Tak nemáš psát EPROM, když myslíš EEPROM.Jodr píše:Já se bavil o pamětech EEPROM
Stočené tachometry
Moderátor: Moderátoři
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
tomasjedno píše:Nebo rentgenem. Dokonce pamatuju EPROMky, které neměly okénko, a šly mazat jenom rentgenem.EKKAR píše:EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš
Přesně, OTP paměti - "One Time Programmable" ... čip v nich byl stejnej, jako v těch s okýnkem, akorát zastříknutej do černýho bakelitu - takže technickej RTG a už se to mazalo ... ale furt to byly šváby, co se musely k novýmu nasypání dat vyndat z objímky nebo i vypájet z plošňáku a po smazání teprve vložit do programátoru. Mimochodem, octa I měla OBDE sypání softu do ŘJ = paměti typu EEPROM nebo EPEROM určitě ještě před faceliftem, buď zároveň s náběhem výroby fábule I, nebo dokonce ještě dřív - ty paměti co se musely kvůli přehrátí tahat ven z jednotky měla naposledy felina a octa je měla jen veeelice krátkou dobu ...Jodr píše:Já se bavil o pamětech EEPROM -- I2C, SPI EDC15/16
Ne o kusech z dob před Columbem.
V OctáchI byly epromy, které šly programovat jen jednou, pak vyhodit a dát nové... tam samozřejmě km nikdy nebyly, pokud se vrátím k tématu vlákna.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
budíky umí udělat jen ten, kdo na to má vybavení a totéž platí o ostatních ŘJ. Dokud byla tato služba ještě veřejně nabízena, v drtivé většině zahrnovala i přepsání údajů v ostatních jednotkách - minimálně v ŘJ motoru. Údaj jen v budíkách přepisovali pouze totální amatéři, kteří si někdy vypůjčili příslušný SW.
Bohužel bylo dokázáno v několika případech, že firmy obstarávající operativní leasingy "předisponovávají" nejvíc ojížděný flotilový auta z jedný flotily do druhý - po dvou-třech měsících používání, když ještě není vidět opotřebování interiéru se stočí tachometr na minimální hodnotu, udělá se pravidelnej servis aby v autě byly nový náplně - a auto se na dalšího čtvrt roku šoupne do jiný firmy jako právě přihlášený. Tohle se udělá 3x - 4x za sebou a pak se auto s posledním přiznaným nájezdem do 30-40 tisíc km prodá jako "roční". Ve skutečnosti má samozřejmě "na hrbu" dvoj až trojnásobek přiznanýho nájezdu. Do věku 4 let a tím i první STK tak stihne nakroutit mnohem víc, než samozřejmě je přiznaný. No a jsou taky doložený vyfikundátoři, co stáčejí kilometry sami sobě před každým STKčkem - aby auto plánovitě "omladili" předem, protože počítají s tím, že auto budou prodávat dál. Proti takovýhle manipulaci jsou i centrální registry bezbranný - když už samotnej majitel plánovitě jezdí na STK s odcouvaným tachometrem a zatajuje skutečněj nájezd, sice se to dá kvalifikovat jako příprava trestnýho činu podvodu, ale kde není žalobce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!