Mlžení oken, klimatizace
Moderátor: Moderátoři
Tož já používám "švédskou" utěrku a zamlžená okna vždy před odchodem z auta utřu. Pokud pak bude mráz, je klidně schopná se udělat námraza vevnitř. To pravidelně zažívám přes vánoce, když auto několik dní v kuse stojí.
No a pak na zimu koupím nový silnější hadr na podlahu. Žena mi z toho ušije pytel resp. polštář a do toho nasypu 3l silikagelového písečku pro kočky. Nechám to tak ležet na zadním sedadle a pěkně to chytá vlhkost. Bez toho bych ráno měl asi skla zamlžená, ale s tímhle jsou suchá.
No a pak na zimu koupím nový silnější hadr na podlahu. Žena mi z toho ušije pytel resp. polštář a do toho nasypu 3l silikagelového písečku pro kočky. Nechám to tak ležet na zadním sedadle a pěkně to chytá vlhkost. Bez toho bych ráno měl asi skla zamlžená, ale s tímhle jsou suchá.
Jenže to je v létě. Ale mě to zajímá, jak to pracuje v mrazu. V mrazu venku se nemůže na výparníku nic odvlhčovat protože to ihned zmrzne a ucpal by se průchod vzduchu výparníkem. Pořád mám pocit, že to je jenom novinářská kachna, že v zimě funguje klimatizace aby se nemlžily okna.PCmaniac99 píše: Vzduch prostupuje výparníkem, voda v něm obsažená kondenzuje a odtéká do zachycovací misky.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu.
V zimě to funguje naprosto stejně. Pokud pro tebe není zima jen při -20° C. V zimě jsou i teploty kolem nuly a hlavně jde spíše o tu vlhkost, co se ti dostane do auta a udržuje se tam. V létě se může při dešti stát to samé, ale vyvětráš to daleko rychleji a hlavně nehrozí zamrznutí oken zevnitř.
Vlhkoměr tam samozřejmě nikdo nepoužívá, ráno je ještě něco pod nulou a ty musíš rychle jet, abys to stihl a ona ta okna jsou zamrzlá zevnitř. To je fakt lepší trochu myslet a v klidu to večer vyvětrat a utřít okna. Ráno je to pak v pohodlí.
Vlhkoměr tam samozřejmě nikdo nepoužívá, ráno je ještě něco pod nulou a ty musíš rychle jet, abys to stihl a ona ta okna jsou zamrzlá zevnitř. To je fakt lepší trochu myslet a v klidu to večer vyvětrat a utřít okna. Ráno je to pak v pohodlí.
Je zajímavé že v mém autì (Opel Astra H) nelze zapnout vnitøní cirkulaci pokud je voliè smìru vzduchu v poloze "jen na okno". I pokud mám zaplou vnitøní cirkulaci a otoèim voliè smìru vzduch do polohy na okno, tak se vnitøní cirulace automaticky vypne. Nechápu dùvod proè je to takto udìlané.vrky píše:...dávám proud na okno a vnitøní cirkulaci.
Já byl taky zmaten, proč mi to nejde zapnout - no a pak jsem se podíval do manuálu. Je to tak schválně, aby nedocházelo k rosení oken.sr71 píše:Nechápu důvod proč je to takto udělané.
Naposledy upravil(a) JoDiK dne 13 led 2019, 15:20, celkem upraveno 1 x.
U nových aut jede kompresor pořád. Tam se nezapíná a nevypíná přes "spojku". Záleží jak je to pak řešeno dál. Ale třeba takový Climatronic u škodovek, WV, SEAT... Má funkci odmlžení předního skla. Je to i v návodu k vozu... Tam by to mělo "zapnout" klimu, která to vysuší... Respektive na to fouká vysušený vzduch, který to prostě odfouká, protože tu vlhkost nabere na sebe...MiraSt píše: -10°C... zapnete klimatizaci... Točí se kompresor?
Strana 82-83
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha