Rozloučení s tunerem ll,,, internetová radia ?? odd.OT

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#16 Příspěvek od xsc »

sinclair píše:"a jde v podstatě o matematicky velmi chytře vyřešenou "skládačku", která poskytuje o hodně účinnější kompresi než třeba FLAC, čímž studiovou kvalitu zkomprimuje natolik, že je streamovatelná."
Začínáme-li se bavit o nějakém stupni komprese "studiové kvality", přestává veškerá sranda, protože výstup ze studia, výsledný mix, nijak komprimovaný ani upravený být nesmí.
Tohle je spíš o míchání pojmů komprese audiosignálu a datová komprese. V tomto případě nejde o žádnou kompresi audia (ať už prováděnou analogově nebo digitálně), ale o kompresi výsledných dat. Když wavku zabalím do zipu, tak provedu kompresi (výsledný soubor bude menší), ale o žádná data nepřijdu, jak lze snadno zjistit jejím rozbalením a porovnáním s originálem. Rozložení dat ve wavu je ale pro zip moc náhodné a zip komprese účinná nebude. Proto byl vymyšlen flac, aby se dosáhlo vyšší komprese díky znalostem chování audiosignálu. Přitom stále jde o kompresi bezeztrátovou, lze tedy obnovit původní nekomprimovaný wav, což dělá každý flac dekodér.
Nakonec dneska už je net tak rychlý, že můžu streamovat přímo ten wav, datový tok CD je 650MB/70 min, což je jen 1,2Mb/s...

Uživatelský avatar
merhaut
Příspěvky: 22
Registrován: 15 říj 2016, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od merhaut »

Nenapovídat:-)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#18 Příspěvek od TAKJAN »

Skoro se už bojím něco poslouchat, mimo staré CD:-))

Uživatelský avatar
padik
Příspěvky: 319
Registrován: 02 led 2015, 01:00

#19 Příspěvek od padik »

Osobně je mi spíš sympatický přenos přes satelit, zatím to zkouším hrát přes jednoduchý DA převodník. Mne ==reklama== nijak nevzrušuje a pokud ano, spíš v tom negativním smyslu. Internet vytvořil Boha muziky a jedině tam je hudba ta nejlepší, jak o tom někteří básní. Nevím, neznám a zůstanu u satelitu. Až se mi podaří poslech subjektivně srovnatelný s CD, pochlubím se s čím a kde.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#20 Příspěvek od TAKJAN »

Mne stejně nezajímá nějaká současnost, natož nějaké ujeté styly. Pouze starý rock a ten asi není upřednostněn proti dnešním děsům.

Uživatelský avatar
merhaut
Příspěvky: 22
Registrován: 15 říj 2016, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od merhaut »

Na ==reklama== je spousta raritních titulů starého rocku, malá ukázka:

Obrázek

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#22 Příspěvek od Syron »

Merhaute, při vší úctě, nic jsi nepochopil. Poslouchej a věř si čemu chceš. Původně jsem si myslel, že už se na toto téma vytoaletuju, nakonec bojím, bojím, že s tebou ještě nakonec prohraju soud, když jsi vyhrál nad miliardáři. Nakonec to místo mne velmi výstižně napsal někdo jiný, uznávaný odborník. Mně nemusíš věřit, moje názory a hlavně zkušenosti, jsou úplně jiné, než bohužel dnes většinové. Napsal jsem ale, že každý má právo poslouchat, co se mu líbí, co chce, věřit čemu chce, a kupovat, co chce. Nakonec i prodávat, když to někdo kupuje. Naopak to nefunguje. Nedá se prodat, co nikdo nekoupí. Jen my dříve narození si musíme chránit jako ve vatičce to, co už asi nikdy a nikde nekoupíme.

PS: U tebe, také dříve narozeného, mě zaráží, že ti ta dnešní internetová muzika tak chutná.

