Při smyku vymáčknout spojku ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#16 Příspěvek od misocko »

starsie auta, nespanikarit a nestat nonstop na brzde - hlavne ked pocitite ze vsetky kolesa stoja a ABS si to nestihlo vsimnut, potom uz ten system nema ako zistit ze auto sa este hybe a kolesa stoja (osobna skusenost na Fabii). Potom uz len robit ABS osobne :D
co sa tyka novych aut, zistil som ze je tazsie ho dostat do smyku, a snazi sa to robit kadeake kusy len aby to nesmykalo, ale ako sa k tomu postavit z pohladu vodica...
superb najnovsi, kruhac cerstvo zasnezeny, isiel som asi 20 , slapol som na brzdu a cakal kedy ma zastavi obrubnik, nekonalo sa nic z elektorniky, myslim ze ani ABS nestihlo kopat, ale isiel som pomaly tak som to extra neriesil a len s nohou na brzde (automat) som pockal az zastavi (nastastie ani opretie o obrubnik sa nekonalo). Nasledne som si na prazdnom parkovisku skusal co to dokaze a teda ziadna slava, sneh je sneh bolo to fakt na suchtanie sa malou rychlostou.
na O3 som na smyklavej ceste v prudkej zakrute uz pocitil ze to nieco robi, snazilo sa mi to drzat volant (nenutene ale predsa), a este neviem co, ale na starsom aute bez kadejakych vychytavok by som bol minimalne v smyku, toto ma len upozornilo ze to uz bolo za hranou kam by som uz nemal ist.
teraz ako spolujazdec na 3008, ujazdeny sneh + nejaka kasa? zrazu necana zatacka, slapol na spojku a brzdu a tiez iba cakal co sa bude diat, nastastie neslo nic v protismere a nic ine ako pockat sa nedalo, na pristrojovke svietili snad vsetky bezpecnostne svetielka :)

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#17 Příspěvek od Kremik »

Všechny kola se samy od sebe nikdy nezastaví. Pokud už se Ti to povede, je ve Tvým vlastním zájmu je zase roztočit, pokud tedy netoužíš po neovladatelném sáňkování.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#18 Příspěvek od danhard »

Nesundavat nohu s plynu :D

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od p32 »

rnbw píše:Brzny clovek nema na podradovanie cas, potrebuje obe ruky na volante a nohu na plyne.
Normální řidič (s praxí) podřazuje vždy zavčas, hlavně před zatáčkou. A o těch dvou rukách na volantě je to tak, že opravdu záleží na tom, kde je tam má!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#20 Příspěvek od TAKJAN »

Ono se to řekne nestát na brzdách, když to klouže. Dnes jsem nevyjel k domu, teda vyjel bych asi, ale žena trojčila. Takže jsem se sunul dolů různě naštorc atd. A člověk se musí donutit sundat nohu z brzdy, aby se to chytlo a srovnalo. Nedivím se třeba na videích, že lidi stojí na brzdě a jedou.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#21 Příspěvek od dvorak »

Mirda píše:Spojku vyšlápnout aby nechcípl motor pak už asistenti nefungujou.
Ale chytré systémy nejen že správně přibrzdí, ale naopak i lehce přidají plyn aby byla kola v záběru, pak by se spojka vymačkávat asi neměla.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#22 Příspěvek od Kvicala_r »

popravdě sem mimo tempomatu neviděl žádný systém plyn přidávat. Fakt něco takového existuje? To vypadá spíš na závadu, než na funkci...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Nejmodernější verze ESP nebo jak se tomu teď nadává to umějí. Podmínkou je automatická převodovka, která v takovým případě taky zároveň podřazuje stejně jako to udělá v jízdě ve smyku zkušenej řidič. Ty samý automaty už dneska taky umějí (aspoň v režimu "SPORT") taky podřazovat s meziplynem, aby změna byla co nejrychlejší a nejplynulejší - to automaty ještě před takovýma 10 lety neuměly, možná ještě tak ty ve Formuli 1, ale ty na běžný silnice na podobnou vyfikundaci teprve čekaly ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#24 Příspěvek od Kvicala_r »

No jo, jenže kolega Dvořák psal o vyšlápnutí spojky a to případ automatu evidentně nebude :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Tam (myšleno u těch automatů) už ale jaxi taxi ani není CO vyšlapávat, nemyslíš?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#26 Příspěvek od rezis »

