fakt sranda... Blond nejsem.
Chci to mít fakt na vše...
Vysoušení karavanu, ohřev ve stanu, napájení osvětlení....prostě všude tam kde není šťáva...
Automatické přepnutí baterie/baterie
Moderátor: Moderátoři
Ještě dotaz- chceš, aby se ti (při poklesu napětí na AKU1 pod 11V) automaticky přepnulo zařízení na AKU2. Ale co se má stát, když poklesne i napětí na AKU2?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Pak zapomeň na akumulátor(y) a kup si elektrocentrálu na benzín - třeba něco z týhle nabídky. Ani do lithiovejch baterek totiž ZATÍM dostupný technologie nedokážou uložit takový množství energie na jednotku hmotnosti/objemu, jako obsahuje kapalný fosilní palivo. Příklad - baterka 12V 55Ah má teoretickou kapacitu energie 660Wh neboli ani ne 2/3kWh. Navíc při rychlým vybíjení vinou tepelnejch a elektrochemickejch ztrát nedokážeš tuhle kapacitu vyčerpat celou - podle odběru můžeš počítat s maximálně asi 85% při vybíjení "desetihodinovým proudem" = proudem označovaným jako "0,1C", pro tu konkrétní baterku teoreticky rovným 5,5A. Jakmile budeš vybíjet větším proudem, účinnost klesne. Taková baterka váží zhruba 15kg. Sice ji můžeš nabít a vybít několiksetkrát, ale furt máš tu mrtvou váhu. A když to chceš přepínat, znamená to mít DVĚ takový baterky - a to už jseš na 30 kilech jen to hvízdne. Baterky s ještě vyšší kapacitou budou pak vážit samozřejmě ještě víc.Kolda píše:...
Chci to mít fakt na vše...
Vysoušení karavanu, ohřev ve stanu, napájení osvětlení....prostě všude tam kde není šťáva...
Vedle toho postav třeba zrovna tu první centrálu z odkazu Honda EU20i - bohužel podle informace obchodu se už nevyrábí, její náhrada je EU22iT, tak ta váží 25kg, nejvyšší výkon 2,2kW a nádrž má na 3,6litru benálu. Při deklarovaný nejvyšší spotřebě 0,9litru za hodinu to je až na 4 hodiny chodu pod maximální zátěží neboli můžeš položit rovnítko mezi těch 3,6 litru benálu a elektrickej výkon 4 x 2,2kW = 8,8kWh ...
Ergo 5kilový kladivo, ogare - včil fofrem zapni to šedivý, co ti narostlo vevnitř toho kulatýho chlupatýho výrůstku nahoře na krku a ZAČNI GÓMAT NA PLNÝ GULE - co se ti vyplatí víc, jestli bastlit něco k baterkám, když tomu nerozumíš a neumíš to - anebo investovat prachy do něčeho, co bude při tvým využití idiotensichr und bombenfest - a navíc bez práce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Na to stačí komparátor z BATESTu(ty OZ,ZD a odpory bez LED),doplněnej o výstupní přepínací obvody (tranzistor a vinutí relé se zpětnou diodou nebo optodriver(jeho LED dáš na OZ místo těch původních,jenom s jinejma odporama,tim výstupem budíš FETy nebo IGBT,který můžou viset i na plusu,pokud těm gatedriverům oddělíš napájení nějakym DC/DC,max. 5Wattovym.)
,u těch výstupních obvodů záleží hlavně na proudu,kolik chceš spínat.Nad 50A to už něco stojí).Docela fajnový drivery jsou HCNW3120,a nejsou zas tak brutálně drahý,asi 150 za kus.
,u těch výstupních obvodů záleží hlavně na proudu,kolik chceš spínat.Nad 50A to už něco stojí).Docela fajnový drivery jsou HCNW3120,a nejsou zas tak brutálně drahý,asi 150 za kus.