Uživatelský avatar
merhaut
Příspěvky: 22
Registrován: 15 říj 2016, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od merhaut »

Syrone, já ale fakt nemůžu za to, že ty a sinclair nemáte tucha vo co u ==reklama==/MQA technicky go:-)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#24 Příspěvek od Hill »

Syron píše:...každý má právo poslouchat, co se mu líbí, co chce, věřit čemu chce, a kupovat, co chce. Nakonec i prodávat, když to někdo kupuje. Naopak to nefunguje. Nedá se prodat, co nikdo nekoupí. Jen my dříve narození si musíme chránit jako ve vatičce to, co už asi nikdy a nikde nekoupíme....
No, ne že bychom to museli chránit, ale ano, chráníme to. Alespoň my, kdo jsem zažili období analogu na konci vývoje trvajícího u mechanického záznamu 130 let a dotaženého až k fyzikálním limitům na počátky CD, kdy se ne ně dostával nejméně zmršený obsah.
Jistě, při přenosu koncertů Pražského jara nebo záznamu opery musel mít zvukový režisér před sebou partituru a dílo znát, však s technikem pořizujícím záznam měli domluvené signály, podle nichž technik s rukou na šavli mixpultu ručně včas zajišťoval zmenšení dynamiky tak, aby odpovídala možnostem záznamového média. Z master záznamu se pak dynamika obvykle upravovala ještě jednou, ale stále tak, aby to posluchače nerušilo. Teprve pak se záznam řezal na desku.
První digitální nahrávky se neupravovaly při záznamu, ale až při digitálním zpracování, a to jinak pro vinyl a jinak pro CD (třeba komorní hudba se pro přepis na CD nemusela upravovat vůbec).
Že časem došlo k remasteringu spousty nahrávek, které v digitálu nakonec znějí úplně jinak, než máme naposloucháno z analogu, to známe. A dospělo to tak daleko, že nikdo už neví, jak byla komprimovaná dynamika pro záznam, nanejvýš si na počítači přečte, jakým kodekem a s jakou bitrate byl zkomprimovaný zvukový soubor.
Proto tvrdit, že v MQA dostanu lepší kvalitu, než na CD nebo ve FLACu, pokládám za přinejmenším dost odvážné, ale krátkozraké. Ano, internet dnes umožní streamovat či stahovat zvuková data v takových objemech, že na to CD ani lepší formáty, které se neujaly, nemají. Navíc internet nepotřebuje digitální informaci kódovat s redundencí umožňující případné chyby čtení opravit. Neopraví všechny chyby? Ztráty jsou povolené. Na internetu při chybě si jen klient řekne službě "nerozuměl jsem" a služba paket promptně zopakuje. Výsledkem v bufferu u uživatele je bezchybný balík dat.

Ale pořád to nic nevypovídá o tom, jak to znělo původně, protože nikdo neví, jak se na tom kdo cestou na internet (jako na CD) podepsal.
A jestli někdo používá placenou službu na stahování muziky, je to jeho věc a jeho peníze. Ale poslouchat to pak z vřeštícího mobilu nebo nějakých repráčků k němu, v hluku ulice, a třeba i dobré audiosoupravy za jízdy v autě, to pokládám za vyhozené peníze.
Tak se tu nehádejte o digitální formát, ten za určitých podmínek není ani tak důležitý, jako to, co se se signálem dělo před tím, než k uživateli odešel. A na čem to pak uživatel poslouchá, to je druhá kapitola. Statisticky vzato smutná, protože to už málokomu vadí...

Ano, chráníme si to dobré, lepší a někdo i jen to nejlepší, jen teď nevím, pro koho. Obávám se že za pár roků už nezbude nikdo, kdo to ocení.

Uživatelský avatar
merhaut
Příspěvky: 22
Registrován: 15 říj 2016, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od merhaut »

Pánové, doporučuju si nastudovat aspoň základy toho jak pracuje ==reklama==/MQA s daty a taky si neplést dosažitelné technické parametry jednotlivých formátů s tím, jak (ne)kvalitní signál se dostává na konkrétní hudební nosiče a nositele.

