
Apropo, skúste si dať na zadné okno fóliu -bez autorizačného kódu. Prípadne tam príďte s "vybublinkovanou". S podobnými argumentami..

Napsal: 04 říj 2018, 17:08
od Ruprecht
U nás je závadou 5131 - Některé otvírací okno nelze uzavřít, popřípadě zajistit uzavřené. U vás je asi závadou i nemožnost otevření, jste napřed a máte se líp, já vám to nezávidím.

p.s. kdysi dávno jsem měl zadní okna (Fiat Tipo) podepřená větvemi uvnitř dveří, Italové to nějak nedořešili, okna padala z úchytů, tak jsem je zajistil. Na Oplu Omega jsem měl pravé zadní zavařené. Všechno legálně prošlo STK (jezdím tam sám, nedávám auto žádnému servisu, ani "protahovačům STK").

Napsal: 04 říj 2018, 17:28
od jogo9
Ruprecht píše:U nás je závadou 5131 - Některé otvírací okno nelze uzavřít, popřípadě zajistit uzavřené. U vás je asi závadou i nemožnost otevření, jste napřed a máte se líp, já vám to nezávidím.
Dosť často to býva spojené - ak elektrické okno nejde otvoriť, nejde ani zatvoriť.. A tiež som bol voľakedy na starom aute so zablendovanými zadnými brzdami v rozdelovači -keďže bola vzadu prasknutá trubka a kvapalina tiekla von -a prešiel som.. Nedávno som jedným autom neprešiel kvôli autorizovanou firmou nesprávne nalepenej zadnej fólii -čo dovtedy na STK nevadilo - presahovala cez stredné brzdové svetlo - tak sme presah museli vyrezať a STK si zopaknúť.. Hold - od mája je to v zákone..

Ďakujem za rady k danej téme.

Napsal: 04 říj 2018, 17:55
od MetalGod
Když je (po)otevřený a nejde zavřít, je to problém, ale když zavřený je a nejde otevřít, nikoho to nemusí zajímat.

Napsal: 04 říj 2018, 19:29
od rnbw
U nas je 513: Okna - otvaranie a zatvaranie. Sme o krok vpredu... :roll:

Napsal: 08 říj 2018, 21:01
od jogo9
EKKAR píše:.....a k vodičům se nedostanu, protože mám na vnitřku nalepenou ztemňovací fólii.....
Fóliu odlepiť, opraviť vyhrievanie, novú fóliu -podstatne lacnejšie než okno nové -pokiaľ by na tom vyhrievaní záležalo, nestálo by to za to?

Lukas-Peca píše:Tak to přilep žvejkačkou a zatři černou barvou.....
preto sa mi hodilo, že lepidlo bolo čierne
Lukas-Peca píše:Navíc bych se bál, že při nepovedené opravě vodivým lakem a následném provozu se bude spoj zahřívat a sklo praskne.
Nj, to je argument -dal som si teda na to bacha a urobil to čo najlepšie -na starom aute to šlo bez problému veľa rokov, dúfam že sa to zopakuje..

________

Takže hotovo, čierne lepidlo meniace sa v tvrdú gumu, zvonku je sklo pekné čierne -po odpraskline ani stopy, premostené Elektropol-om, aj keď elektricky sa to spojilo už pred premostením -zrejme sa len vhodne dotkli plôšky, premostením som to poistil, a tým súčasne zväčšil prierez vodivého premostenia..
Pre info: meral som odber s DU10, max. rozsah 6A -ručička šla za roh, vytiahol som teda akúsi digi-čínu s rozsahom do 10A -ukázalo cca 13,5A. Ak sa dá vôbec tomu nameranému údaju veriť v takomto prípade..

