Stránka 2 z 8

Napsal: 13 led 2019, 11:24
od Nakadah
Tož já používám "švédskou" utěrku a zamlžená okna vždy před odchodem z auta utřu. Pokud pak bude mráz, je klidně schopná se udělat námraza vevnitř. To pravidelně zažívám přes vánoce, když auto několik dní v kuse stojí.

No a pak na zimu koupím nový silnější hadr na podlahu. Žena mi z toho ušije pytel resp. polštář a do toho nasypu 3l silikagelového písečku pro kočky. Nechám to tak ležet na zadním sedadle a pěkně to chytá vlhkost. Bez toho bych ráno měl asi skla zamlžená, ale s tímhle jsou suchá.

Napsal: 13 led 2019, 12:32
od Rellik
Já proti mlžení už asi 20 let používám mydélko co bylo k plynovým maskám aby ne nerosily průzorové skla... :) Mám jich ještě několik, takových malých kvádrů. Stačí s tím sklo pošudlit, vyleštit a hotovo.. :) Dá se to i normálně koupit na nějakém "army" webu. Stojí kolem 15,-kč ;)

Napsal: 13 led 2019, 13:08
od dobrman
já si nemůžu vynachválit vyhřívaný sklo (Ford), ten příplatek za něj se vyplatil
na orosený i na namrzlý okno je fajn, ale jen tak do -5 až -7°C, pak už to moc nestíhá

Napsal: 13 led 2019, 13:30
od MiraSt
PCmaniac99 píše: Vzduch prostupuje výparníkem, voda v něm obsažená kondenzuje a odtéká do zachycovací misky.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu.
Jenže to je v létě. Ale mě to zajímá, jak to pracuje v mrazu. V mrazu venku se nemůže na výparníku nic odvlhčovat protože to ihned zmrzne a ucpal by se průchod vzduchu výparníkem. Pořád mám pocit, že to je jenom novinářská kachna, že v zimě funguje klimatizace aby se nemlžily okna.

Napsal: 13 led 2019, 14:25
od p32
V zimě to funguje naprosto stejně. Pokud pro tebe není zima jen při -20° C. V zimě jsou i teploty kolem nuly a hlavně jde spíše o tu vlhkost, co se ti dostane do auta a udržuje se tam. V létě se může při dešti stát to samé, ale vyvětráš to daleko rychleji a hlavně nehrozí zamrznutí oken zevnitř. :wink:
Vlhkoměr tam samozřejmě nikdo nepoužívá, ráno je ještě něco pod nulou a ty musíš rychle jet, abys to stihl a ona ta okna jsou zamrzlá zevnitř. To je fakt lepší trochu myslet a v klidu to večer vyvětrat a utřít okna. Ráno je to pak v pohodlí.

Napsal: 13 led 2019, 14:58
od sr71
vrky píše:...dávám proud na okno a vnitøní cirkulaci.
Je zajímavé že v mém autì (Opel Astra H) nelze zapnout vnitøní cirkulaci pokud je voliè smìru vzduchu v poloze "jen na okno". I pokud mám zaplou vnitøní cirkulaci a otoèim voliè smìru vzduch do polohy na okno, tak se vnitøní cirulace automaticky vypne. Nechápu dùvod proè je to takto udìlané.

Napsal: 13 led 2019, 15:15
od rnbw
Znutra mi zamrzlo okno len raz - minuly rok, ked som vytahal z kontajnera plny kufor zasnezenych mokrych kramov a dalsie som dal este dopredu. Po par dnoch to klima vysusila.

Napsal: 13 led 2019, 15:17
od JoDiK
sr71 píše:Nechápu důvod proč je to takto udělané.
Já byl taky zmaten, proč mi to nejde zapnout - no a pak jsem se podíval do manuálu. Je to tak schválně, aby nedocházelo k rosení oken.

Napsal: 13 led 2019, 15:18
od DjRix
sr71 píše: v mém autě (Opel Astra H) nelze zapnout vnitřní cirkulaci pokud je volič směru vzduchu v poloze "jen na okno"
Je to tak i v Passatovi a všech autech co mají koncernový Climatronic.

Napsal: 13 led 2019, 16:23
od TAKJAN
To musím zkusit, nevím, i když je to asi kontraproduktivní, leda s tou klimoškou, která mi jde zapnout kdykoliv.

Napsal: 13 led 2019, 16:47
od MiraSt
Tak se zeptám jinak. V mrazu.... venku.... třeba -10°C... zapnete klimatizaci... Točí se kompresor?

Napsal: 13 led 2019, 16:58
od doktor365
Mně ano,Renault Trafic. Používám denně a funguje to na odmlžení.

Napsal: 13 led 2019, 16:59
od Rellik
MiraSt píše: -10°C... zapnete klimatizaci... Točí se kompresor?
U nových aut jede kompresor pořád. Tam se nezapíná a nevypíná přes "spojku". Záleží jak je to pak řešeno dál. Ale třeba takový Climatronic u škodovek, WV, SEAT... Má funkci odmlžení předního skla. Je to i v návodu k vozu... Tam by to mělo "zapnout" klimu, která to vysuší... Respektive na to fouká vysušený vzduch, který to prostě odfouká, protože tu vlhkost nabere na sebe...

Strana 82-83

Napsal: 13 led 2019, 17:48
od tomasjedno
Rellik píše:U nových aut jede kompresor pořád.
To jako myslíš vážně?

Napsal: 13 led 2019, 17:50
od doktor365
Nemá spojku,řemenice se točí stále a tlak je regulován uvnitř naklápěním desky.