Stránka 2 z 3

Napsal: 23 říj 2018, 11:19
od sinclair
3kW/4kVA serverová UPS, velká asi jako PC big tower.
Patří tam aku 2x12V/24Ah, bez nich na samotný nestab. zdroj 24V/25A ani nenaskočí.
Zajímavý je, že stačilo na výstup zdroje přidat 4ks velkých, šroubových 39.000uF/40V a naskočila.
Asi to má opravdu velký startovací ráz, který olovo ustojí.
Běžný síťový zdroj to shodí až k podpěťové mezi a tam zůstane viset. Necykluje to.

Napsal: 23 říj 2018, 16:03
od rezis
Normálně se dá vyzkoušet na zdroji. 24 jen musí přežít prvotní náraz při spuštění. Pak už jede. Tato má ještě klasicky transformátor takže je to celkem šupa. Novější mají měnič a za ním střídač. Ty se dají spustit na zdroji 24V 3A.

Napsal: 23 říj 2018, 16:30
od sinclair
Pravda, ten serverový krám má přes 20kg, vyztužený rám a uvnitř dva obrovité EI trafáky.

Napsal: 24 říj 2018, 11:28
od dudo02
Tak cez noc sa nabíjanie ustálilo na :

Batéria 77Ah - 14,5V
Batéria 72Ah - 13V
Prúd - 68mA

Nechať to takto, alebo radšej objednať iné batérie?

Podľa literatúry začína plynovanie akumulátorov od nejakých 14,4V - neviem však ako to je s prúdom...

Napsal: 24 říj 2018, 14:31
od EKKAR
Bez obav. Pro začátek plynování je fakt důležitější to napětí.

Napsal: 24 říj 2018, 16:49
od dudo02
Ok, vďaka.

Ešte potrebujem nakalibrovať UPS na vyššiu kapacitu baterií. Prikladám aj návod, možno to niekomu v budúcnosti pomôže.

Manual Calibration:
- This is the preferred method for "SU" series Smart-UPS, or any time that a User Commanded Calibration is not possible
- Stop the Power Chute software from running and disconnect the serial, USB, or Ethernet cable(s).
- There must be at least a 30% load attached to the UPS during this procedure, and this load cannot fluctuate more than +/- 5%.
- Attach a non-critical load to the UPS and then force the UPS on battery by disconnecting it from utility power
- Allow the unit to run on battery until it turns off completely. The load attached to the UPS will drop.
- If the Load is not at least 30% or if the calibration is ended before the UPS drops the load, the calibration will not work.
- Plug the UPS back into the wall outlet and allow it to recharge (preferably turned off)


Po kalibrácii zreferujem ako to dopadlo.

Napsal: 30 říj 2018, 08:57
od Peterseal
Zopár APC UPS som opravoval. Vždy som mal ale pocit, že tá elektronika je dimenzovaná na krátkodobé fungovanie. Keď sa namiesto pôvodnej batérie dá silnejšia, a napríklad by UPS bežala celý deň. Nebojíte sa poškodenia UPS?

Napsal: 30 říj 2018, 09:34
od EKKAR
Ty menší mají tepelnou ochranu a navíc v softwaru veš, že se vypínají po cca půlhodině chodu bez ohledu na to, jak nabitou mají baterku - jinak samozřejmě shutdown podle napětí na baterce. Ty výkonnější, u APC to jsou od typu označenýho "1000", mají v bočnici chladicí větráček a vypínají se podle nastavení Powerchutem nebo firemním softwarem - nebo samozřejmě při přehřátí anebo poklesu napětí na baterce. Rackový serverovnový provedení dtto.

Napsal: 30 říj 2018, 11:52
od rnbw
Presne tak, tieto velke Smart UPS maju ventilator a casto aj konektor na pripojenie externej baterie.

Napsal: 04 lis 2018, 02:37
od dudo02
Tak kalibrácia pomohla a UPSka si "zvykla" aj na tak vysokú kapacitu. Tento typ nedisponuje konektormi na pripojenie externej batérie.
UPS som skúšal zaťažiť 180W čo zodpovedá mojim požiadavkam a vydržala cca 90min.Skúšal som aj vyššiu záťaž 490W a tu je výdrž cca 35min.
UPSka sa ani poriadne nezohriala.

Jeden akumulátor je v horšom stave ako druhý.
UPS ho udržuje pri stave 14,4V a tu už trocha plynuje.
Pri vybíjaní jeho napätie klesne až na 8V.
Zatiaľ som celý pack asi 4x nabil a vybil a napätia sa mierne vyrovnali.
Z každého cyklu si robím logy napätí a výdrže pri konštantnej záťaži .Na výdrž tieto 4 cykly nabitia/vybitia nijaký pozorovateľný vplyv nemali.

Akumulátor skúsim desulfovať EKKARovým desulfatátorom a uvidím či to akumulátoru pomôže a či sa napätia aspoň čiastočne vyrovnajú a či sa zvýši výdrž celého akupacku 77Ah/72Ah.
Podľa literatúry by sa batérie s rôznou kapacitou nemali používať v jednom packu, ale zatiaľ to neriešim, nakoľko sa batérie správajú opačne - tá s vyššou kapacitou sa vybije ako prvá.

Som zvedavý na výsledky desulfovania. Prečítal som si celé predmetné vlákno a výsledky a skúsenosti sú odlišné. Táto 77Ah batéria auto natočí bez problémov, čiže nie je nejako extrémne poškodená a je ideálnym kandidátom na desufatáciu - pokiaľ sa v niečom nemýlim.

Napsal: 07 lis 2018, 21:48
od Behemot
Jéžiš no to zas dopadne :roll: obrovský autoakumulátory v nevětraných prostorách, nerepasovaná UPSka nevhodná pro indukční zátěže, to je dílo :lol:

Napsal: 07 lis 2018, 21:50
od rnbw
Kazdy nemeni bezhlavo elyty, ked UPS funguje.

Napsal: 07 lis 2018, 21:57
od Behemot
No tak jasně, sice s prázdným kolem, ale furt nám to auto mámo to jede, tak co to budem opravovat, rozbitý to není :lol: Taky zaměstnanec sádlo-máslo elektro jak se diskutuje vedle?

Napsal: 08 lis 2018, 12:26
od dudo02
Behemot píše:Jéžiš no to zas dopadne :roll: obrovský autoakumulátory v nevětraných prostorách, nerepasovaná UPSka nevhodná pro indukční zátěže, to je dílo :lol:
UPS Bola opticky skontrolovaná a nevidel som žiaden problém. Ako som písal - pri záťaži 500W bola vlažná, čiže nejakých 100W indukčnej záťaže pre ňu nebude problém.
K tým nevetrenaným priestorom si prišiel ako?

Napsal: 08 lis 2018, 12:31
od Behemot
Sám ses přiznal.

Ale to je celkem jedno, v rámci kolenovrťáctví už si do toho nalil teď tolik času, že by za to byla normální nová kotlová UPSka a velkej SLA akumulátor, co k tomu patří, vše se zárukou a životností za běžných okolností kolem dekády. No plýtvej časem dál, stejně to nakonec zdechne, snad aspoň nějak civilizovaně.