Napsal: 08 říj 2018, 22:49
od EKKAR
jogo9 píše:
EKKAR píše:.....a k vodičům se nedostanu, protože mám na vnitřku nalepenou ztemňovací fólii.....
Fóliu odlepiť, opraviť vyhrievanie, novú fóliu -podstatne lacnejšie než okno nové -pokiaľ by na tom vyhrievaní záležalo, nestálo by to za to?
...
Zkusil jsi někdy jen tak z (_!_) odtrhnout ze skla 8 let starou fólii? Jseš chytrej jak Paroubek před volbama. To bys sundal leda tak i s celým tím topným menadrem, na to nefunguje ani horkovzduška - osobně vyzkoušeno. Třeba takový fofdíci, ti mají patentovaný "dvojsklo" s tenkýma topnýma drátkama položenýma do vnitřní laminační fólie těch bezpečnostních skel - takže díky takový technologii můžou dělat i vyhřejvaný čelní sklo a nemají problémy s praskáním samostatnejch vodičů, protože homogenita odvodu tepla z nich je tak dobrá, že prakticky nemají šanci se nežádaně přerušit ani desateronásobným měněním nalepovacích fólií. Naproti tomu drtivá většina ostatních výrobců používá na zadní skla potisk vypalovatelnou vodivou pastou na vnitřní straně a ten se poruší i jen tepelným pnutím pod už nalepenou zatmavovací fólí - takže odbyt ND mají zajištěnej ...

Napsal: 08 říj 2018, 23:05
od Celeron
Zaky píše:Na technické se řeší, jestli to brzdí, svítí, nemá vakly v nápravách a neteče z toho olej a jestli máš povinnou výbavu.
Tak u nás olej neřešej. Akorát mě technik pozval do kanálu pod auto ať se jdu podívat, jak mám zeblitej spodek olejem když mi začala týct vana. A povinnou se nekoukali nikdy. Ale zase seštelujou světla. No za ty prachy co si za technickou vemou...

Napsal: 08 říj 2018, 23:19
od rnbw
Mna tiez pozval do jamy pozriet sa. A nasledne mi to zapisali do protokolu ako zavadu kategorie B.

Mimochodom, slaby ucinok rucnej brzdy bol za C, pritom som ju normalne pouzival a brzdila. Ale vraj to nevychadzalo pre povolenu hmotnost privesu. Hlavne, ze nemam tazne zariadenie... :roll:

Uz aby zaviedli moznost robit v servise aj technicku kontrolu. Namiesto buzeracie by za 10 minut tu rucnu brzdu nastavili.

Napsal: 08 říj 2018, 23:35
od tomasjedno
jogo9 píše:Apropo, skúste si dať na zadné okno fóliu -bez autorizačného kódu. Prípadne tam príďte s "vybublinkovanou". S podobnými argumentami..
Jo ptákoviny řešej, ale že neuměj změřit brzdy u 4x4, to nikoho nevzrušuje.

Napsal: 09 říj 2018, 10:34
od jogo9
EKKAR píše:.....Jseš chytrej jak Paroubek před volbama......
Som to normálne napísal.. Ako všetko ostatné.. Nie, nevedel som ako je to s demontážou fólie starej.. Takže už viem..

U mňa dnes olej žiaľ riešili. Ani sa o tom so mnou nebavil.. A nemyslím si, že by ho tam bolo viac než inokedy.. Že mi neodomykajú spolujazdcove dvere ho nezaujímalo -našťastie.. Ale všetky bezp. pásy preskúšal.. Ako som písal, vraj vďaka zákonu od 21.5.2018 je to už iné.. A vraj od 21.5.2019 to bude iné ešte viac.. Vidno, že samotní chlapci tam toho sami majú dosť..

Napsal: 09 říj 2018, 18:05
od EKKAR
jogo9 píše:
EKKAR píše:.....Jseš chytrej jak Paroubek před volbama......
Som to normálne napísal.. Ako všetko ostatné.. Nie, nevedel som ako je to s demontážou fólie starej.. Takže už viem..
....
Já bych taky nevěděl - kdybych neměl z výroby na příloze vyznačený zadní okýnka (neřešit že to je fotka modelu z papíru - prostě na ní byly ze všech fotek rychle přístupnejch na Ghůůůghlu ty zadní vokýnka nejlíp vidět) zalepený neprůhlednou fólií a kvůli vylepšení výhledu při couvání jsem ji chtěl dát pryč a nahradit fólií částečně průhlednou. V tu dobu bylo auto cca 2,5 roku starý a ta tovární fólie se musela ze skla drbat po kouskách technickou žiletkou do modelářskýho hoblíku - nahřátí horkovzduškou nepomohlo, zkroutily se jen kraje a z plochy to odlepit dál nešlo. Co vokýnko to hodina práce ...