Nebudete pak plácat takovéhle nesmysly o ==reklama== a MQA, potažmo CD atd.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#26 Příspěvek od Hill »

Tak po lopatě, pořád je tu řeč o dvou různých věcech: fyzický formát dat, který se dostane do převodníku u posluchače, ať už ze streamu nebo prostřednictvím nějakého nosiče, a způsob úprav signálu předtím, než se do tohoto formátu převedl.
Jestli někdo zparchantil záznam ve jménu "aby to líp hrálo dnešnímu posluchači", pak vytvořil lež pro naše uši, beztak nedokonalé. Všechny fyzické formáty té nedokonalosti využívají, některé až zneužívají, z několika lze ten "mezisignál" rekonstruovat tak přesně, jako by byl přenášený ideální analogovou cestou.
Nikdo tady MQA a internet jako médium nenapadá, nikdo netvrdí, že existuje něco technicky lepšího.
Dejme tomu, že to přirovnám k balíku, jehož obsah bude mít původní tvat i vlastnosti po dopadu z libovolné výšky na tvrdou skálu po vyjmutí z toho, co zbylo z obalu.
Ale pořád jde o to, že ten obsah, který je tam dnes, už při balení nevypadal tak, jako ten původní, vytvořený řekněme před 40 lety.
A, když navíc nevíš, přes co a v jakých poslechových podmínkách to nakonec bude hrát, je soustředění na ideální fyzický formát poněkud scestné.

Uživatelský avatar
ronoda
Příspěvky: 769
Registrován: 12 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pardubice

#27 Příspěvek od ronoda »

Hill*** "Ano, chráníme si to dobré, lepší a někdo i jen to nejlepší, jen teď nevím, pro koho. Obávám se že za pár roků už nezbude nikdo, kdo to ocení."

Úžasná věta, moudro. A zdaleka to není jen o hudbě a elektronice.
Tvoje věta bude trůnit mezi moudrými citáty, které si zapisuji už několik desítek let.

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#28 Příspěvek od Syron »

Merhaute, já to nedokážu tak podat, jako třeba Hill, který mi promluvil z duše. Už mě ale opravdu nebaví pořád něco "říkat hluchym". Ano, o zipovani toho nevím tolik co ty, ale jde právě o to, co já považuji za ten originál. A o "nekonečnosti" až téměř zbožšťování internetu se mi teď zrovna psát nechce. Jen stručně, internet jako takový a digitální přenos dat vůbec má obrovská omezení a technické limity.

Uživatelský avatar
merhaut
Příspěvky: 22
Registrován: 15 říj 2016, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od merhaut »

Hoši, když nevíte, nemudrujte. Nejen o ==reklama==/MQA, ale ani o tom, co je anebo není originál, či co zvládá nezvládá internet. Je to až směšné.

Od začátku tady tvrdím, že služba ==reklama== HiFi : CD 16/44 = 1:1 a že hi-res audio nástavba ==reklama== MQA poskytuje kvalitu vyšší jak CD, obojí za pár drobných. To jsou fakta, s těmi nehnete:-) Kdo tvrdí něco jiného, nechť své tvrzení dokáže.

MALÁ TECHNICKÁ NÁSOBILKA
CD audio pracuje s formátem PCM 16/44, což převedeno do audio parametrů znamená dosažitelných 96/22. Kdo neví, co ta čísla znamenají, měl by k tématu už jen mlčet a přeskočit rovnou na resumé.

Služba ==reklama== HiFi pracuje s tímtéž formátem, 16/44, prohnaným přes bezeztrátovou kompresi Flac. V praxi to funguje tak, že ==reklama== kupuje/grabuje všechna CD či soubory 16/44 a ukládá je 1:1, tedy v datově/zvukově nepozměněné kvalitě, uložené jako soubory s příponou flac. (Flac není zvukový formát, flac je bezeztrátový kompresní algoritmus, něco jako zip, ale optimalizovaný pro kompresi audio souborů.)

Služba ==reklama== MQA (Master Quality Authentic = vydavatelem garantovaná master kvalita) je vyšší liga. Jde o PCM formát 24/96, čili v audiu dosažitelných 144/48. Soubory MQA se skládají ze dvou částí: základu 24/48 a nástavby pro zajištění plného rozlišení 24/96. Základ funguje každému, kdo má DAC zvládající 24/48 a výše. Nástavba MQA 24/96 se spojí v hi-res audio jen tomu, kdo má MQA DAC.

