Stránka 2 z 4

Napsal: 20 srp 2019, 08:07
od Sandal
vasekpetr1 píše: Vím, kecá do toho ABS
Nemusí, stačí na vyzkoušení vyndat pojistku.Podle mně to má zavzdušněný.To znemožní samostavu doseřídit ruční brzdu.Třmen nezatlačí dostatečnou silou a neposune samostav.

Napsal: 20 srp 2019, 08:31
od p32
Sandal píše:A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.

Napsal: 20 srp 2019, 11:21
od sr71
vasekpetr1 píše:Dávals nové destièky pøi výmìnì tømenu nebo jsi osadil pùvodní? Lanovody chodí lehce?
destièky jsem nechal pùvodní, lanovody se zdají ok, asi to teda zkusím ještì jednou odvzdušnit tak jak píše "Sandal"

Napsal: 20 srp 2019, 11:35
od sr71
ještì se zeptám jaký je vlastnì obecnì správný postup odvzdušòování u moderních aut s ABS systémy (každý totiž øíká nìco jiného):
- klasicky s vypnutým zapalováním (tak to dìlám já)
- se zapnutým zapalováním (snad aby byly v èinnosti akèní èleny ABS??)
- s nastartovaným motorem aby byl v èinnosti posilovaè
anebo je to jedno který z výše uvedených postupù se použije?

Napsal: 20 srp 2019, 13:32
od Sandal
V případě že se ti zavzdušní kostka ABS, tak zásadně se zapnutým zapalováním a přes akční členy si otvíráš jednotlivý ventily ABS a řídíš se tím co píše diagnostika.Ta ti napovídá který kolo odvzdušňuješ.Někdy nejde kostka ABS odvzušnit bez toho, abys pral kapalinu tlakem a už je jedno jestli od nádobky nebo od kola.Řekl bych že od kola se to odvzdušní rychlejc.
Odvzušňuje se vždy bez zapnutýho mororu, protože krásně cítíš jestli je pedál tvrdý.
V případě že se ti nezavzdušní kostka ABS, třeba když vyndáš třmen a dáváš hned nový, tak necháš kapalinu vytékát než namontuješ novej, tak odvzdušníš klasicky bez zapalování.
Někdy je to peklo na několik hodin a něklok litrů kapaliny a někdy je to za 15minut odvzdušněný.

Napsal: 20 srp 2019, 13:44
od Sandal
p32 píše:
Sandal píše:A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.
Myslel jsem to tak že pokud dojde k závadě, tak se s tim nechá dojet domu, nebo po opravě když to jedeš projet, tak taková situace, kdy nejsou brzdy zcela OK může nastat.
Jinak na autě si dělám všechno sám.Když vidim práci některejch servisů, tak bych střílel.No řekněte, je normální když pán dal do opravy Škodu 130 aby vyměnili kulový čepy na řízení a místo závlaček byla na jedný straně vražená dvaapůlka elektroda a na druhý straně namotanej měděnej drát?
Zajímavý je, že když jdu opravovat nějakou pastičku, tak vždy opravuju po dementech, co to předenmou "opravili".

Napsal: 20 srp 2019, 14:04
od p32
Tak to jsem tě hned nepochopil. Taky si raději spravuji na autě vše sám, protože už takových 10 let nejsou v servisech mechanici, ale měniči.

Napsal: 20 srp 2019, 16:20
od Sandal
No a lepší to nebude.

Napsal: 20 srp 2019, 17:59
od MiraSt
Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?

Napsal: 20 srp 2019, 18:12
od marshal
Nevím jak je to u oplu, já jsem to nedavno řešil u mazdy. Tam je vzadu v ose pístku šroub pod kterým je nastavovací šroub ručky a je to imbus. Zatočil jsem to na doraz, destičky se opřou o kotouč, pak kousek povolil a ručka chodí ok.

Napsal: 20 srp 2019, 18:30
od Sandal
MiraSt píše:Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?
Zpravidla při rozpojení potrubí mechanikem, poškození HBV nebo těsnění třmenů.Někdy třmen nebo váleček nasaje vzduch sám vlivem zarezlého mechanizmu nebo prosakuje kapalina až dojde v nádobce.
Někdy ale asi velmi zřídka kdy vlivem vroucí kapaliny.Nevim co by musel šofér v běžnym provozu s tim autem dělat aby ji uvařil.Neni to ale klasický zavzdušnění protože po schladnutí kapaliny se páry změněj opět v kapalinu.

Napsal: 20 srp 2019, 18:35
od vrky
Tento systém se jmenuje BENDIX. Ve třmenu je mechanizmus který převádí pohyb páčky ruční brzdy na pístek, tam je šroub. V pístku je matice s rohatkou. Při zatažení ruční brzdy se pootočí šroub a povysune pístek. Při sešlápnutí pedálu vytlačí kapalina pístek. Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek který dovolí tlak toho okroužku. Vůli opotřebení destiček kompenzuje mechanizmus ruční brzdy. Proto je potřeba občas používat ruční brzdu. Po výměně destiček je potřeba ruční brzdou vymezit vůli destiček a kotouče.

Napsal: 20 srp 2019, 19:27
od Jodr
vrky píše:... Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek ...
Kroužek není v profilu úplně čtvercový, ale má lehce kosoúhelníkový profil. Právě jeho deformace pomáhá vrátit po ztrátě tlaku ve válci píst zpět o oněch pár desetin. Pokud se brzdy nevrací a písty mají čistý povrch, není nutné měnit celé brzdiče. Stačí hadrákem přeleštit povrch pístů, vyměnit zmiňované těsnicí kroužky, brzdovou kapalinu i prachovky, které bývají v sadě s kroužky.

Napsal: 20 srp 2019, 19:51
od vrky
Opravná sada cca 500,-

Napsal: 20 srp 2019, 20:03
od Jodr
Ano. Na mé posunovadlo sada gumiček 670Ká, ale zadní brzdič vč. motoru skoro 7 litrů... :(