![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
El.zapalování pro VELOREX typ 601-oprava.
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hnus ne, sadismus ano. Dělat z kafemlejnku hadraplánu něco jako Hajzelhófa alias Knight rider je prostě na mě moc. Ještě si tam přidejte forsáž... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Já v tom zase nějaký problém nevidím.
Všechno jsou to věci, které se dají zase odstranit pryč, hadrák se pak uvede do původního stavu.
A kdybys viděl, jak se někdy natrápíš s klasickým zapalováním (přeci jen u Velouše je to všechno o něco horší, motor ani věci kolem něj nejsou chlazeny přirozeně), tak bys byl rád za každé zlepšení.
Nikdy jsem elektronické zapalování neměl, ale kdo jej z mých známých má, tak je většinou spokojený.
Všechno jsou to věci, které se dají zase odstranit pryč, hadrák se pak uvede do původního stavu.
A kdybys viděl, jak se někdy natrápíš s klasickým zapalováním (přeci jen u Velouše je to všechno o něco horší, motor ani věci kolem něj nejsou chlazeny přirozeně), tak bys byl rád za každé zlepšení.
Nikdy jsem elektronické zapalování neměl, ale kdo jej z mých známých má, tak je většinou spokojený.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Podle dostupných informací by to teda mohlo být takhle nějak.
Ale ještě chybí spojení vývodů 10 a 11 na vývody 1 a 2, 5 a 6.
Zkus to ještě propísknout.
A obvodově to vychází na tu 4093, 4069 nevyhovuje.
Ale ještě chybí spojení vývodů 10 a 11 na vývody 1 a 2, 5 a 6.
Zkus to ještě propísknout.
A obvodově to vychází na tu 4093, 4069 nevyhovuje.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Poslední OT - nemám nic proti elektronickému zapalování, ale procesor, co zavání i dynamickým řízením předstihu je prostě už moc... To není závodní motorka.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Na začátku článku fotka je. Snímače jsou dva typu TCST1103.
https://youtube.com/channel/UCQK7saG5AQkwtTfnNctkWTg
https://youtube.com/channel/UCQK7saG5AQkwtTfnNctkWTg
Pokud by dynamické řízení předstihu pomohlo dostat z toho původně 16k dvouválce třeba 20-22k a posunulo hranici otáček třeba o tisícovku nahoru, tak to bude přínos jako hrom.
Bratránek, prezident místního Jawa clubu
, má v tom hadraplánu namontovaný dvouválec původně montovaný do esenbáckých panelek.
Motor má takové trochu hranatější hlavy, na původní motorce má štítkových 18k/5500ot. Bylo potřeba z původního motoru vzít ten vývod na ventilátor.
Možná, že přehazoval jen válce, písty, hlavy a karburátor do původních 16k karterů, to nevím přesně, ale viděl jsem to "odplachtovaný"
Má tam namontovaný komplet zapalování VAPE, zachovaný funkční dynamostartér a lítá mu to úplně neskutečně. Takovou akceleraci snad nemá ani Tráboš
a skoro každý rozjezd je s průhrabem zadku ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Měl i toho čtyřkolového, ten už měl zamontovaný motor ze 634. Čtyřkolka byla prý taková strašná mrdka a tak blbě udělaná, že se toho dobrovolně zbavil a za utržené peníze koupil dceři nějaké malé 2dv. autíčko Suzuki.
Bratránek, prezident místního Jawa clubu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Motor má takové trochu hranatější hlavy, na původní motorce má štítkových 18k/5500ot. Bylo potřeba z původního motoru vzít ten vývod na ventilátor.
Možná, že přehazoval jen válce, písty, hlavy a karburátor do původních 16k karterů, to nevím přesně, ale viděl jsem to "odplachtovaný"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Má tam namontovaný komplet zapalování VAPE, zachovaný funkční dynamostartér a lítá mu to úplně neskutečně. Takovou akceleraci snad nemá ani Tráboš
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Měl i toho čtyřkolového, ten už měl zamontovaný motor ze 634. Čtyřkolka byla prý taková strašná mrdka a tak blbě udělaná, že se toho dobrovolně zbavil a za utržené peníze koupil dceři nějaké malé 2dv. autíčko Suzuki.