RESUMÉ
Online poslech přes ==reklama== HiFi je, co se týče zvukové kvality, identický s poslechem dtto. titulu/vydání na CD. Poslech ==reklama== MQA přes MQA DAC pak poskytuje vyšší vydavatelem garantovanou hi-res audio kvalitu. Špičkové streamery s implementovaným MQA tak poskytují špičkovou zvukovou kvalitu na úrovni přehrávání SACD/DVD-A/HD-Tracks apod.

P.S. Zvukovou kvalitu nekvalitu masterů nemasterů jednotlivých titulů teď neřeším, protože to je samostatné téma, k jehož pochopení jsou potřeba znalosti principů FFT atd., protože není DR jako DR:-)

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#30 Příspěvek od Syron »

Proti tomu, že ==reklama== HIFI kupuje a ukládá 1:1 CD není námitek. Otázka je, jeké CD a s jakou kvalitou. Ale to je už trochu problém. Budiž. Dejme tomu, že se jí podaří koupit nějakou opravdu kvalitní nahrávku na CD. A nebo koupí ne zrovna kvalitní záznam určité hudby. Opět se dá souhlasit, že ji může nějak zkomprimovat/zazipovat bez ztráty dat. A třeba v této kvalitě i nabízet k prodeji. Potud nelze namítat proti ==reklama== pravděpodobně nic ve smyslu nějakého prznění.

Ale pátý odstavec, to už nabádá k pochybnostem o pravdivosti tvrzení o kvalitě lepší než CD! To už připomíná magii. Jestli černou nebo bílou, je lhostejné. Jak se z 16/44 stane 24/48 a dalšími "machinacemi" 24/96 se dá také pochopit. I když smysl těchto početních nebo jakých machinací ve smyslu zkvalitnění původního, dejme tomu, souboru mi opravdu uniká. nevěřím totiž v kouzla a čáry. Ty jsou možné jenom v pohádkách. A to kouzlo navíc působí jen tomu, kdo má MQA DAC. To mi zas připomíná pověstný šén. To bys musel dokázat právě třeba tím porovnáním analogového signálu před a po tom vylepšení.

Ale připouštím, že někdo tento umělý vylepšený soubor může považovat za kvalitnější, i když s původním nemá moc společného. Jestliže navzorkuješ analogový signál kmitočtem 44kHz, dostaneš digitální signál. U CD 16i bitový. pro 2OkHz sinus je těch 44kHz kompromisem. Ale i vzhledem k sinusovému průběhu jakž takž vyhoví. co se děje s tímto digitálním signálem určitě víš. Nesinusový průběh by vyžadoval podstatně vyšší vzorkovací kmitočet. Proč, to také víš. Těch 16 bitů zas udává zjednodušeně řečeno, přesnost rozlišení. To víš také. Z 20 kHz analogových máme 1,42 MHz digitální "kmitočet".

A teď mi, prosťáčkovi, vysvětli, jakým technickým, resp. fyzikálním způsobem získáš z 44kHz 48 a nakonec 96kHz, tedy z 44000 vzorků 96 tisíc vzorků za vteřinu přesně, případně ještě lépe odpovídajícímu analogovému signálu, který navíc ten ==reklama== nebo MQA neviděl ani z rychlíku. A navíc dokonce místo 16i bitů 24 bitů. Na to ti nepomůže ani křišťálová koule. Navíc máš najednou 13MHz digitální "kmitočet". Mimochodem těch 20 Hz versus 14 MHz naznačuje mou předchozí narážku o technických a fyzikálních limitech internetu a digitálního přenosu- I když samozřejmě vlivem časového multiplexu se propustnost sítí mnohonásobně zvyšuje. Není ale nekonečná. A ještě taková drobnost, pokud digitální soubor s 44kHz přehraješ 48 kHz, změní se rychlost přehrávání i celková délka nahrávky.

Pořád ještě připouštím, že se takto zdokonalená nahrávka může spoustě lidí líbit. Mně určitě ne. Když slyším moderní úpravu nahrávky, kterou si pamatuji v původní kvalitě, působí to na mne, jako bych dostal "po čuni" jak tady říkáme.

Takže místo vyčtených blábolů z internetu uveď fakta. Pak padnu na tvář do kaluže a ještě se ti veřejně omluvím.

Zamčeno

Zpět na „Hvjezdná pjechota“