Jak mají svítit mlhovky ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od p32 »

forbidden píše:Nejdříve se zapínají přední, pak zadní. Nechápu to. Jen zadní samostatně prostě nejdou.
Přední povinné nejsou, takže zadní musejí jít samostatně zapnout (samozřejmě s ostatními světly), ale pokud jsou instalované i přední, tak je rozumné zapínat napřed přední a až potom zadní i když se to zdá divné.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Hubert_79 »

Ford (2009) a je tam otáčecí/vytahovací vypínač. Jedno pootočení parkovačky, pak tlumené. Jedno povytažení - přední, druhé povytažení - přední i zadní. Jde tím svítit i s parkovačkama i dálkovýma.
Ve Š125L jsem měl mlhovky přední (zapojoval to autoelektrikář, počátkem 90. let) na samostatný spínač a při přepnutí na dálkové se přední mlhovky vyply. Zadní to mělo z výroby.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#18 Příspěvek od TAKJAN »

Jo, dřív nesměli přední mlhovky svítit s dálkovými. Ona to je taky kontraproduktivní, za mlhy svítit dálkama.
Ale používám je v noci někde v zatáčkovité okresce. Natáčení ještě nebylo v módě v době výroby mého bawa.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Hubert_79 »

Taky to nedává valného smyslu, svítit mlhovkama (když je teda hmla nebo hustě chumelí) a dálkovýma. To je pendrek vidět...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Lukas-Peca »

Až budete mít nějaký pokrokový výrobek Schade werke s projektorovými halogeny, tak budete ještě rádi, že si k dálkovkám můžete přisvítit ještě mlhovkama, abyste vůbec něco viděli.

Tohle sdružené ovládání světel a mlhovek má výhodu v tom, že nejde tak snadno zapomenout mlhovky zapnuté. Někteří jezdci svítí mlhovkama ještě týden po tom, co se mlha rozplynula. Když jedu poslední v koloně a potřebuju svítit zadní mlhovkou, tak nevadí, že svítí i přední, protože mlhovky jsou u země a autu přede mnou oslním tak nanejvýš kola. Naopak v čele kolony je potřeba mít zaplé přední zvlášť, abych nesvítil tomu za mnou do ksichtu. Nikdy jsem neviděl auto, kde by šly přední zapnout jen se zadníma. To by byla pěkná kravina.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#21 Příspěvek od TAKJAN »

Já viděl, nevím teď značku. Jo to vlastně ochrana řidiče proti teoretické pokutě.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#22 Příspěvek od rnbw »

Mam na hmlovky samostatne tlacidla - jedno na predne, druhe na zadnu. Na zapnutie prednych hmloviek treba rozsvietit aspon parkovacie svetla, na zapnutie zadnej hmlovky treba rozsvietit stretavacie svetla. Je to vyriesene elektricky, asi cez rele.

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#23 Příspěvek od vasekpetr1 »

Lukas-Peca píše: Nikdy jsem neviděl auto, kde by šly přední zapnout jen se zadníma. To by byla pěkná kravina.
Scenik první generace, otočný přepínač, nejdřív zadek a až potom obě :(

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

U Schade-werke to jde přepinovat stejně jako u zbytku Folkswágen-koncern, ten sdruženej přepínač se prostě vytáhne z palubovky a přehodí se mezi sebou fastony na vývodech. Jsou vo tom sáhodlouhý debaty na nejrůznějších fórech o kchárech z celýho koncernu, jestli je lepší aby jako první svítily mlhy zadní nebo přední.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
legal
Příspěvky: 129
Registrován: 03 úno 2005, 01:00
Bydliště: Ostrava

#25 Příspěvek od legal »

SEAT CORDOBA 1995 TAKÉ BUD OBĚ , ZADNI I PŘEDNÍ NEBO NIC :-).

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#26 Příspěvek od houmr »

Nevím, jestli to je v zákoně ještě dnes, ale svého času tam bylo, že při použití předních světel do mlhy nesmím jet více než 70 km/h. To znamenalo, že u koncernových aut nad 70 km/h člověk nemohl svítí ani tou zadní...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#27 Příspěvek od TAKJAN »

To jsem v životě neslyšel. A řidičák 45 let

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Mám takovej pocit, že tohle ustanovení platilo v "osmdesátce" a ve "stovce" z roku 1975 už bylo vypuštěný ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#29 Příspěvek od TAKJAN »

V 80ce to není, ve stovce taky ne. Teď jsem si to ověřil, protože mně to přišlo nereálný.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#30 Příspěvek od TAKJAN »

A přitom jsem našel seznam závad, za které mohou sebrat malý techničák. Jinak pouze odeslat na STK, což si rozmyslí, nebo pokuta.
Takže ne za každou pitomost. Vytisknu si to a budu vozit sebou.
Přílohy
K800_Screenshot_2.JPG

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“