Pozdravuj bratránka.
Třeba se i známe, nejspíš z Boskovic.
Ono je u hadráka problém třeba i v tom, že nucené chlazení údajně bere až 2 hp z výkonu motoru.
Takže pohánět hmotu, která má 310 kg, k tomu já skoro 100 kg, pouhými 14 hp, to už je na hranici fyzikálních možností.
A taky podle toho vypadá spotřeba a životnost výbrusu.
Takže jak sám píšeš, pokud cokoliv přidá jakéhokoliv koníka k výkonu (nebo alespoň nahradí nedokonalosti klasického zapalování v režimu různých otáček), je žádoucí.
A co se týče čtyřkoláka, tam kluci hlavně nadávají na slabý diferenciál (původně určený pro rikšu ČZ 150 cm³).
Tříkola tímto sice z principu netrpí, ale zase dostává zabrat zadní kolo, je abnormálně přetížené.
Třeba se i známe, nejspíš z Boskovic.
Ono je u hadráka problém třeba i v tom, že nucené chlazení údajně bere až 2 hp z výkonu motoru.
Takže pohánět hmotu, která má 310 kg, k tomu já skoro 100 kg, pouhými 14 hp, to už je na hranici fyzikálních možností.
A taky podle toho vypadá spotřeba a životnost výbrusu.
Takže jak sám píšeš, pokud cokoliv přidá jakéhokoliv koníka k výkonu (nebo alespoň nahradí nedokonalosti klasického zapalování v režimu různých otáček), je žádoucí.
A co se týče čtyřkoláka, tam kluci hlavně nadávají na slabý diferenciál (původně určený pro rikšu ČZ 150 cm³).
Tříkola tímto sice z principu netrpí, ale zase dostává zabrat zadní kolo, je abnormálně přetížené.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Před léty jsem se málem vyboural, když jsem při průjezdu okolo třebovský drážní hasičárny uviděl vedle cesty zaparkovanýho hadráka "v tuningu". Přední kola se slitinovým ráfkem, obdélníkový světlomety, předělaná přední náprava, všecky brzdy kotoučový, vzadu chromovaný laufy jak PL dvojkanón a kolo s autoráfkem a gumou širokou přes 20 čísel s dezénem "semislick" a jako třešinku přítlačný křídlo jak z WRC-čka. Černá barva potahu a na přední "vyboulenině" před čelním sklem nastříkanej žlutej ovál se siluetou netopýra dotvářely dojem. Motor byl údajně silně poladěnej agregát z Jawy 640 - ten má sériově 17kW (23HP), s tím upraveným majitel uvažoval o montáži přítlačnýho křídla na předek, protože v rychlosti nad 70km/h už se tenhle exemplář nedal normálně udržet na silnici ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Největší motor, jaký jsem v takhle upraveném Velorexu viděl, byla nějaká 1100 cm³ od Kawy...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Tak ta nejpozdnější dvoutaktní Jawa mu akorát dala víc života - ten zhruba 23koňovej dvouválec byl prakticky od typu 634 nezměněnej, dával se i do následnejch typů 638, 639 a 640 jen s minimálníma odchylkama, větší rozdíly byly v elektrovýzbroji (přechod na 12V instalaci a s ní na halogenovej obdélníkovej světlomet), v brzdách (přechod na hydraulicky ovládaný kotouče) a v použití slitinovejch kol, od typu tuším 639 byly pak i dvě verze rámu - pro menší lidi se vyráběla "třipada" se sníženým sedlem.