Tak schválně jsem dnes vystřídal dvě auta. Jedno s docela vyspělým ESP karavinami druhé jedno mající pouze ABS.
U toho s ESP je při smyku snazší zmáčknout spojku. Ono se to dlouho tváří jako v pohodě v pohodě a pak když to elektronika nezvládne už člověk moc nenadělá. Naopak v tom bez stabilizace člověk od počátku ví s čím má tu čest a dokáže pomoci plynu a volantu taky slušně "stabilizovat"
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#27 Příspěvek od BOBOBO »

U předku ano , u zadku ne .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

A a a vo vo vo vo vo tom to celý je. Auto osazený vychytávkama jede od sucha přes mokro, lehce nasněžíno až po hlubokej smekavej nános sněhu furt jako po kolejích, občas zabliká varovnou kontrolkou. Navyklej řidič, kterej zpohodlní tím, že všecky problémky až problémy za něj běžně vyřeší vyspělá elektronika se pak v situaci, kdy to ta elektronika přestane stíhat lekne a zpanikaří - protože díky rychlosti elektroniky i rychlosti toho, jak bleskově "odstoupí ze zápasu" už mu nezbyde na nějakou reakci žádnej tolik potřebnej čas. Naopak v autě bez berliček jede každej volně jen do prvního citelnýho podklouznutí - pak prostě vyplašenej tím smeknutím zpozorní a následně taky zpomalí nebo aspoň změní styl jízdy. Na případnou větší nebo menší ztrátu adheze pak takovej řidič reaguje s mnohem vyšší pozorností a tudíž i mnohem rychlejc, než ten nepřipravenej lenoch, spoléhající se na vestavěný podpůrný systémy ... Podle mě prostě problém tý elektroniky je z velký míry způsobenej i tím, že při svým "převzetí velení" nevaruje řidiče dost důrazným způsobem před hrozícím nebezpečím - nějaká blikající kontrolka je s prominutím na h0vn0, protože ji řidič může naprosto ignorovat. Kdyby mu zároveň s jejím rozsvícením nějakej mechanismus pořádně zadrnčel volantem do paprčí jako varování, asi by to mělo lepší oučinky ... Takhle se na to prostě sere a sere a dál se to tlačí až na doraz - až to už prostě elektronika odmítne za řidiče vyžírat a odpojí se ...

A navíc zkušenej řidič umí jet i v částečným smyku, kdy kola prokluzujou nebo auto chodí do zatáček bokem - elektronika tyhle situace jednoduše vyhodnocuje jako havarijní a zasahuje takovým způsobem, aby auto zpomalila až úplně BEZPEČNĚ zastavila. Zkušenej řidič ale v takový chvíli poměrně klidně pojede dál.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#29 Příspěvek od TAKJAN »

To je právě to ono jezdit správně tak, aby nic neblikalo, ale rychle. Nebliká mi to furt, spíš vyjímečně, ale ASC prostě občas bliká, ale to vím, že to není korekce směru, ale jen protiskluz.. Prostě na to nejsem zvyklej, jezdil jsem bez toho a vím co zadokolka umí, i když opravdová čtyřkolka je daleko zákeřnější. Škoda že vypnutím ASC se vypne i DSC, teda asi jo. Ale když jsem zkoušel na sněhu, co dokážou ti asistenti, tak to bylo neskutečný. Čerstvě napadaný, nebo ujetý a jak po kolejích. Ale potom už to nejde chytit, teda zkušený řidič ví, co ještě může pomoct, většina je v hajzlu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PixelOrgy »

Ted jak nasnezilo jsem jezdil s CLK, manual, zadohrab. Do uklouzanyho kopce stacilo vypnout ASR a trosku za to vzit (s citem samozrejme) a dorovnavat. Vyjelo to celkem v pohode.

Kdyz to hodne klouze, staci cit v noze, a davkovat plyn tak, aby to nebylo ani moc v zaberu, ani moc nebrzdilo...

Horsi to bylo s VW, ktery, ac s 4x4 (opravdovym, permanentnim) sice kopec vyjede skoro s prstem v nose, ale dolu je to horsi - profil 255/45 R18 a 2400kg a jsou z toho paradni sanky :-D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“