Pro instalaci do rámu hadráka mezi nima prakticky nebyly rozdíly, vím že lidi využili toho, že 12V alternátor z pozdějších verzí měl vyšší výkon než předchozí 6V verze a tak místo mechanicky poháněnýho větráku pomocí řemínku a řemenice nasazený na nastavenou klikovou hřídel na pravý alternátorový straně motoru používají termostatem spínanou elektrickou "saharu" z chladiče favorita nebo felicie - díky tomu se výkon k nucenýmu chlazení nespotřebovává trvale, ale jen když nadměrně naroste teplota hlav - při normální jízdě se motor stíhá uchladit patřičně tvarovanýma "wind-tunelama" s lapacíma kapsama na bocích motorovýho prostoru. Lidi si přidělávali i startér a výkonnější baterku, už jsem v hadráku viděl i klasický 12V autorádio a dokonce CB vozidlovku (s "osminou" namontovanou nahoře na horní rámový trubce, no děs běs
). Bratři Stránští asi nikdy zcela nedokázali pochopit, jakou hydru pustili do světa - co všecko lidi dokázali na základě hadráka postavit a používat ... Viděl jsem fotky hadráka = vodního skútru s plovákama vepředu a miniaturním lodním kýlem se šroubem vzadu (na čumáku záchrannej pás a nad motorem svitek lodního lana s čtvrtmetrovou kotvou na konci), na vlastní oči jsem viděl hadráka s namontovanýma duralovýma lyžema vepředu a hrubou terénní bantamovou gumou vzadu - kterou pak údajně majitel po krátkým používání nahradil variátorem a pásem ze sněžnýho skútru, v Rusku údajně nějakej majitel z hadráka instalací leteckýho hvězdicovýho motoru z dvouplošníku Polikarpov Po-2 "Kukuruznik" v tlačným uspořádání spáchal cosi jako vysokorychlostní sněžnej kluzák.
Ergo kladivo, namontovat do starý dobrý "třipady" místo kladívek elektronický zapalování mi vůbec nepřijde jako nějaký přehnaný modernizování, naopak, je to využití potenciálu, kterej ten starej motor má - a kterej s původním mechanicky řízeným zapalováním nebyl schopnej ze sebe dostat. Jistě, muzejníci a puristický veteránisti budou řvát jak prokopnutý hovězí, ale ti ať si klidně jezdí na kladívka se vším co k nim patří - včetně nutnosti je čistit, seřizovat a mít s sebou jedny náhradní i s náhradním kondíkem, protože spolehlivost a stabilita funkce týhletý mechaniky je pro dnešní dobu skutečně mizerná. Kdo chce hadrákem denně jezdit, ten radši sáhne po polovodičích řízenejch optikou a bude za ně vděčnej ...
Pro instalaci do rámu hadráka mezi nima prakticky nebyly rozdíly, vím že lidi využili toho, že 12V alternátor z pozdějších verzí měl vyšší výkon než předchozí 6V verze a tak místo mechanicky poháněnýho větráku pomocí řemínku a řemenice nasazený na nastavenou klikovou hřídel na pravý alternátorový straně motoru používají termostatem spínanou elektrickou "saharu" z chladiče favorita nebo felicie - díky tomu se výkon k nucenýmu chlazení nespotřebovává trvale, ale jen když nadměrně naroste teplota hlav - při normální jízdě se motor stíhá uchladit patřičně tvarovanýma "wind-tunelama" s lapacíma kapsama na bocích motorovýho prostoru. Lidi si přidělávali i startér a výkonnější baterku, už jsem v hadráku viděl i klasický 12V autorádio a dokonce CB vozidlovku (s "osminou" namontovanou nahoře na horní rámový trubce, no děs běs
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ergo kladivo, namontovat do starý dobrý "třipady" místo kladívek elektronický zapalování mi vůbec nepřijde jako nějaký přehnaný modernizování, naopak, je to využití potenciálu, kterej ten starej motor má - a kterej s původním mechanicky řízeným zapalováním nebyl schopnej ze sebe dostat. Jistě, muzejníci a puristický veteránisti budou řvát jak prokopnutý hovězí, ale ti ať si klidně jezdí na kladívka se vším co k nim patří - včetně nutnosti je čistit, seřizovat a mít s sebou jedny náhradní i s náhradním kondíkem, protože spolehlivost a stabilita funkce týhletý mechaniky je pro dnešní dobu skutečně mizerná. Kdo chce hadrákem denně jezdit, ten radši sáhne po polovodičích řízenejch optikou a bude za ně vděčnej ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)